Intel speedstep na overclock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Ik heb een Intel E2160 op een Gigabyte GA-P35-DS3L draaien. Deze heb ik overgeclockt naar 2.88Ghz door de FSB te verhogen naar 320 met stock Vcore en multiplier. Daarna kon ik EIST/speedstep weer gewoon op enabled zetten in de bios. Als m'n processor idle is geeft CPU-z echter aan dat hij nog steeds op 2,88Ghz loopt (zie screenshot).

Afbeeldingslocatie: http://www.few.vu.nl/~wpepping/cpuz.jpg

Voordat ik ging overclocken deed speedstep het wel gewoon. Werkt dit nooit na een overclock, of is er iets anders aan de hand?

Ik heb met de search 1 gerelateerd topic gevonden:
Eist (speedstep) icm overklokken

Maar daar wordt alleen van AMD bevestigd dat C&Q werkt en er staan geen reacties over Intel. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Depep op 05-04-2008 23:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:19

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ook al met andere programma's proberen uit te lezen? Misschien de nieuwste versie van cpu-z eens proberen, aangezien deze niet lekker werkt bij jouw, zoals je al ziet meent cpu-z ook dat je E2160 een E4300 is :S

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921

Zet in Configuratiescherm -> Energiebeheer -> Energiebeheerschema's eens op "Minimaal energieverbruik".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Het kan zijn dat je EIST wel enabled maar dat je BIOS het vervolgens negeert om systeemstabiliteit te kunnen garanderen. Maar het is (afhankelijk van mobo en bios) wel mogelijk om overclocked EIST te hebben werken. Ik heb voor familie een E6650 van 2.33 naar 2.8 getild, en die stapt ook een paar treetjes terug wanneer idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Fanatic_FS schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:25:
Misschien de nieuwste versie van cpu-z eens proberen, aangezien deze niet lekker werkt bij jouw, zoals je al ziet meent cpu-z ook dat je E2160 een E4300 is :S
Wat stom, dat had ik niet eens gezien |:(

En de nieuwe versie zegt inderdaad dat m'n processor teruggeclockt wordt tot 1.92 Ghz. Dat is dus snel opgelost. Bedankt.

[ Voor 45% gewijzigd door Depep op 05-04-2008 23:32 ]

specs