Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben in het bezit van een intel q6600 B3, die op een ABIT AB9 Pro zit geprikt, met trendscan geheugen erop.

Het verhaal:

Ik ben eergistere naar een lan geweest waar ik het eerste uur zonder probleme zit te game, plotseling valt mijn pc uit, de oorzaak kwam uit de keuken ( waar de verlengkabel waar mijn verlengsnoer inzat, instak) ze waren frieten aan het bakken en met de microgolf bezig, met als gevolg de stroomkring overbelast en bats alles uit gevallen, dit is 4 keer gebeurd in een kwartier.

Nu wou iemand die naast mij zat later eens 3D MARK 06 draaien om te zien wie de beste pc had, aangezien we dezelfde hebben op de grafische kaart na. En toen bleek dat ik als cpu-score 1880 had en hij 3650.
dan denk ik dat er iets serieus mis is met mijn pc.
Nu heb ik vandaag al heel mijn computer opnieuw opgebouwd, cpu deruit gehaalt afgekuist nieuwe coolpaste, ander geheuge geplaatst op mobo.
Maar niets helpt nog steeds 18xx punten, nu denk ik dat men cpu na de *** is.
Of ben ik mis?

Mvg Ronald

Verwijderd

Wat heeft dit met die Q6600 te maken? Lijkt me handig als je even aangeeft wat voor graka jullie gebruiken, dat zal de belangrijkste oorzaak zijn lijkt me...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:47

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 13:52:
Wat heeft dit met die Q6600 te maken? Lijkt me handig als je even aangeeft wat voor graka jullie gebruiken, dat zal de belangrijkste oorzaak zijn lijkt me...
CPU Score is dus onafhankelijk van je videokaart :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hadde
Van taal hoef je het in ieder geval niet te hebben O-)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:32

Dima_2005

T.net-verslaafde

En dat niet alleen, alles hangt af van de installatie, je kan een pc vol met brol hebben waardoor je score veel naar beneden gaat....

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

swahalla schreef op zondag 06 april 2008 @ 13:54:
Van taal hoef je het in ieder geval niet te hebben O-)
Deze is nog beter:

"nu denk ik dat men cpu na de ruk is"

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:29
andere drivers, voor o.a. chipset?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een cleane instal gemaakt en de score is nog steeds 1880 en het gaat over de cpu score!!
Als jullie goed zouden gekeken hebben hadden jullie dat gezien, en btw ik heb een HD3870 X2.
en srry voor mijn taalgebruik.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

Ik heb net de CPU test gedraaid (ook een q6600 @ stock) en heb 3733 punten. Kan het misschien aan het geheugen liggen of andere settings in 3Dmark06?

Probeer ook eens SuperPI te draaien, op stock speeds moet je dan rond de 21sec uitkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Moortn op 06-04-2008 14:04 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:30
Hier ongeveer hetzelfde probleem :|
http://www.tomshardware.c...dmark06-scores-q6600-mars

Googlen op: q6600 cpu score 3dmark06
Levert veel op :)

[ Voor 22% gewijzigd door SoulShot op 06-04-2008 14:03 ]

Verwijderd

Had diegene naast je toevallig zijn CPU flink geOC'd?

Heb je al gezocht wat de normale waarden voor de Q6600 zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
SoulShot schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:03:
Hier ongeveer hetzelfde probleem :|
http://www.tomshardware.c...dmark06-scores-q6600-mars

Googlen op: q6600 cpu score 3dmark06
Levert veel op :)
Dank je.

Ik heb daar nu een beetje gelezen, en las daar iets dat de ati drivers 8.3 voor problemen zorgden met 3DMARK06 kwa cpu score, ben nu terug 8.2 aan het downloaden, eens zien wat het opleverd.
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:03:
Had diegene naast je toevallig zijn CPU flink geOC'd?

Heb je al gezocht wat de normale waarden voor de Q6600 zijn?
Die had zijn cpu stock draaien, dus op 2.4 Ghz.
De normale waarde is tussen de 3600-4000

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 14:10 ]

Verwijderd

Misschien even op stock draaien om te kijken of het aan de overclock ligt? En als ik die Tomshardware link kan geloven, heeft een gast het opgelost door te formateren.

Ik lees net dat de ATI 8.3 Drivers dus voor lage 3dmark scores zorgen volgens iemand op dat forum.
Misschien andere drivers proberen?

@TS: Je taalgebruik is overigens niet erg motiverend om de tekst door te lezen :P

Verwijderd

Misschien vergezocht hoor, maar wat zijn je temps van de CPU tijdens die 3D Mark 06?

Het kan namelijk zo zijn dat je temps te hoog zijn omdat je cooler niet goed zit of de fan verreweg te langzaam draait en dan gaat je systeem de CPU load verlagen om zo op een acceptabel niveau te komen. ;)

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Werkt speedstep wel goed? Als dat ding op 1600mhz blijft draaien heb je er nog niet zoveel aan :P

Youtube Download ubersnel.nl

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
En staat je geheugen wel in dual channel? Op de juiste snelheid (533MHz, synchroon met je FSB, of hoger)?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:38

M2M

medicijnman

ik zou zeggen, check de boel met superPI, check of je geheugen in dual channel staat (zoals hierboven...), intel speedstep uit draai ook even je geheugenbandbreedte testjes (volgens mij kan dat met sissoft sandra of google even) en kijk en vergelijk :)

voor de rest zou het ook kunnen liggen aan een oververhitte northbridge, brak geheugen, slechte driver, spyware / meukware (die je er dus na je verse install misschien onbedoeld opgezet hebt, sommige software wordt gelevert met dit soort meuk) of google eens rond.

Voor de rest is het net zolang prutsen en troubleshooten / googlen totdat je een oplossing vind. Tot die tijd, als je goed kunt gamen en de prestaties ingame normaal zijn, zou ik me niet zo druk maken. Simpel gezegt: als je processor score laag is, maar dan echt laag zoals die van jouw, dan ligt dat niet aan de processorhardware. Die processor loopt gewoon op 2.4 GHz, en kan even veel berekeningen per seconde uitvoeren als een ander exemplaar in een andere computer op 2.4 GHz ;)

-_-

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

een biosupdate is nog niet geopperd, probeer dat ook eens

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1