De ene PC pingt niet, de ander wel

Pagina: 1
Acties:

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 07:59
Dag dag.

Ik heb twee PC's achter een Zyxel router zitten. Een laptop en een redelijke snelle PC.

Het irritante is dat mijn PC totaal niet goed overweg kan met het ping commando. Ik krijg constant time-outs ongeacht het ip-adres dat ik ping. En in spellen als Call of Duty 4 valt het ook tegen om op servers te kunnen komen. Meestal kan ik de serverlijst niet eens bekijken omdat de meeste servers gelijk al een time-out vertonen.

Wat het nog vreemder maakt, is dat mijn laptop het allemaal prima kan. Ook vanaf de routersetup kan ik overal naartoe pingen, geen probleem.

Op beide computers draai ik windows vista.

De PC heeft de volgende specs:

AMD Opteron 185 Processor
4x 1024 Gb @ 333MHz
Asus A8N-E moederbord (ik gebruik de NForce Network Controller)
Asus 8800 GTS 320 MB

Ik begin me mateloos te ergeren aan dit probleem. Wie weet in welke richting de oplossing ligt voor een verschil in pingmogelijkheden achter een router?

Gr en bedankt!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
LiMbO83 schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:02:
Dag dag.

Ik heb twee PC's achter een Zyxel router zitten. Een laptop en een redelijke snelle PC.

Het irritante is dat mijn PC totaal niet goed overweg kan met het ping commando. Ik krijg constant time-outs ongeacht het ip-adres dat ik ping. En in spellen als Call of Duty 4 valt het ook tegen om op servers te kunnen komen. Meestal kan ik de serverlijst niet eens bekijken omdat de meeste servers gelijk al een time-out vertonen.

Wat het nog vreemder maakt, is dat mijn laptop het allemaal prima kan. Ook vanaf de routersetup kan ik overal naartoe pingen, geen probleem.

Op beide computers draai ik windows vista.

De PC heeft de volgende specs:

AMD Opteron 185 Processor
4x 1024 Gb @ 333MHz
Asus A8N-E moederbord (ik gebruik de NForce Network Controller)
Asus 8800 GTS 320 MB

Ik begin me mateloos te ergeren aan dit probleem. Wie weet in welke richting de oplossing ligt voor een verschil in pingmogelijkheden achter een router?

Gr en bedankt!
Antivirus? Firewall? Dit had je beter in Netwerken kunnen plaatsen by the way.

Verwijderd

Het is een beetje vergezocht hoor, maar heb je toevallig constant allerlei P2P programma's draaien op de PC? En gewoon internetten op de PC gaat wel goed (en snel)?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Windows VuurMuur!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Of de nForce vuurmuur. TS draait immers op de laptop (waar geen problemen mee zijn) ook Vista en zal dus wel weten of de Windows vuurmuur aan staat.

@TS: zijn het dezelfde Vista versies? En heb je ze allebei zelf geinstalleerd/geconfigureerd?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Het kan ook zijn dat sommige registry settings missen of corrupt zijn die je nodig hebt voor verbinding via een netwerk. Je kan Winsock XP Fix downloaden (en uitvoeren) om dit te verhelpen.
Edit: dit is enkel voor Windows XP!

Of op de commandline het volgende commando geven (werkt ook voor vista):
netsh winsock reset

Of TCP/IP herinstalleren / resetten, zou ook nog kunnen helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Borizz op 06-04-2008 19:42 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 07:59
Bedankt voor alle replies.

De meeste remedies heb ik al geprobeerd, zoals het herinstalleren van TCP/IP. Firewalls staan zoveel mogelijk uit, behalve die van de router en ja, misschien de nForce ook.

Vreemd genoeg heb ik het opgelost - en het heeft helemaal niets van doen met al die goede en logische suggesties die jullie hebben gegeven. Ik heb de router lekker lomp gereset, ondanks dat het niet logisch lijkt omdat mijn laptop het er prima mee doet. Maar toch, voilà, eureka, mijn PC kan nu weer pingen! 8)7

Bedankt iig!
Pagina: 1