Webcam live stream satteliet internet webhosting

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Hey allemaal,

Ik heb een probleempje ik wil graag een livestream maken vanuit een gebied waar heel lastig kabelinternet te verkrijgen is, En ik wil dus gaan werken met traag satteliet internet. De bedoeling is om via een webcam of camera vanuit het moeilijk bereikbaar gebied live beelden te streamen.

Nu is het een beetje duur om een snelle satteliet verbinding te huren dus wil ik eigenlijk een satelliet verbinding die net snel genoeg is om een live stream te sturen en deze dan dus op te staan (weet niet hoe ik het anders moet noemen) op een server die hem gelijk weer afspeelt voor het publiek. Zodat eigenlijk de echte belasting van het aan veel mensen laten zien van de stream door de website verloopt en niet via de satteliet verbinding. Nu is het dus ook niet de bedoeling dat hij het filmpje echt opslaat op de site maar meer even een buffertje maakt en hem uitzend en daarna ook weer wist aangezien de live stream 24/7 blijft lopen en ik anders miljarden Mb's aan server ruimte nodig heb ;)

Heeft iemand hier een beetje betaalbare oplossing voor, goeie software oid?

alvast bedankt!!

Never really found a place that I call home...

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 19:29
Wat heb je zelf al gevonden ?

Real en Microsoft bieden hiervoor prima software aan.
http://www.realnetworks.com/products/media_delivery.html
http://www.networkcomputing.com/showitem.jhtml?docid=1702f3
Wikipedia: Streaming media

[ Voor 27% gewijzigd door Mitch op 06-04-2008 14:44 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

SA007

Moderator Tweaking
Heb je zelf een server en wil je het zelf doen?
Dan heb je software als:
- VLC (www.videolan.org)
- WME (windows media encoder)

Zelf vind ik VLC beter, omdat de buffertijd veel kleine kan zijn, en hij ook op niet-windows draait.

Er zijn ook zat bedrijven die een dergelijke dienst aanleveren.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

GWD schreef op zondag 06 april 2008 @ 13:05:
Hey allemaal,

Ik heb een probleempje ik wil graag een livestream maken vanuit een gebied waar heel lastig kabelinternet te verkrijgen is, En ik wil dus gaan werken met traag satteliet internet. De bedoeling is om via een webcam of camera vanuit het moeilijk bereikbaar gebied live beelden te streamen.

Nu is het een beetje duur om een snelle satteliet verbinding te huren dus wil ik eigenlijk een satelliet verbinding die net snel genoeg is om een live stream te sturen en deze dan dus op te staan (weet niet hoe ik het anders moet noemen) op een server die hem gelijk weer afspeelt voor het publiek. Zodat eigenlijk de echte belasting van het aan veel mensen laten zien van de stream door de website verloopt en niet via de satteliet verbinding. Nu is het dus ook niet de bedoeling dat hij het filmpje echt opslaat op de site maar meer even een buffertje maakt en hem uitzend en daarna ook weer wist aangezien de live stream 24/7 blijft lopen en ik anders miljarden Mb's aan server ruimte nodig heb ;)

Heeft iemand hier een beetje betaalbare oplossing voor, goeie software oid?

alvast bedankt!!
Een goedkope sat-uplink wil je dus hebben?? Veel succes! Ik kan me vergissen, maar bij de meeste sat-verbindingen in nederland verloopt de uplink meestal via een grondlijntje en gaat alleen de download via de sat..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• GWD
Ja het probleem is dus een beetje dat ik geen idee heb waar ik op moet zoeken. En nee ik heb zelf nog geen server, wil eignelijk gewoon webhosting gebruiken als dat kan :)

Zal eens zoeken naar sat uplink dan. Volgens mij moet dat gewoon kunnen, op boten ed. hebben ze toch ook internet :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• GWD
Mja dat inderdaad ja, hier valt ook wel mee met maandelijkse kosten allemaal. Dus goed te doen opzich. Nu alleeen nog iets vinden dat ik ook bij een hosting service kan installeren en als Live streaming server kan dienen :D

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Als je zelf de investering voor je rekening neemt (2000 euro), dan vallen de maandelijkse kosten mee.. Anders vind ik het toch aardig prijzig. Is het een zakelijke webstream?

• GWD
Neej het is voor een goed doel. dus de meeste dingen krijgen we van sponsors. Daarom kan het allemaal wel :) uit eigen zak is het weer een beetje een dure grap om wat mensen mee te laten kijken.

Daarbij is de schotel ed. het duurste dus even iemand vinden die zo'n oud ding heeft liggen en zakelijk al van de balans heeft geboekt die hij wil doneren.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Op een hosting kan je geen streamserver draaien, dat is heel andere koek.

Als je een streamserver wil draaien moet je:
- Een provider hebben die streams aanbied.
- Een provider die (virtual) servers aanbied en het zelf erop zetten.
- Ergens zelf een server draaien.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
SA007 schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:47:
Op een hosting kan je geen streamserver draaien, dat is heel andere koek.

Als je een streamserver wil draaien moet je:
- Een provider hebben die streams aanbied.
- Een provider die (virtual) servers aanbied en het zelf erop zetten.
- Ergens zelf een server draaien.
Ik denk dat hij dat ook bedoelt.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Hij had het over hosting, en als je op hosting zoekt zijn 99 van 100 resultaten alleen webhosting.

@GWD: Voeg me 's toe aavn msn/icq/whatever, misschien wil ik wel sponsoren.
Pagina: 1