Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van Arnhem naar Innsbuck

Pagina: 1
Acties:

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik ga eind een weekje of wat naar Italïe toe in de buurt van Trento. Om daar te komen kan rij ik dus het een flink stuk door Duitsland. Nou zijn er verschillende wegen om dit te doen. Googlemaps zegt via Frankfurt -> Nürnberg -> München -> Innsbruck Maar is dat in de praktijk ook een fijne weg?

Ik kan namelijk ook rijden via Stuttgard en Ulm. In tijd scheelt het niet veel, maar wellicht wel in drukte.

Is er iemand die ervaring heeft met deze wegen? Ik verwacht niet al te veel vakantie drukte, maar ik rij liever wat om, dan dat ik gegarandeerd in de file sta.

Bestaat er trouwens een overzicht van de snelwegen waar geen snelheidslimiet geldt. Niet dat ik de hele rit zal gaan blazen, maar een steady snelheid van 150/160 aanhouden is toch fijn. Ik kon dit jammer genoeg niet vinden.

.

Verwijderd

Punt 1: wat boeit het, rij gewoon wat de navigatie of routeplanner zegt.

Punt 2: als er een 130 km/u limiet is kan je ook makkelijk 150/160 rijden :P

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 11:41
Weet verder weinig over de route onder Frankfurt, maar zodra het ook maar een beetje gaat slingeren (zoiets vanaf Koblenz bijvoorbeeld) heb je toch overal een limiet van 120kmh (of 130).

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik zou persoonlijk met de trein gaan. Dat betekent bijvoorbeeld vertrekken uit Arnhem om 21:39. Overstappen in München de volgende dag om 7:16. En dan om 7:30 door naar Trento, waar je om 12:05 aankomt.

Siditamentis astuentis pactum.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Varienaja schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:36:
Ik zou persoonlijk met de trein gaan. Dat betekent bijvoorbeeld vertrekken uit Arnhem om 21:39. Overstappen in München de volgende dag om 7:16. En dan om 7:30 door naar Trento, waar je om 12:05 aankomt.
Ik kom niet uit arnhem, maar daar ga ik de grens over :P

Vanuit zoetermeer met de trein naar trento kost me 16 uur. Met de auto 10 en een half uur volgens de planner.

Daarnaast wil ik gewoon met de auto. Waarom? Om dat ik dat leuker vind.

[ Voor 7% gewijzigd door AkroBatik op 06-04-2008 18:06 ]

.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ascathon schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:45:
Weet verder weinig over de route onder Frankfurt, maar zodra het ook maar een beetje gaat slingeren (zoiets vanaf Koblenz bijvoorbeeld) heb je toch overal een limiet van 120kmh (of 130).
Met de Caravan heb ik dit met m'n ouders gereden een paar jaar terug. Drukte is er rond de steden wel ja, maar dat heb je overal in Z-Duitsland bij elke grote stad. Echter is er wel op grote stukken een snelheidslimiet en word er als je dicht bij Oostenrijk komt streng gecontroleerd met traject controle's. Wel iets om rekening mee te houden wat bij de caravan niet uit maakt.
Overigens weet ik niet of ze ze bij Frankfurt 'flughafen' Nog steeds aan 't werk zijn, was toch wel een behoorlijk gigantisch project zeg maar. Zelf er overigens niet z'n last van gehad toen.
Echter voor heel Zuid-Duitsland geld eigenlijk wel, zorg dat je er NIET in de spits doorheen moet! want dan is het gewoon rond elke grote stad DRUK

[ Voor 20% gewijzigd door GoldenSample op 06-04-2008 20:15 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:40:
Punt 1: wat boeit het, rij gewoon wat de navigatie of routeplanner zegt.
Zou ik nooit doen. Als ik blind de navigatie had gevolgd dan had ik een keer midden door Nürnberg gereden terwijl je met de A9/A3 er gewoon langs rijdt.

Van de route via de A61 en A8 ken ik alleen het stuk A61 tot Koblenz, maar ik rij zelf altijd A3/A9 naar München. A3 is tot even voorbij Frankfurt en van Nürnberg tot München 6-baans. De A61/A8 zou wat minder goed uitgebouwd zijn heb ik gehoord.
Ook zijn er op de A3/A9 relatief weinig snelheidsbeperkingen.

Op Autobahn-online kun je zien hoeveel rijstroken Duitse autobahnen hebben en op Autobahnatlas heb je zelfs snelheden en Raststätten erbij.
GoldenSample schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:10:
[...]

Overigens weet ik niet of ze ze bij Frankfurt 'flughafen' Nog steeds aan 't werk zijn, was toch wel een behoorlijk gigantisch project zeg maar.
Bij Frankfurt zijn ze klaar, ik geloof bij Aschaffenburg ook, maar daar lag ik begin dit jaar op de heen- en terugweg te slapen. En ook bij München (aansluiting A9 op de ring München) zijn ze klaar. Volgens mij waren er maar weinig echte grote Baustellen op de A3 en A9 meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Maasluip op 07-04-2008 08:33 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Maasluip schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:31:
[...]

Bij Frankfurt zijn ze klaar, ik geloof bij Aschaffenburg ook, maar daar lag ik begin dit jaar op de heen- en terugweg te slapen. En ook bij München (aansluiting A9 op de ring München) zijn ze klaar. Volgens mij waren er maar weinig echte grote Baustellen op de A3 en A9 meer.
Vier weken geleden waren ze nog flink aan het klussen bij Aschaffenburg. Eigenlijk was het hele stuk Aschaffenburg naar Wurzburg een grote vertragingsfactor. (langzaam rijden, geen file waar je constant stil staat.)

Dit was wel op een drukke zaterdag in het wintersport hoogseizoen.

Living the American Dream

Verwijderd

[...]

Zou ik nooit doen. Als ik blind de navigatie had gevolgd dan had ik een keer midden door Nürnberg gereden terwijl je met de A9/A3 er gewoon langs rijdt.

Van de route via de A61 en A8 ken ik alleen het stuk A61 tot Koblenz, maar ik rij zelf altijd A3/A9 naar München. A3 is tot even voorbij Frankfurt en van Nürnberg tot München 6-baans. De A61/A8 zou wat minder goed uitgebouwd zijn heb ik gehoord.
Ook zijn er op de A3/A9 relatief weinig snelheidsbeperkingen.

Op Autobahn-online kun je zien hoeveel rijstroken Duitse autobahnen hebben en op Autobahnatlas heb je zelfs snelheden en Raststätten erbij.

[...]
Zo plant een google maps of anwb routeplanner je route ook gewoon hoor, dus als je de bon nog hebt zou ik kijken of ik mn navigatiesysteem nog kon ruilen. En anders een andere site pakken :P

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het was een Garmin ding, niet van mij en hij wilde me van Muenchen komend afslag 54 af hebben de A73 op. Ik dacht al: ik ben bijna thuis, maar ik moest nog even. Toen ik stug door reed wilde hij me bij de kruising met de A6 die A6 op hebben om waarschijnlijk weer bij de A73 uit te komen.
De A73 komt uit op de Innenstadtguertel Sued. No way dat ik daar heen ga als ik op de cruisecontrol met 160 langs Nuernberg af kan.

Signatures zijn voor boomers.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Via Nurnberg heb je de breedste wegen, maar soms ook enorme files, die zijn op het stuk via Stuttgart wat minder, maar het hangt er vaak ook maar net vanaf.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Thanks voor de info guys. Vooral de linkjes van maasluip zijn heel intressant. Ik denk dat ik inderdaad gewoon via de 3/9 rijdt. Gewoon alsmaar recht uit :P

Ik kan ook op de tomtom rijden, maar dat vind ik niet fijn als ik op vakantie ga. Plot liever zelf de route. Alle tips die daarbij komen zijn uiteraard handig!

.

Verwijderd

[...]
Zal ik me d'r effe tegenaan bemoeien dan? ik rij dat altijd want ik woon tegen Stuttgart aan en ik kom wel eens in Nederland (over Venlo weliswaar).
De A61 is een prachtig stuk slingeren. Vanaf de A1 is dat bijna gegarandeerd zowat en bloc 130 km zone, waar hardrijden niet mogelijk is wegens heuvels en bochten. Echter, het is er bijna altijd rustig en je rijdt er met gemak het hele eind 155 op de cruise control (meer dan 25 te hard = punten... dus begrenzer staat bij mij op 155 waar het 130 is)

Vroeger was het snelste de A61 uit te karren, rechtdoor, dan wordt het de A6, dan rechtdoor en het wordt de A81 en dan rechtdoor, alwaar het de A8 wordt, en dan d'r af en je bent er. De A6 is op foute tijden een absolute puinhoop wegen bouwplaatsen, verkeersdrukte en de aanwezigheid van grote steden. Het vrije stuk is lekker om te raggen maar je rijdt er altijd bumper aan bumper dus wat je d'r mee opschiet... De A81 vind ik gewoon ongezouten kut. Smalle stukken, bochten en heuvels d'r in, iets van 28 km voor Stuttgart begint het al met zone 120. Dat schiet niet op en is druk en rommelig rijden, een beetje als de A15 vanaf Gorinchem richting Rotterdam. Waar je de A8 op komt wordt het beter. Vanaf Stuttgart waar de snelheidslimiet eraf gaat kun je een heel eind vlammen.

Tegenwoordig is het, ondanks de bouwvakkers aan de A8 tussen Karlsruhe en Stuttgart handiger om de A61 af te slaan naar de A6 en dan hop de A5 op naar Karlsruhe, en daar de A8 naar Stuttgart. De A8 is op sommige stukken nog echt antieke Autobahn (Ome Adolf z'n betonplaten liggen er nog onder het asfalt!) maar alle gerenoveerde stukken zijn prima te rijden. De bouwgebieden zijn goed te doen, het mag maar 80 maar dat wordt als je de files weet te missen ook gewoon gereden. Buiten de files ben ik zo sneller bij Stuttgart als A6, A81, A8.

In beide gevallen kom je na Stuttgart via Ulm bij München. Laat het gezegd zijn: de A8 vanaf Mülhausen tot pak hem beet Ulm is één grote grafzooi. Smal, slecht wegdek, flitskasten waar je 80 bij mag, korte of geen invoegstroken met enge acties tot gevolg, you name it we got it.

Als je door naar beneden wilt is de A8 dus niet de beste keuze. De A3 is echter een ramp in file tijden, dus als je die gaat rijden, zorgen dat je voor de files van het asfalt bent!
De A3 en A9 zijn redelijk ver "af" alhoewel het concept "Baustell vrije Autobahn" volgens mij alleen in sprookjes bestaat ;)
De A61 heeft een paar niet zo vervelende Baustelles en rijdt lekker door, mestal drie banen per richting (in de bergen 2 omlaag drie omhoog). De A6 was al een pokkeweg die meest 3 banen per richting heeft, maar op sommige stukken versmald, en die paar Baustelles komen bij de fileberichten voorbij. Om half drie al.. De A8 hééft geen Baustelle, de A8 ís een Baustelle. Waar de A8 geen Baustelle is zou je willen dat ze d'r één van maakten zodat ze die puinhoop oplosten, behalve waar het klaar is, daar is ie prachtig glad en recht en goed te rijden. De A81 hoeft ook geen verbouwing om een ramp te wezen... twee banen, drie banen, drie banen versmald met tempo 100, hobbels bobbels bochten en lompe afritten, je ziet ze hier allemaal.

Als je naar Stuttgart ging, of Zwitserland, zou ik je zeker wel Venlo - Koblenz - Speyer - Karlsruhe - Stuttgart aanbevelen. Maar naar Oostenrijk? Plan dat je de ochtendfiles op de A3 mist en dat je rond etenstjd ergens van de snelweg zit aan een tafeltje. Dan lekker A3 en A9 nemen, en op de snelheid letten: op de A3 zijn wat flitsers in gebruik om bij gevaarlijke stukken de snelheid er uit te halen. Normaliter ben ik wel fan van snelheidslimiet + 25 km rijden, maar daar wordt het duur.
Pagina: 1