AMD CPU met Intel cooler :P

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Vandaag een niet-zo-heel-hightech mod gedaan maar wel een leuke :)

Mijn vriendin heeft een duron 600 met daarop een rammelende coolermaster koeler. Ik dacht laat ik eens kijken wat ik nog allemaal in huis heb om dat ding stil te krijgen. Helaas had ik geen losse fannetjes meer maarrrrr nog wel een Pentium III Intel Stock cooler O-)
Ik denk ik kijk eens of die past en hij floepte er zonder problemen op :D

Op zich niet onverwacht, als ik me goed herinner brachten veel fabrikanten koelers uit die zowel voor AMD socket CPU's als Intel Socket waren, maar ik denk niet dat er veel josti's geweest zijn die een intel koeler op hun AMD cpu gepropt hebben :P De intel koeler heeft gelukkig zelf weinig last van principes en de processor is nu lekker op 30 graden.

Vanwege gebrek aan werkende camera op het moment geen pics
O-)

ieeeepppppp :P

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:55
Er zijn zat koelers die voor een Intel en AMD cpu zijn. ;)

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Waarschijnlijk hoef je enkel de lagers van de AMD fan te smeren en dan is ie weer helemaal stil :)

Heb ik vaak genoeg gedaan met fans die luidruchtig waren, ook op videokaarten en zo. Ik gebruik silicone-based oil, eigenlijk voor de ketting en zo van racefietsen :D Werkt perfect.

www.mayaposch.com

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:32

Nemesizz

Untouchable

Een paar jaar terug op stage hadden we ook een Athlon 700 ofzo met een Intel stock koeler van een P3, werkte ook perfect.
Heb zelfs een paar keer een P3 gedraait met een P1 koeler :P

Zelf gebruik ik nu al een paar jaar een AMD koeler op m'n P3 (socket 370).

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:33

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

socket 370 en socket A hebben dezelfde koelers, dus eigenlijk is er helemaal niks geweldigs aan.....

[specs]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ach ik had ook niet heel anders verwacht. Ik zei zelf ook al dat vroeger veel aftermarket koelers als 1 type voor beide uitgebracht waren. Ik vond het zelf alleen wel grappig om een keer een koeler uit de Intel fabriek op een cpu van AMD te plakken.

ieeeepppppp :P

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is nou niet echt iets wat uitgebreid besproken hoeft te worden op GoT. Zoals gezegd, dit is vrij standaard dat dit mogelijk is. Vandaar ook dat ik dit topic op slot doe.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.