Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik ben opzoek naar een manier om een systeem op afstand te laten slapen.

Lokaal moet je hiervoor "rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState" uitvoeren, uiteraard lukt dit niet op afstand.

Afsluiten op afstand is wel mogelijk dmv. "shutdown -s -m \\computernaam -t 10", is dit ook mogelijk voor standby/hibernate?

Ik ben al een het speuren geweest naar tooltjes op internet, maar de programmas die het meeste kunnen, kunnen alleen afsluiten, herstarten en eventueel een wake-on-lan uitvoeren.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Welke Windows versie?
Dan kunnen we dat nog even in de titel vrotten.
En zo te zien ben je onbekend met psshutdown?
psshutdown -s|-r|-h|-d|-k|-a|-l|-o [-f] [-c] [-t [nn|h:m]]
   [-m "message"] [-u Username [-p password]] [-n s] [\\computer[,computer[,...]|@file]

-h          Hibernate the computer

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Nu online
OS is XP. Een XP systeem die een ander XP systeem wil laten slapen. Ik neem aan dat dingen die voor xp werken, ook voor een groot deel in de rest van de NT familie zullen werken.

Nee, ik ken inderdaad psshutdown niet. En mijn systeem op het eerste gezicht ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vanzelfsprekend, aangezien je die eerst moet downloaden van Microsoft.com ;)

En je hebt natuurlijk nog steeds de juiste rechten nodig; plus een gaatje in de firewall. Hoever is op afstand: LAN of WAN?

Titel is aangepast, zie ook alle andere topictitels in Windows Clients voor het waarom :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Nu online
Het is over LAN, usernames en wachtwoord zijn gelijk op beide systemen. Heb zojuist die toolkit gedownload, werkt goed.