Draadloos netwerk valt weg

Pagina: 1
Acties:

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42
Ik heb een SMCWPCI-G kaart in mijn pc zitten (PCI,54mbit).
Na een tijd word ik gedisconnect van mijn netwerk, en kan ik vervolgens geen netwerken meer vinden.
Als ik op herstellen klik, loopt mijn computer vast en kan ik niks meer behalve opnieuw opstarten.

Ik heb de drivers van de cd, aangezien als ik drivers download van de SMC site geen juiste kan installeren. Het was niet altijd zo (Misschien een windowsupdate?). Ik heb tevens een 2e pc staan, met precies dezelfde netwerkkaart die ook last van het probleem heeft.

Tevens heeft mijn laptop er geen last van.

Wat ik al gedaan heb
- Andere drivers (Realtek)
- Windows opnieuw installeren

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 09:58
ik vermoed toch dat het dan de drivers zijn.
Het lijkt me raar dat je op de site van de fabriekant geen goede drivers kan vinden

• DoDo
Vermoed ik ook.

Ik heb op de site van de fabrikant via mijn type nummer, en serial nummer gezocht op drivers. Deze gedownload, maar zodra ik ze heb geinstalleerd word en door windows, en door het meegeleverde programma de kaart niet gevonden. (Als in herkend als SMC kaart)

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 09:58
DoDo schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:48:
Vermoed ik ook.

Ik heb op de site van de fabrikant via mijn type nummer, en serial nummer gezocht op drivers. Deze gedownload, maar zodra ik ze heb geinstalleerd word en door windows, en door het meegeleverde programma de kaart niet gevonden. (Als in herkend als SMC kaart)
Misschien moet je ook een update doen van dat meegeleverde programma ? Is daar geen update van beschikbaar ?
Als dat zo is, kijk dan eens na of het belangrijk is of je de drivers of het programma het eerst installeert

• DoDo
Helaas kan dat niet, en tevens kun je het programma niet los van de drivers installeren.

Toch bedankt :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Is het niet gewoon een timeout op je PCI bus waardoor je kaart in de stress raakt ?
Check eens IRQ shareing e.d.

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Het kan ook liggen aan een goedkope/slecht WLAN kaart. Ik heb zelf een standaard Linksys kaart gehad en die viel ook constant weg, terwijl m'n laptop perfect werkte. Gewoon een fatoenlijke kaart gekocht en nu werkt het goed.

Maarja, altijd eerst settings/drivers checken. Soms kun je ook drivers van iets nieuwe versies van kaarten gebruiken, in het geval die van je eigen kaart discontinued zijn. Let er wel mee op i.v.m. compatibility.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• DoDo
Ik heb nu de Vista drivers gedownload en deze werken wel, nog steeds het wegvallende netwerk probleem nu.

Ik ga de IRQ settings even checken (Wat is de beste manier om dit te zien?)

edit:

Gevonden @ http://www.homenethelp.com/web/howto/irq-sharing.asp

Edit 2:
IRQ Word neit gedeeld

[ Voor 23% gewijzigd door DoDo op 05-04-2008 22:33 ]

Pagina: 1