[testcase] op zoek naar bollenvelden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Vanochtend eindelijk weer 's de combinatie van wat zon en vrije tijd. Dus op in de auto en zoeken naar bollevelden. Er stond helaas nog maar weinig in bloei.

#1: Overzicht. Ik ben zo slecht in dit soort foto's. Deze is voor mijn doen toch vrij aardig gelukt.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2199/2391420287_a2fbfaa3c9.jpg

#2: Dit was ik al een tijd van plan. Ben niet helemaal happy met wat van de andere narcissen maar de wolk kwam goed van pas.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2096/2392253392_f2a6212510.jpg

#3: Hoe breng je nou in beeld dat het er veel waren en maak je de foto toch wat apart? Ik probeerde dit:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2237/2392254046_e3342ab3a7.jpg

#4: De lijnen van de rijen en die ene die de andere kant op kijkt/.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2047/2392349862_89cd6eea2a.jpg

Alles klikbaar. Voornamelijk de 18-55 behalve drie. Geen polarizer, geen speciale nabewerking

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik vind het 4 zeer geslaagde foto's. Bij de tweede kan ik je eigen kritiek goed begrijpen, dus je weet eigenlijk al wat er 'mis' is.

Bij de vierde is het helaas minder duidelijk dat het gaat om de narcissen die in rijen opgesteld staan. Wellicht als je een iets hogere hoek had genomen dat het beter was geweest, maar dan had hij weer veel op foto 1 geleken. Ben overigens wel benieuwd hoe de foto's er uit hadden gezien als er wel een polarisatie filter op gezeten had, kan denkbeeldig al smullen van die blauwe hemel ;)

Goede serie naar mijn mening, vrijwel niets op aan te merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet slecht, maar ook niet heel denderend.

#1. Aardig. Misschien beter als je iets in het veld had opgezocht wat de massa wat onderbreekt. Bijv. van die paadjes die ik aan de rechterkant zie liggen.
#2. Boven mocht wat minder ruimte en dan onder wat meer. Zo kreeg je die twee aan de linkerkant er wel op.
#3. Deze vind ik leuk. Scherptediepte werkt hier goed en de onscherpe bloemen aan de voorkant vind ik in dit geval niet storend. Wat mij wel stoort is dat kleine beetje ''niet-bloemen-veld-achtige-stukje'' net aan de horizon, zo'n klein streepje :/
#4. Eens met osc4r in dit geval. Je kunt moeilijk zien dat ze in rijen stonden. Het is geen slechte foto hoor, daar niet van, maar niet heel bijzonder. Meer dertien in een dozijn. Wat je wel had kunnen doen met die ene eenzame andere-kant-opkijker: meer tele en focus op die bloem, met mooie onscherpte van de andere narcissen.

Ik word er overigens wel vrolijk van, die kleurtjes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Tja, je staat bij zo'n veld, dat is sowiso al een stuk minder dicht gebloemd als vanaf de weg leek. De boel alsnog interessant in beeld te brengen valt niet mee. Gelukkig ga ik binnenkort als de tulpen staan nog een keer en dankzij dit soort tips worden ze vast nog beter.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
@ wijnands:

#1. Het paadje aan de rechterkant had er meer op mogen staan, dan worden m'n ogen als 't ware via dat paadje de foto ingetrokken.

#2. Dat wolkje links brengt weer balans in de foto, maar die narcisjes links-onder lijken zich niet zo goed te voelen op dat moment. Desondanks is dit toch mijn favoriet, heerlijk, die kleuren en dat contrast... Ik ben benieuwd hoe die foto er uit zou zien als je die in portrait had geschoten...

3. Dat streepje horizon doet 't voor mij ook niet, en ik zou deze 't liefst nog wijder zien... Toch heb je wel goed in beeld gebracht dat 't er veel waren, maar apart vind ik 'm niet.

4. Ik vind deze wat rommelig. De structuur van de rijen had heel mooi geweest, maar ook ik zie dat niet terug. Kleurtjes en contrast vind ik bij deze foto wel veel lekkerder dan bij #3.

Zonder polarizer heb je de lucht, zeker bij #2 toch erg mooi gemaakt... Ik krijg iig echt een lente-gevoel van deze foto's... :)