[VISTA MCE] Wel TV-sig. bij direct openen MC, later niet.

Pagina: 1
Acties:

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 13:40

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Beste tweakereds ;)

Ik heb een vaag probleem met media center in Windows Vista Ultimate x64 engels met officiële SP1 via Windows Update.

Het zit namenlijk zo:
Als ik mijn pc aan zet en ik ga meteen inloggen, media center starten en tv kijken krijg ik prachtig beeld!
Maar als ik de pc aan zet en ik wacht, na het inloggen in ieder geval (2 minuten), en ik open dan pas media center, vervolgens tv kijken. Dan krijg ik eerst zwart beeld en daarna: Signal Loss.

Iemand enig idee? :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39
Staat je media center service nog wel aan? Kijk dat ook eens in services.msc. Daarnaast kun je ook kijken of je driver van je tv kaart wel ondersteund wordt. Dat weten wij dus niet want je hebt er niet bijgezet welke kaart het is en welke specs je nog meer hebt :P

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ow jah sorry, heb ik ff snel getypt.

Hier meer specs en info:

Heb een C2D E6600
4x 2GB DDR2 667
1x 8800GTS 320mb
2x Hauppauge PVR-150MCE

....

Kan je vertellen dat de drivers allemaal up-to-date zijn... De windows installatie is nu 10 uurtje oud (vlak voor het schijven van de eerste post)
Ik had het ook voor die re-install.

Na de re-intall heb ik het geprobeerd zonder SP1 en had ik al het probleem, met SP1 (via windows update) werkt het OOK niet.

Heb geen virus scanner draaien, alleen maar windows firewall en windows defender.

Services draaien prima... Heb eerder het idee dat er iets te veel draait..

WANT:

Ik zet de pc aan, log meteen in, start meteen Windows Media Center, ga direct naar: Live TV...

Dan werkt alles prima, mooi beeld, geen haperingen, geen ruis, openemne en kijken naar een andere zendere tegelijk, time-shifting... ALLES WERKT PERFECT :S ... als ik dan WinMC afsluit en ik kijk de volgende dag weer (pc blijft 's nachts aan) dan werkt het NOG STEEDS...

MAAR:

Als ik de pc opstart, inlog, dan 5 minuten niks doe/andere dingen doe, start DAN PAS WinMC op en ga naar Live TV > dan zie ik zwart beeld en even later: Signal Lost......

Dus er is iets wat of op zijn bek gaat, of iets wat later wordt gestart en de boel hier verhinderd....

Opnieuw installeren heeft geen zin... Dit is al de zoveelste install...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39
Er zijn bekende problemen met de MCE 150 en 4GB(+) geheugen, deze werken normaal gezien ook helemaal NIET op Windows met 4GB of meer. Zoek hier ook maar eens naar op Google en kijk ook in Consumentenvideo forum, in het kwaliteit van Tv-kaarten topic.. Daar worden deze problemen ook genoemd. Daarnaast heb je ook nog het Hauppauge.co.uk forum. Daar staat het ook op.

Maar eigenlijk, gaat het niet werken met memory remapping icm 64bit.

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Alex3305 schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:05:
Er zijn bekende problemen met de MCE 150 en 4GB(+) geheugen, deze werken normaal gezien ook helemaal NIET op Windows met 4GB of meer. Zoek hier ook maar eens naar op Google en kijk ook in Consumentenvideo forum, in het kwaliteit van Tv-kaarten topic.. Daar worden deze problemen ook genoemd. Daarnaast heb je ook nog het Hauppauge.co.uk forum. Daar staat het ook op.

Maar eigenlijk, gaat het niet werken met memory remapping icm 64bit.
Maar het vreemste is gewoon dat het PERFECT (geen ruis, alles werkt gewoon PERFECT, kan NIET beter)..... als ik meteen WinMC en LiveTV open.... en als ik dan 30 dagen mijn pc niet uit zet zeg maar :P dan werkt het NOG steeds...

Dat is gewoon vaag... Dus er is gewoon iets dat als Service ofzo opstart en dan als Delayed ingestelds staat... En dat zit dan behoorlijk in de weg...

Vind het zonde om er ff 5GB ram eruit te halen!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Heb het iderdaad gelezen... Denk dat ik onder die zelfde catogorie hoor ;) .

Srry. Toch over het hoofd gezien :S .

Maar het verschilt toch wel een beetje... Ik kan bij een herstart, snel snel snel alles openen, DAN werkt alles prima ;)

Dat is gewoon vreemd!

Als ik nou een CMD-commande weet voor eHome.exe die dan automatisch naar LiveTV gaat... Dan kan ik dat als service draaien ;) en met een delayed service weer afsluiten :P ;)
Pagina: 1