[HDD] Waar op letten bij aanschaf?

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-02 16:29
Beste Tweakers,

Ik heb even een vraagje, waar moet ik op letten bij de aanschaf van een 2e HDD? Ik heb reeds een 160GB SATA-II HDD, maar deze wordt me iets te klein. Moet de 2e HDD van dezelfde interface zijn of haalt dit niks uit?

Mvg,

Bartske

Verwijderd

- volume
- snelheid
- cache
- garantie
- interface
- prijs

Als je deze zorgvuldig afgewogen hebt kom je uit op de Samsung F1. En wel de 640 GB of 1 TB versie (erg snel en iets duurder per GB) of de 750 GB versie (iets langzamer maar erg goedkoop qua GB's).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou zeggen bedenk eens welke opslag capaciteit je nodig denkt te hebben. Vervolgens kijk naar je butget en neem de pricewacth er eens bij. Zoek de schijven welke in jouw butget passen. Voor prestaties van verschillende schijven kun je hier op het forum genoeg vinden, daarvoor is een eigen topic niet echt nodig.

Je geeft zelf aan dat je huidige hardeschijf een S-ATA schijf is, over het algemeen beschikt een moederbord over 2 of meer S-ATA aansluitingen (wanneer een moederbord is uitgerust is met een S-ATA controller), dat kun je overigens ook prima weer terug vinden in de handleiding van het moederbord.

Aangezien je verder geen specs opgeeft van je system, daarbij ook niet echt aangeeft wat je zelf al hebt bekeken en dit naar een wat moet ik kopen topic neigt, wat tegen de forum regels in gaat, gaat deze op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.