Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:26
Het verbaast mij dat er hier nog geen thread is, de problemen rond de Razer Lycosa. Uitermate strak toetsenbordje waarbij elke knop te programmeren is. Ook beloofd razer minder lag dan andere tobo's etc etc. Waar het mij hier om gaat, het tobo heb de rare eigenschap na een tijdje toetsen te missen. Zowel shft/alt/ctrl tijdens normaal typ en chat werk alsmede F-toetsen tijdens een potje Frets on Fire.

De problemen zijn bekend, een enkeling denkt het af te kunnen schuiven op een vervelend schroefje (klik) maar als je em even opnieuw inplugt doet de zaak het weer, daar lijkt het me niet aan te liggen. Velen geven de schuld aan de firmware en drivers (die intussen nog steeds bij 1.0 zitten). Zijn er meer mensen met deze problemen? Of beter nog, oplossingen hiervoor? Want voor een tobo van 80 euro zou dit eigenlijk niet mogen...

Afbeeldingslocatie: http://www.slashgear.com/gallery/data_files/1/4/6/lycosa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Heb je ook al een mailtje gestuurd naar Razer of gebeld oid? Kan af en toe ook veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:36

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

welke driver heb je gebruikt, van cd of van de site?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Maakt geen verschil, is nog altijd dezelfde driver, 1.00. Momenteel doe ik het even zonder driver tot dat geupdate is, dan lijkt me tobo het toch langer uit te houden zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Fijn om te zien dat er nu een topic is, zat zelf al te zoeken naar GoT users met problemen. Ik heb dus ook last van de bekende problemen, vooral met het touchscreen. iTunes start vanzelf, hij gaat vanzelf op play-pause en soms flipt het volledig zodat ook het backlight niet meer in is te stellen.

De bovengenoemde url met potentiële fix heb ik dan ook uitgevoerd, en, waarschijnlijk meer als placebo effect, de problemen zijn wel iets minder, al ben ik ook gestopt met het gebruiken van m'n touchscreen.

Oplossingen zijn er niet echt, behalve een muntstuk op het razer logo leggen zodat alle functies van het touchscreen niet meer werken. Razer heeft wat mij betreft, naast de gebrekkige software, toch ook echt een ontwerpfout gemaakt bij het implementeren van het touchscreen. Voorlopig heb ik mij er bij neergelegd, maar het blijft frustrerend om een duur toetsenbord zonder bruikbare mediatoetsen te hebben.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik ben blij dat ik dit nu lees. Ik was van plan vandaag nog dit toetsenbord te bestellen... Ik hoop dat ze snel een 2e versie maken waarbij alles verholpen is want verder leek me dit een hele goede keuze.

edit: zijn er (op de tarantula na) nog andere keyboards met een 1ms responstijd.

[ Voor 17% gewijzigd door Mag op 28-04-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Tis geen touchscreen, meer een touchpad. De laatste tijd lijkt ie het toch beter te doen al hadden gewone indruktoetsen toch beter geweest idd. Kwa ontwerp vind ik de Lycosa top, gewoon erg jammer van de problemen. Het is en blijft een erg strak toetsenbordje met een goede aanslag. En om nou me tobo open te gaan breken voor een fabrieksfout, no thanks. Heb em op lan gekocht dus die kerel ziet me al aankomen, een maand later, en alle keys verwisseld. Toch maar mee leren leven denk, hoef em nu toch maar twee/drie keer per week te repluggen.

Overigens lijkt dat verhaal van die Duitse site me erg sterk, zodra je em even replugt doet ie het weer. Ik zou het in de firmware zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Cubefanatic schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:36:
Tis geen touchscreen, meer een touchpad. De laatste tijd lijkt ie het toch beter te doen al hadden gewone indruktoetsen toch beter geweest idd. Kwa ontwerp vind ik de Lycosa top, gewoon erg jammer van de problemen. Het is en blijft een erg strak toetsenbordje met een goede aanslag. En om nou me tobo open te gaan breken voor een fabrieksfout, no thanks. Heb em op lan gekocht dus die kerel ziet me al aankomen, een maand later, en alle keys verwisseld. Toch maar mee leren leven denk, hoef em nu toch maar twee/drie keer per week te repluggen.

Overigens lijkt dat verhaal van die Duitse site me erg sterk, zodra je em even replugt doet ie het weer. Ik zou het in de firmware zoeken...
2/3 keer per week? En als dat gebeurd midden in een clanwar ofzo? Dan ben je zwaar de lul? :p
Die 7ms winst die je maakt per toets weegt niet echt op tegen het feit dat 2/3 keer per week je toetsenbord weigert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Zelf gebruik ik de driver van de cd, van de razer site werkte bij mij ook niet goed. Momenteel werkt hij goed naar behoren.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Dus Viper, jij hebt geen last van

1. Te weinig licht waardoor je keys niet goed kan zien
2. "Disco light" dus dat je licht van je toetsenbord blijft switchen tussen de 3 standen tot je hem reset
3. Keys die niet goed werken na het indrukken ervan tot je hem reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Mgc schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:38:
Dus Viper, jij hebt geen last van

1. Te weinig licht waardoor je keys niet goed kan zien
2. "Disco light" dus dat je licht van je toetsenbord blijft switchen tussen de 3 standen tot je hem reset
3. Keys die niet goed werken na het indrukken ervan tot je hem reset
2 heb ik nooit gehad, 3 wel met de drivers van de site, maar na een uninstall en een install van de drivers van de cd werkt het goed. 1 kan ik me wel wat bij voorstelen, echter in het donker is hij wel goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
@Mgc, heb geen clan, ben freelanner. Gewoon es gamen voor de lol, af en toe es meedoen met een 1 op 1 compo. En meestal ben ik dan toch al een wandelende schietschijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

ViperTPR schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:05:
[...]

2 heb ik nooit gehad, 3 wel met de drivers van de site, maar na een uninstall en een install van de drivers van de cd werkt het goed. 1 kan ik me wel wat bij voorstelen, echter in het donker is hij wel goed zichtbaar.
Dus in de staat zoals jij hem nu hebt, met de oude drivers waardoor je toetsen wel allemaal werken, zou je hem gewoon als 1e klas tobo aanraden?
Ik twijfel nog steeds enorm of ik hem wel moet aanschaffen... maar er zijn maar weinig alternatieve 1000 hz tobo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
*Schop*

Ik weet het, beetje grote kick maar het moest even. Ik zit hier op een lanparty (X-Life) en diezelfde kerel die mij op The Reality een Lycosa verkochtte zat hier ook weer met een standje. Ben es met die man van Cyes gaan klappen en nu blijkt dus dat de problemen met de Lycosa idd een fabrieksfout zijn. Omdat ik me toetsenborden altijd meteen verbouw naar dvorak weet ik dat ik niet veel op garantie hoef te rekenen, echter vertelde Cyes me dat ik me tobo direct om kon ruilen, zolang ik de toetsen maar terug zou zetten naar qwerty. Zo gezegd, zo gedaan en heb ik nu een nieuwe Lycosa onder me vingers. Cyes heb lang naar Razer lopen mailen aangezien ze en hoop klanten met dezelfde problemen hadden, door wat intern gepruts van Razer's kant worden alle oude borden vervangen, zonder problemen. Ik ga het afwachten, tot nu toe doet me nieuwe tobo het iig goed en blijf ik het een mooi strak ding vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 15:56
heb in juli 2009 eenr azer lycosa gekocht bij de mediamarkt utrecht en heb dus ook deze problemen (haperende of vastzittende/niet meer reagerende toetsen), is idd gewoon klote want het tobo is echt perfect,
heb razer nederland een mailtje gestuurd en wacht even tot ze me antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negatifone
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-04-2010
Redelijke kick ..

Maar ik ook heb dit tobo gekocht .. in eerste instantie zeer blij .. nu niet meer zo helaas.

Waarom? hij werkte goed, ik heb totaal geen last van het touchpad en de bekende problemen daar mee het enige wat ik wel heb is dat heel vaak sommige toetsen uitvallen en soms weer werken na het er in en uithalen van de USB stekker. Heel vervelend tijdens een potje MW2. Tijens een uurtje gamen moet ik soms wel 15 keer de stekker er in en er uit doen.

Na meerdere malen zoeken op het interweb kom ik alleen maar het touchpad probleem tegen. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem ? Ik las net wel drivers verwijderen en de drivers van de cd gebruiken maar dat was een post van eventjes geleden al ..

[edit] Heb de (internet) driver verwijderd en de (CD) driver op nieuw geinstaleerd, resultaat: binnen 5 minuten weer het zelfde probleem ... [edit]

Hoop dat iemand mij kan helpen !

Bij voorbaat dank !

[ Voor 8% gewijzigd door negatifone op 12-01-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

exact hetzelfde, mediamarkt, dat ding gekocht opzich blij mee, (op het feit na dat je minder toetsen tegelijk kan indrukken dan op een g15) maar toch die toetsen die steeds wegvallen.

Zelf dacht ik dat ventrilo de boosdoener was aangezien ik het probleem alleen heb als vent aanstaat, maja in de tussentijd mn g15 nog maar weer ff gepakt :(

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Loop al een tijdje te kloten met ding bordje. September 2009 kocht ik em met direct al problemen. Kreeg een andere met dezelfde problemen. De touchpad werkte meestal niet en met grote regelmaat had ik last van dode toetsen die pas weer werkten na een PC reboot of opnieuw inpluggen van het tobo.

Toen kreeg ik weer een ander, ditmaal uit de MT09 batch (voorheen had ik MT08, te zien aan het serie-nummer). Hier zouden geen problemen meer mee mogen zijn volgens Razer, dit valt ook op verschillende websites te lezen.

Het ging inderdaad lang goed (al viel af en toe nog wel een toets uit) totdat het hele verhaal weer opnieuw begon enkele weken terug. Met grote regelmaat werken verschillende toetsen niet meer, met het touchpad heb ik echter geen problemen meer ondervonden.

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negatifone
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-04-2010
Ok,

Ik heb contact gehad met Razer, eerst kreeg ik een mail met de standaard dingen die je kan proberen:

Please try the following:

1. Try plugging the device into a different USB port on the system. If the device is plugged into a USB port on the front of the system, try a USB port in the back.
2. Disconnect all other USB devices.
3. Remove any USB Hubs. Plug the device directly into a USB on the system.
4. Try the product on another system, without using any drivers. Does the problem still occur?
5. If the problem is occurring in an application, does the problem occur outside the application directly in the operating system?

Dat zijn natuurlijk dingen die als je logisch na denkt al zelf zal proberen .. maar goed ..

Op nieuw geprobeerd en nog steeds geen resultaat .. Uiteindelijk kreeg ik nieuwe mail van razer terug en werd mij aangeraden om terug naar de dealer te gaan. Waarschijnlijk gaat ik dit ook doen maar ik gaat ook een G19 bestellen .. als ik hier bovenstaande reacties lees krijg ik het idee dat ik mischien nooit een goed werkende lycosa krijg :S

Toch jammer van zo een mooi toetsenvord wat heerlijk werkt ... als het werkt ..

Bedankt voor de reacties !
Pagina: 1