Wilde dit eerst posten in "Welke voeding heb ik nodig?", maar dacht dat een apart topuc wellicht beter was aangezien het nogal een specifieke vraag is.
Ik ben een nieuwe (game)pc aan het samenstellen en ben er redelijk uit.
Maar over de voeding zit ik nog te twijfelen.
Ik heb voor mezelf een paar eisen waarover de voeding moet beschikken:
Nu zit ik echter met dat ik om op de toekomst voorbereid te zijn dat ik ook wel 2 x PCIe 6+2 pins wil.
Heb op de site van Alternate gekeken en toen ben ik in de war geraakt...
Bij aansluitingen PCIe staan twee mogelijkheden:
En daar is het eerste probleem: volgens Alternate zijn er dat maar zeer weinig
Maar het tweede gekke is dat bij de Corsair CMPSU-620HX staat dat deze 2x PCIe heeft en niets meer. Een klasgenoot van mij heeft deze voeding ook en ben daar wezen kijken, maar daar hangt vrolijk 2 x 6+2 pins aan...
Dus ik dacht dat PCIe gewoon stond voor 6+2 pins.
Tagan voeding erbij gepakt TG700-BZ PipeRock 700W.
Staat bij de specs: 1 x 6+2-polig, 1 x PCIe... dus dan is PCIe weer wat anders (gewoon 6 pins).
Dus mijn vraag in het kort:
Is er een bepaalde datum dat PCIe altijd betekent 6+2 pins (zoals bij die Corsair).
Of is dat gewoon een fout en moet ik toch naar een 800 Watt voeding om 2 x 6+2 pins te hebben?
En wellicht dat iemand een tip heeft voor een zwarte modulaire voeding met 700-750 Watt en 2 x 6+2 pins...
Hopelijk is dit verhaal een beetje duidelijk, want kom er zelf in real life al niet meer uit en dan is het probleem posten op een forum nog wat moeilijker.
Ik ben een nieuwe (game)pc aan het samenstellen en ben er redelijk uit.
Maar over de voeding zit ik nog te twijfelen.
Ik heb voor mezelf een paar eisen waarover de voeding moet beschikken:
- A-merk, maar dat is logisch
- Zwart van kleur
- Modulair
- 700 - 750 Watt
Nu zit ik echter met dat ik om op de toekomst voorbereid te zijn dat ik ook wel 2 x PCIe 6+2 pins wil.
Heb op de site van Alternate gekeken en toen ben ik in de war geraakt...
Bij aansluitingen PCIe staan twee mogelijkheden:
- PCIe 6+2 pins
- PCI
En daar is het eerste probleem: volgens Alternate zijn er dat maar zeer weinig
Maar het tweede gekke is dat bij de Corsair CMPSU-620HX staat dat deze 2x PCIe heeft en niets meer. Een klasgenoot van mij heeft deze voeding ook en ben daar wezen kijken, maar daar hangt vrolijk 2 x 6+2 pins aan...
Dus ik dacht dat PCIe gewoon stond voor 6+2 pins.
Tagan voeding erbij gepakt TG700-BZ PipeRock 700W.
Staat bij de specs: 1 x 6+2-polig, 1 x PCIe... dus dan is PCIe weer wat anders (gewoon 6 pins).
Dus mijn vraag in het kort:
Is er een bepaalde datum dat PCIe altijd betekent 6+2 pins (zoals bij die Corsair).
Of is dat gewoon een fout en moet ik toch naar een 800 Watt voeding om 2 x 6+2 pins te hebben?
En wellicht dat iemand een tip heeft voor een zwarte modulaire voeding met 700-750 Watt en 2 x 6+2 pins...
Hopelijk is dit verhaal een beetje duidelijk, want kom er zelf in real life al niet meer uit en dan is het probleem posten op een forum nog wat moeilijker.
[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 05-04-2008 20:34 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.