[Voeding]PCI 6+2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:55

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Wilde dit eerst posten in "Welke voeding heb ik nodig?", maar dacht dat een apart topuc wellicht beter was aangezien het nogal een specifieke vraag is.

Ik ben een nieuwe (game)pc aan het samenstellen en ben er redelijk uit.
Maar over de voeding zit ik nog te twijfelen.

Ik heb voor mezelf een paar eisen waarover de voeding moet beschikken:
  • A-merk, maar dat is logisch
  • Zwart van kleur
  • Modulair
  • 700 - 750 Watt
Als het even kan zou een blauwe fan ook mooi zijn, maar dat is niet verplicht verder :)

Nu zit ik echter met dat ik om op de toekomst voorbereid te zijn dat ik ook wel 2 x PCIe 6+2 pins wil.
Heb op de site van Alternate gekeken en toen ben ik in de war geraakt...

Bij aansluitingen PCIe staan twee mogelijkheden:
  1. PCIe 6+2 pins
  2. PCI
Dus ik zoeken naar een voeding die 2 x PCIe 6+2 heeft.
En daar is het eerste probleem: volgens Alternate zijn er dat maar zeer weinig :'(

Maar het tweede gekke is dat bij de Corsair CMPSU-620HX staat dat deze 2x PCIe heeft en niets meer. Een klasgenoot van mij heeft deze voeding ook en ben daar wezen kijken, maar daar hangt vrolijk 2 x 6+2 pins aan...

Dus ik dacht dat PCIe gewoon stond voor 6+2 pins.

Tagan voeding erbij gepakt TG700-BZ PipeRock 700W.
Staat bij de specs: 1 x 6+2-polig, 1 x PCIe... dus dan is PCIe weer wat anders (gewoon 6 pins).

Dus mijn vraag in het kort:
Is er een bepaalde datum dat PCIe altijd betekent 6+2 pins (zoals bij die Corsair).
Of is dat gewoon een fout en moet ik toch naar een 800 Watt voeding om 2 x 6+2 pins te hebben?

En wellicht dat iemand een tip heeft voor een zwarte modulaire voeding met 700-750 Watt en 2 x 6+2 pins... :>

Hopelijk is dit verhaal een beetje duidelijk, want kom er zelf in real life al niet meer uit en dan is het probleem posten op een forum nog wat moeilijker.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 05-04-2008 20:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Als het goed is heb je ook verloopjes voor deze graka's maar daar ben ik niet 100% zeker van, zoek daar ook even op hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kijk gewoon op de site van de fabrikant en niet bij Alternate. Er bestaan overigens ook 2 keer molex naar 6 pins PCI-e wordt vaak bij de videokaart geleverd en er bestaan ook 6 pins naar 8 pins PCI-e stekkers. :)
Edit moet sneller typen zo lijkt het wel een Spuit 11 reactie. :p

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 05-04-2008 20:49 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Alex3305 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:42:
Als het goed is heb je ook verloopjes voor deze graka's maar daar ben ik niet 100% zeker van, zoek daar ook even op hier op GoT.
Die verloopjes ken ik ja van 2 x 6 naar 1 x 8.
Wordt nu €25 voor gevraagd op marktplaats omdat ze nogal zeldzaam zijn.
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:46:
Kijk gewoon op de site van de fabrikant en niet bij Alternate. Er bestaan overigens ook 2 keer molex naar 6 pins PCI-e wordt vaak bij de videokaart geleverd en er bestaan ook 6 pins naar 8 pins PCI-e stekkers. :)
Fabrikant-sites heb ik ook al op gekeken, maar die spreken zichzelf soms ook tegen. Want die Corsair heeft volgens de site ook geen 2 x 6+2.

Maar ik ga voor een ATI HD 3870X2 (mocht de 4000-serie er nog niet zijn) en daar moet al een 6 pins plus een 8 pins in.
Ga ik dan een keer voor CrossFire X dan heb ik 2 x 8-pins en 2 x 6-pins nodig.

Maar vond het gewoon raar dat die PCIe-term wordt gebruikt voor verschillende soorten aansluitingen.

Want twijfel nu ook of als er staat 2 x 6+2 of dat dan het enige is of dat er dan nog ook gewone bij zitten. Bij de 800 Watt voedingen zitten er meestal wel een stuk of 4 PCIe-connectoren aan, dus dat is gewoon goed dan.

Maar vind het raar dat die test QUAD-sli opstelling maximaal 505 Watt trok en dat QUAD-Sli aansluitingen pas zitten op voedingen van 800 Watt en meer. Terwijl de chipsets toch steeds zuiniger worden.

Maar als ik dus standaard 2 x 6+2 aan mijn voeding wil hebben kan ik dus beter voor een 800 Watt gaan? Ik weet dat het dikke overkill is (is die 700 Watt al), maar zit toch met de toekomst te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd een moeilijk.
De Corsair HX620 voldoet aan alles behalve dat het een 620W is (wel opletten dat je nieuwere revisie hebt, zijn ook nog HX620's met gewoon 6pins ipv 6+2).
De Corsair TX750 voldoet aan alles (vier keer 6+2 zelfs) behalve dat hij niet modulair is.
De Seasonic M12-700 voldoet aan alles behalve dat hij niet 6+2 pins heeft maar 6pins.
De Enermax Modu82+ 625W voldoet aan alles (twee keer 6+2 & twee keer 6pins zelfs) behalve dat hij 625W is.

Zijn zowat de top-A-merken die grotendeels aan de eisen voldoen. Ik zou eens overwegen of je die 700W wel degelijk nodig hebt en met een 620W of een 625W niet toekomt, dan heb je namelijk de Corsair HX620 (iets ouder) of de nog iets efficientere en nieuwere Enermax Modu82+ 625W ter beschikking.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:58:
Idd een moeilijk.
De Corsair HX620 voldoet aan alles behalve dat het een 620W is (wel opletten dat je nieuwere revisie hebt, zijn ook nog HX620's met gewoon 6pins ipv 6+2).
De Corsair TX750 voldoet aan alles (vier keer 6+2 zelfs) behalve dat hij niet modulair is.
De Seasonic M12-700 voldoet aan alles behalve dat hij niet 6+2 pins heeft maar 6pins.
De Enermax Modu82+ 625W voldoet aan alles (vier keer 6+2 zelfs) behalve dat hij 625W is.

Zijn zowat de top-A-merken die grotendeels aan de eisen voldoen. Ik zou eens overwegen of je die 700W wel degelijk nodig hebt en met een 620W of een 625W niet toekomt, dan heb je namelijk de corsair HX620 (iets ouder) of de nog iets efficientere en nieuwere Enermax Modu82+ 625W ter beschikking.
Zoals ik al zei was 700 Watt overkill, maar vond 700 niet extreem veel overkill.
800 Watt is dat zeker wel, dat geef ik ook toe. Vandaar dat ik ben gaan twijfelen en nu hier post.

De Corsair TX750 had ik inderdaad ook al gevonden, maar omdat het een TX is en geen HX is deze inderdaad niet modulair.

Enermax had ik al aan zitten denken, vooral omdat het CoolGuard best wel een leuk systeem is. Dat de fan blijft draaien totdat je pc onder de 45 graden zit.
Maar werd mij gezegd dat Enermax en Seasonic niet echt goede merken zijn. En dat ik beter voor Coolermaster, Tagan, Zalman, Thermaltake en dergelijke kon gaan...

Maar wellicht dan toch maar naar de Corsair HX620.
En morgen langs de MyCom, want stond laatst met de doos van de 700W in mijn handen en zou toch zweren dat er bij het PCIe 6+2 plaatje 2x stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
http://www.enermax.com/admin/pic/MODU82+%20datasheetREV.pdf

edit:
was al genoemd dus. Maar zo'n 625W kan al best wat aan hoor. Vergeet niet dat het niet enkel het totale aantal Watt is dat telt. Deze voeding kan zo'n 600W leveren op de 12V. Ik denk dat bijna geen enkele normale gaming-machine dit nodig heeft!

[ Voor 68% gewijzigd door D-Three op 05-04-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:06:
Maar werd mij gezegd dat Enermax en Seasonic niet echt goede merken zijn. En dat ik beter voor Coolermaster, Tagan, Zalman, Thermaltake en dergelijke kon gaan
Seasonic is top. De meeste Corsairs zijn Seasonic-ontwerp en gebruiken net zoals Seasonic zelf hoge kwaliteits componenten waaronder 105°C rated condensatoren.
Enermax is altijd top geweest qua beveiligingen, features en stabiliteit. De laatste 2 jaar zijn ze ietsiepietsie achtergebleven in de onwikkelingen en zou ik Corsair of Seasonic boven Enermax verkozen hebben, echter met de Modu82+ reeks zijn ze volledig terug met top-rendementen (82+%) en stiller (volgens silentpcreview) dan Corsair of Seasonic. Mijn persoonlijke keuze zou momenteel zeker de Enermax zijn, Corsair en Seasonic komen met niet veel achterstand mee. Lees je er maar eens over in.
Maar wellicht dan toch maar naar de Corsair HX620.
En morgen langs de MyCom, want stond laatst met de doos van de 700W in mijn handen en zou toch zweren dat er bij het PCIe 6+2 plaatje 2x stond...
Een 700W van de HX reeks bestaat er niet dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik vraag me trouwens wel af wat voor PC je wilt kopen aangezien je met een 550 Watt voeding al een QuadCore en twee keer een 3870X2 in CrossfireX kunt draaien. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

cooler master 620w is idd ook met modulair kabels, zit (bij die van mij) 2x 6 pins pcie en 1x 8 pins pcie bij, maar als je aan een 2e 8 pins pcie kan komen.... (dat lijkt me nl niet al te moeilijk, desnoods bel je de importeur oid om te vragen of ze er een kunnen bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:14:
was al genoemd dus. Maar zo'n 625W kan al best wat aan hoor. Vergeet niet dat het niet enkel het totale aantal Watt is dat telt. Deze voeding kan zo'n 600W leveren op de 12V. Ik denk dat bijna geen enkele normale gaming-machine dit nodig heeft!
Dat is waar, A-merken geven meestal de constante waardes aan.
Dacht dat een beetje A-merk voeding van rond de 700 Watt een peik had die om en nabij de 1000 Watt ligt.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:14:
[...]Een 700W van de HX reeks bestaat er niet dacht ik.
Klopt, ik bedoelde ook een Cooler Master 700W. Maar stond op het punt om weg te gaan, dus vandaar dat ik door de haast wat info had weggelaten.

Slordigheidje van mijn kant :)
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:27:
Ik vraag me trouwens wel af wat voor PC je wilt kopen aangezien je met een 550 Watt voeding al een QuadCore en twee keer een 3870X2 in CrossfireX kunt draaien. :)
Jup, ik weet dat 700 Watt te veel is.
En zoals ik al zei worden de chipsets steeds zuiniger en is een 700 Watt voeding wellicht niet eens nodig. Maar ik had gewoon in mijn kop dat ik 700 Watt wilde en dan krijg ik dat er niet uit.

Zou bijna ook voor OCZ PC2-8000 geheugen zijn gegaan in plaats van PC2-8500 omdat de koeling van de eerste mooier is. 8)7

Maar ben dit van plan te gaan kopen:
  • Intel E8400
  • Scythe Ninja (ik weet dat de Mugen/Infinity beter is, maar deze past beter op het mobo)
  • Asus Rampage Formula
  • 4096 PC2-8500 OCZ Reaper
  • Coolermaster Stacker 832
  • ATI HD 3870X2
  • Samsung Spinpoint F1 750 GB
  • 2 x DVD Brander
Dus het is niet eens een zwaar systeem in de woorden dat ik veel Watt nodig heb omdat ik een NVidia kaart heb. Maar het is meer dat de HD3870X2 al 6 + 4 pins nodig heeft. En met de komst van CrossFireX leek meer me dus beter. Maar volgens mij kan ik net zo goed een mindere voeding nemen, want kan altijd nog molex-stekkers gaan verbouwen.

Reden dat ik modulair wil zit m in de kast: deze heeft niet als een Antec een dubbele wand waar je mooi al je kabels tussen kan proppen.

Edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:58:
De Enermax Modu82+ 625W voldoet aan alles (twee keer 6+2 & twee keer 6pins zelfs) behalve dat hij 625W is.
De Enermax heeft volgens mij zelfs 4 keer 6+2 pins. Zit namelijk twee keer een kabel bij waar twee keer 6+2 op zit. En twee keer twee blijft toch 4 :)

Edit 2:
Maar wat is dan het verschil tussen een Cooler Master/Tagan/Zalman en een Enermax?
Want bij de eerste drie kost een 800 Watt voeding om en nabij dezelfde prijs als een 625 Enermax.
Terwijl er hierboven ergens staat dat ze dezelfde technieken gebruiken...

Edit 3:
Maar een voeding van 800 Watt levert toch ook alleen het vermogen wat nodig is? Dus hij trekt niet constant vol vermogen uit het stopcontact?
In andere woorden:

Stel ik heb een systeem wat 400 Watt moet hebben.
Zie je dan op je stroomrekening als je een 450 Watt voeding hebt of een 800 Watt voeding?

Edit 4:
Om edit 3 uit te leggen:
Want ik vind die Tagan TGX00-BZ PipeRock serie zo mooi (Zalman trouwens ook, de OCZ niet).
Ik ben namelijk in staat om 30 euro meer uit te geven voor een zwaardere voeding die dan wel alles wat ik wil heeft.

Dus heeft dat meer effect dan alleen op mijn portemonnee?

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 06-04-2008 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edit 3:
Maar een voeding van 800 Watt levert toch ook alleen het vermogen wat nodig is? Dus hij trekt niet constant vol vermogen uit het stopcontact?
In andere woorden:

Zie je dan op je stroomrekening als je een 450 Watt voeding hebt of een 800 Watt voeding?

Edit 4:
Om edit 3 uit te leggen:
Want ik vind die Tagan TGX00-BZ PipeRock serie zo mooi (Zalman trouwens ook, de OCZ niet).
Ik ben namelijk in staat om 30 euro meer uit te geven voor een zwaardere voeding die dan wel alles wat ik wil heeft.

Een voeding zal inderdaad alleen het nodige vermogen uit het stopcontact trekken. ;)
Maar het rendement van een voeding die maar half belast wordt zal wel dalen er zal in verhouding dus meer warmte vrij komen dan bij volle belasting. In praktijk zal het ongeveer 5% in rendement dalen, valt dus wel mee. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 06 april 2008 @ 02:07:
De Enermax heeft volgens mij zelfs 4 keer 6+2 pins. Zit namelijk twee keer een kabel bij waar twee keer 6+2 op zit. En twee keer twee blijft toch 4 :)
Inderdaad, nog eens opgezocht, is ook hetgeen ik eerst had geschreven, daarna (ik weet niet meer waarom) verandert en nu terug opgezocht en blijkt het toch 4x 6+2pins te zijn. Zoveel te beter dus.
Edit 2:
Maar wat is dan het verschil tussen een Cooler Master/Tagan/Zalman en een Enermax?
Want bij de eerste drie kost een 800 Watt voeding om en nabij dezelfde prijs als een 625 Enermax.
Terwijl er hierboven ergens staat dat ze dezelfde technieken gebruiken...
Wat houden die zelfde technieken concreet in? Allen zijn ze schakelende voeding ja, maar dat is zeer algemeen ;) . Voor de rest gebruiken de 4 merken die je hier noemt, bij mijn weten, alle 4 verscchillende ontwerpen. Ze zullen verschillen in ontwerp (PCB lay-out), componentkeuze, beveiligingen, rendement bij verschillende loads, uiterlijk voorkomen, en koeling&stilte.
Edit 3:
In andere woorden:
Ja min of meer, de voeding trekt namelijk uit het stopcontact wat het systeem ervan vraagt + het verlies aan vermogen dat in de voeding zelf wordt omgezet in warmte. Dat wordt bepaald door het rendement, aldus is een voeding met een hoger rendement altijd beter (minder verbruik, koeler en aldus stiller omdat fan trager kan draaien).
Dat rendement is niet voor alle belastingsgevallen hetzelfde. Zie ook hieronder.
Dat hangt af van het rendement dat niet voor alle voedingen hetzelfde is, en voor eenzelfde voeing dan ook nog eens verschilt per belastingsgeval. Deze vraag die je hier stelt is ook al een paar keer exact zo gevraagd in het Welke voeding heb ik nodig topic en heb ik ook al een paar keer uitgebreid beantwoord. Ik zal het nogmaals kort proberen samen te vatten:
Stel dat als je systeem staat te idlen (wat >90% van de tijd zo is) er 150W verbruik is. Je kiest dan best een voeding die een goed rendement heeft bij 150W verbruik. Als je dan een 800W voeding beschouwt, wordt deze maar voor 18.75% van zijn kunnen belast (150W/800W*100%), wat realtief gezien een redelijk lage belasting is. Voedingen hebben nu eenmaal de karakteristiek dat ze bij redelijk lage belastingen een redelijk laag rendement hebben, dus 18.75% load is verre van een ideaal werkingspunt voor een voeding om efficient in te werken. Als je een 450W voeding neemt zal deze voor 33% (150W/450W*100%) belast worden, wat relatief gezien al een aanzienlijk hoger getal is en waarbij het rendement relatief veel hoger gaat liggen. 33% belasting is een veel beter werkingspunt om efficeint te werken dan 18% belasting. Een 450W voeding met gelijkaardig rendementskarakter zal dus over het algemeen zuinig, koeler en stiller werken dan een 800W voeding. De beste rendementen worden doorgaans gehaald bij een belasting van 50% tot 70% van wat de voeding "aankan". Bij de kop en de staart, dus bij extreem lage of extreen hoge belasting (>90% en < 20%) zal het rendement het slechtste zijn (bij extreem hoge belasting is het nog niet zo erg als bij extreem lage belasting). Zo heb je bv de 80plus.org norm die stelt dat een voeding in de range tussen 20% en 100% belasting een rendement van minstens 80% moet hebben. Voor het gebied onder de 20% wordt aangenomen dat het rendement relatief laag is, maar meestal is dat geen probleem omdat - tenzij je je voeding zwaar overgedimensioneerd kiest - je normaal gezien ook niet bij idle in dat werkingspunt zit. (Een leuke variatie hierop is dat Enermax voor zichzelf een nog strengere norm heeft opgelegd, die stelt dat tussen 20% en 100% belasting een rendement van 82% moet gehaald worden en bij 50% belasting een rendement van 85% moet gehaald worden, wat dus de benaming Modu82+ en Pro82+ verklaart. Dit zijn zeer goede rendementswaardes.) Als zuinig en koel en stil belangrijke punten zijn kies je dus idealiter een voeding die in vergelijking met andere voedingen al een goed rendement heeft, en die je niet té zwaar overdimensioneert zodat je binnen deze voeding zelf ook nog een doorgaans in een goed efficient belastingsgeval zit (best te beschouwen als het systeem idle draait, daar dat >90% van de tijd het geval is). Wat dat betreft moet je de rendementwaardes van de voedingen opzoeken (en de waardes opgegeven door de fabrikant met een dikke korrel zout nemen, best beschouw je de waardes van goede onafhankelijke reviews) en daarbij niet alleen het maximale rendement beschouwen, maar vooral ook het rendement dat de voeding in kwestie in het belastingsgeval haalt waarin hij meestal zal werken (idle dus).

Nu is het alsnog uitgebreide uitleg geworden
Edit 4:
Om edit 3 uit te leggen:
Je moet je keuze uiteraard op allerhande aspecten waar jijzelf belang aan hecht baseren. Als uiterlijk en bekabeling ook een belangrijke rol speelt moet je dat in je overweging laten meespelen. Een voeding wordt niet alleen bepaald door vermogen maar ook door andere eigenschappen.
Wat bedoel je net?
-The_Mask- schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:41:
Een voeding zal inderdaad alleen het nodige vermogen uit het stopcontact trekken. ;)
Maar het rendement van een voeding die maar half belast wordt zal wel dalen er zal in verhouding dus meer warmte vrij komen dan bij volle belasting. In praktijk zal het ongeveer 5% in rendement dalen, valt dus wel mee. :)
Zeker de nieuwere en kwalitatievere A-merk voedingen gaan net bij half belasting en iets meer hun hoogste rendementswaardes halen. Bij volbelasting is het rendement iets minder en bij lage belasting <20% is het rendement het minste.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:42:
[...]Dat hangt af van het rendement dat niet voor alle voedingen hetzelfde is, en voor eenzelfde voeing dan ook nog eens verschilt per belastingsgeval. Deze vraag die je hier stelt is ook al een paar keer exact zo gevraagd in het Welke voeding heb ik nodig topic en heb ik ook al een paar keer uitgebreid beantwoord. Ik zal het nogmaals kort proberen samen te vatten:
Die vraag was ook redelijk offtopic in vergelijking met de vraag waarmee ik dit topic had geopend.

Maar ik dacht dat er altijd veel keuze was bij grafische kaarten en harde schijven. Maar als je eenmaal hebt vastgesteld welke grafische chip je wilt of hoeveelheid GB dan wordt de totale keuze al snel beperkt tot een keuze van maximaal 5-6 producten.

Voedingen van 700 Watt zijn er genoeg, maar zoals gezegd niet met de juiste specificaties die ik wil. Dus de keuze is dan beperkt. Maar stel je je eisen maar een beetje bij dan krijg je weer letterlijk tientallen soorten voedingen om uit te kiezen.

Was trouwens de CoolerMaster 750 die wel 2 x 6+2 pins had die bij de Mycom stond, maar die is dus niet modulair.

Maar ik ben er wel uit:
Ik ga eerst even op zoek naar de Enermax Modu82+ 625W, want die heeft alles wat ik wil qua aansluitingen en is krachtig genoeg voor mijn toekomstige pc.

Mocht het toch zo zijn dat deze slecht leverbaar is of iets anders dan ga ik voor een:
Tagan TG800-BZ PipeRock 800W of een Cooler Master Real Power M850

Dus dan toch een 800 Watt omdat ik dan gewoon die 2 x 6+2 pins heb. Wellicht wordt het dan de Tagan aangezien deze een blauwe fan heeft. En ik heb al een Cooler Master 832 als kast dus dan is nog iets van Tagan in de pc ook wel leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Heb mijn keuze voor de voeding toch gemaakt en vond het wel zo sociaal om dit even te melden. :+

De pc gaat zo'n 450 Watt trekken in de huidige configuratie.

De kans is echter groot dat er zodra de ATI HD 4000 serie uit komt er een tweede HD3870X2 of een HD4000-serie geplaatst zal worden. Deze kaarten trekken zo'n 200 Watt en met de 450 Watt van het huidige systeem zou 625 Watt dan wel wat krap worden.

Op hardware.info is er deze week een test geplaatst waarin 50 voedingen werden vergeleken.
De CoolerMaster M850 kwam er zeer goed uit. Zowel qua geluidsproductie als qua verbruik.
Ook als de voeding uit zijn neus stond te vreten omdat een low-end systeem idle aan het draaien was viel het allemaal nog wel mee.

Dus de CM M850 kwam niet alleen goed uit de test maar beschikt ook nog eens over 6 keer PCIe-aansluitingen (waarvan twee keer een 6+2), dus dat voeldoet aan mijn eisen.

In ieder geval bedankt voor alle feedback en hulp! _/-\o_

Pagina: 1