Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:33
Ik ben hier bij een goede vriend van onze familie, hij is dokter de HD van zijn praktijk-pc is gecrashed. Hij heeft gelukkig/natuurlijk nog een setje van backups, niet al te groot en een reserve pc.

Nu heeft hij Health One (het administratieproramma voor dokters voor patienten) geïnstalleerd, deze bevat een ingebouwde restorefunctie

Nu, het probleem is dat bij he topenen van die applicatie voor het restoren (is een apart exe'tje), dat ik volgende foutmelding krijg:

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/7441/foutmeldinghonese5.png

Ik heb het dll'tje al proberen af te halen en te registrern, maar na het volgende commando:

regsvr32 c:\borlndmm.dll

krijg ik de melding:

c:\borlndmm.ll is geladen, maa het ingangspunt dllregisterserver is niet gevonden..
dit bestand kan niet worden geregistreerd.

Ik zou voorlopig niet weten hoe ik hiermee verder kan, de vriend in kwestie is nu sterk aan het kijken naar een server voor een KMO en een professioneel supportcontract, maar voorlopig moet k 'm nu even uit de brand halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regsvr32 c:\borlndmm.dll

Heb je dat bestandje wel op je C:\ gezet?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ja, das dus gwn een typo hier ;)
Heb je dat bestandje wel op je C:\ gezet?
Jup

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 06-04-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dll kan je niet registreren, je moet die gewoon in je system32 map of de map van de applicatie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lijkt op een Borland BDE component, misschien heb je dan meer succes als je ergens de Borland Database Engine setup opnieuw draait vanaf de installatieCD van de software.
Of je moet ergens anders de BDE vandaan kunnen halen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hmm, ik dacht ook al in die richting van Borland, maar ik vond dus niets van "framework" of "runtime environment" ofzo, in die trand van dingen.

Ik ga even op zoek naar de Borland BDE component, ik heb er goed vertrouwen in dat dat het gaat redden...

Ik geloof niet dat de installatieCD het bevatte, moet even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://www.healthone.be/?level=1

En wat ik verder nog kan vinden van andere software die de .dll gebruikt is dat deze in de programmadirectory zou kunnen horen (eventueel in een aanwezige \bin ).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dll heeft niks met bde te maken, ga nu niet met bde install liggen kloten, grote kans dat je die app helemaal niet meer aan de praat krijgt.
borlandmm.dll -> borland memory manager,
versie van dll kan afhankelijk zijn van de versie waarmee de applicatie gecompileerd is.
de dll zou dan ook gewoon in de setup v/d applicatie moeten zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 00:29 ]

Pagina: 1