Toon posts:

[WinXP] Draadloos netwerk aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment hebben we bij ons een ADSL internet verbinding liggen en deze willen we draadloos gaan maken. Nou heb ikzelf een Macbook Pro en mijn vriendin een laptop met Windows XP. Ik heb geprobeerd om met mijn Airport Express het internet draadloos te maken, maar dit wil nog niet echt lukken. Dus nu wilde ik gaan proberen om via de laptop van mijn vriendin het internet draadloos te maken. Via mijn Macbook heb ik het al geprobeerd en dat is geen probleem, eitje. Maar aangezien ik nogal vaak mobiel op weg ben met mijn laptop is het makkelijker om haar laptop het draadloos netwerk aan te laten maken. Daarvoor ben ik hier dus terecht gekomen.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik het beste een draadloos netwerk via haar laptop aan kan maken (dus niet met een draadloos netwerk verbinden maar een draadloos netwerk maken dus)? Misschien mij zelfs een soort van gids voorleggen die het stap voor stap uitlegt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-03 18:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

R-muisknop, internetverbinding delen.. :)

Voor de rest hebben we een hele mooie FAQ met een stap voor stap uitleg..

[ Voor 47% gewijzigd door Michael Knight op 06-04-2008 03:38 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 09:58
als ik jou was zou ik proberen om die airport express werkend te krijgen, daar dient het tenslotte voor. Kan je ons zeggen wat je al geprobeerd hebt met die airport express en wat er net niet werkt ? Vind je hem niet als je zoekt naar draadloze netwerken ? Kan je geen verbinding maken etc

Verwijderd

[soulcreeper onder andere naam=wachtwoord vergeten]
ik heb met mijn airport express al geprobeerd om de ADSL inloggegevens daarop in te stellen, maar dan blijft hij maar zoeken naar een PPPoe host (PPPoe instellingen). Dus daarmee kan de AX (Airport Express) geen verbinding maken.
Ook heb ik geprobeerd om de AX te laten functioneren als brug, maar daarmee wil het ook niet lukken, want dan blijft mijn laptop zoeken naar een PPPoe host. dus daar kom ook geen verbinding mee tot stand.
Wanneer ik met mijn computer gewoon rechtstreeks via de kabel een verbinding maak dan is het geen probleem. ook via PPPoe instellingen inloggen kan hij zonder probleem een internet verbinding tot stand brengen.
Alleen wanneer ik het doe via mijn AX dan lukt het niet. Ook mijn vriendin kan gewoon zonder problemen met haar laptop rechtstreeks met de ethernet kabel een verbinding tot stand brengen.

Haar laptop: Windows XP (koreaanse taal)
mijn laptop: MacOSX 10.5.2

Verwijderd

Michael Knight schreef op zondag 06 april 2008 @ 03:37:
R-muisknop, internetverbinding delen.. :)

Voor de rest hebben we een hele mooie FAQ met een stap voor stap uitleg..
en deze manier van internetdeling geld dan voor Windows XP of voor Mac in dit geval? Want via mijn Mac kan ik gewoon mijn internet delen. Dat is geen probleem. Het is juist de vraag hoe ik dat doe in Windows.

Verwijderd

weet iemand hier misschien een antwoord op?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-03 18:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 13:02:
[...]

en deze manier van internetdeling geld dan voor Windows XP of voor Mac in dit geval? Want via mijn Mac kan ik gewoon mijn internet delen. Dat is geen probleem. Het is juist de vraag hoe ik dat doe in Windows.
Je vroeg om XP, dan geef ik je het bijbehorende antwoord ;)

Bij XP kun je bij je netwerkeigenschappen de betreffende netwerkkaart selecteren (dus je LAN waarop internet binnenkomt) en deze met behulp van je rechtermuisknop delen :)

Het wijst zich vanzelf..

En verder hebben we al de FAQ, want daar staat alle basisinfo in die je nodig hebt :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1