Toon posts:

Spellen zijn erg traag videokaart of moederbord dood ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje problemen met spellen (crysis, Dirt etc.) die heel traag zijn of bijv. GTA SA die heel snel is omdat dat niet zo'n zwaar spel is.

Nu kan ik ze soms wel spelen na opnieuw starten, maar nu helemaal niet meer :/

Ik heb al verschillende drivers geprobeerd maar geen 1 verhelpt het probleem, heb wel mijn processor overgeclockt naar 3.2 ghz . Videokaart vastgezet op 100mhz dus dat is het probleem ook niet.

Iemand tips want ik word er gek van dat ik geen spellen meer kan spelen.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Lijkt me toch eerder een software probleem dan een hardware probleem. Heb je al gekeken of je niet al te veel (onnodige) progs op de achtergrond hebt draaien. Eventueel een spyware/antivirus scan al uitgevoerd?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:15
geef is wat meer systeem specs, liefst alles.
en miss ook handig temps, voltages.
ook die van je voeding graag.

How are you doing?

Verwijderd

Topicstarter
Cpu: E6750 Core 2 duo
Mobo: Asus P5K
Geheugen : Kingston 2x 1 gig Pc 6400 800mhz
Videokaart : 8800GT 512 mb
Zalman 600 watt voeding.

Screen:

http://img444.imageshack.us/img444/3072/screeniy4.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb gescand met Kaspersky maar die heb niks kunnen vinden.. what to do :?

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Al op spyware gescanned? Directx 9 geupdate? Hardeschijf gedefragmenteerd?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:09:
...
Ik heb al verschillende drivers geprobeerd maar geen 1 verhelpt het probleem, heb wel mijn processor overgeclockt naar 3.2 ghz . Videokaart vastgezet op 100mhz dus dat is het probleem ook niet.
...
Zet je OC terug naar stock en zet je videokaart op variable, want volgens mij is 100Mhz niet echt juist namelijk voor een 8800GT 8)7.

Mocht dit niet baten probeer dan ook eens je Windows opnieuw te installeren. Mocht dat ook niet helpen, kijk dan of je voeding wel voldoende stroom kan leveren aan alle componenten.

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:20:
Al op spyware gescanned? Directx 9 geupdate? Hardeschijf gedefragmenteerd?
Zal nog even op spyware laten checken eerst ff programma'tje zoeken, deze pc onderdelen en windows installatie zijn 3 weken oud dus ik denk niet dat dat nodig zal zijn.

In de bios heb ik de videokaart vastgezet op 100mhz wat werd aangeraden als je ging overclocken, als ik de bios reset verandert er ook weinig. Dus nog steeds langzaam in spellen.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Alex3305 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:25:
[...]

Zet je OC terug naar stock en zet je videokaart op variable, want volgens mij is 100Mhz niet echt juist namelijk voor een 8800GT 8)7.

Mocht dit niet baten probeer dan ook eens je Windows opnieuw te installeren. Mocht dat ook niet helpen, kijk dan of je voeding wel voldoende stroom kan leveren aan alle componenten.
TS bedoelt niet de kloktik van de videokaart, maar de PCI-Express bus op 100mhz. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen spywares , gecontroleerd met Spyware doctor.

Wat kan er nu mis zijn ? Vind het maar vreemd allemaal :?

• alex3305
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:50:
Heb geen spywares , gecontroleerd met Spyware doctor.

Wat kan er nu mis zijn ? Vind het maar vreemd allemaal :?
Zoals ik al suggereerde, heb je je OC al teruggezet? Heb je alles al weer op default gezet? Heb je al geprobeerd Windows opnieuw te installeren oid?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zorg eerst eens dat je goed vergelijkingsmateriaal hebt. "Traag" bij jou is snel bij een ander. Cijfers, cijfers en cijfers dus.

Verder zou ik, zoals voorgesteld is, je BIOS eens totaal terugzetten naar de default values en uiteraard ook je VGA-kaart op de standaardwaarden zetten.

Een OC kan nu eenmaal voor vreemde resultaten zorgen en ook je hardware beschadigen.

Loop eens je drivers na of de laatste versies gebruikt zijn. Loop je hardware na of het e.e.a. goed is ingesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 05-04-2008 23:12 ]

ARME AOW’er

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, dit kan alles zijn. Maar, net als de eerste poster na jou denk ik dat het een software probleem is. Probeer eens in veilige modus zoveel mogelijk drivers te verwijderen en opnieuw te installeren, wellicht dat er iets in de knel zit.

• alex3305
Exorcist schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:17:
Ja, dit kan alles zijn. Maar, net als de eerste poster na jou denk ik dat het een software probleem is. Probeer eens in veilige modus zoveel mogelijk drivers te verwijderen en opnieuw te installeren, wellicht dat er iets in de knel zit.
Maar als je iets probeert op te voeren en er gaat dan iets 'mis', dan ga je toch altijd eerst terug naar standaardwaardes om daar te testen of is mijn redenatie van troubleshooten dan gewoon verkeerd?

Ik denk het niet, want zo doe ik het namelijk al enige jaren en tot nu toe gaat het op die manier perfect. Echter als alles weer goed loopt, kan hij toch weer terug OC'n? Hij weet nu eenmaal op welke snelheden zijn proc draait en het doet en dus weet hij ook hoe hij deze moet instellen, dus geen probleem, toch? Daarnaast een beetje nutteloze reactie IMHO.

EDIT: Als ik zelfs al geen kritiek meer mag leveren, tja...

[ Voor 3% gewijzigd door alex3305 op 05-04-2008 23:32 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Alex3305 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:20:
[...]

Maar als je iets probeert op te voeren en er gaat dan iets 'mis', dan ga je toch altijd eerst terug naar standaardwaardes om daar te testen of is mijn redenatie van troubleshooten dan gewoon verkeerd?

Ik denk het niet, want zo doe ik het namelijk al enige jaren en tot nu toe gaat het op die manier perfect. Echter als alles weer goed loopt, kan hij toch weer terug OC'n? Hij weet nu eenmaal op welke snelheden zijn proc draait en het doet en dus weet hij ook hoe hij deze moet instellen, dus geen probleem, toch? Daarnaast een beetje nutteloze reactie IMHO.
Zeker niet, altijd eerst je OC ongedaan maken! Dat lijkt me een logische actie die ook in de FAQ staat. Jouw reactie is zelf aardig nutteloos, dus beperk je voortaan even met je woorden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:37:
[...]

In de bios heb ik de videokaart vastgezet op 100mhz wat werd aangeraden als je ging overclocken, als ik de bios reset verandert er ook weinig. Dus nog steeds langzaam in spellen.
Had in de bios dus al terug gezet op de standaard waardes zonder resultaat.

Zal eens proberen de Nvidia drivers te de-installeren en weer installeren.

En traag is echt traag, het gaat met schokken in Crysis in ieder geval en Dirt zelfs met het opstarten van het spel gaat hij al schokken, zit steeds een pauze tussen dat het beeld langzaam gaat en dan weer normaal en dat de hele tijd om de halve seconde ofzo.

edit: Nvidia drivers opnieuw installeren heeft het ook niet verholpen :|

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem nog steeds niet opgelost :/

-Heb nu BIOS update gedaan
-SCSI Jmicron controller verwijdert en beeldschermadapters via apparaatbeheer weggegooid.

Denk dat ik maar een nieuwe installatie XP moet gaan doen, weer alles installeren pff :O
Vreemde is dat het bios ook een vertraging heeft als ik erdoorheen navigeer, normaal moet dat gewoon snel zijn maar ook hier zit een vertraging in :? (Dit was voor de bios update ook al)

Als iemand nog tips heeft wat de problemen kan veroorzaken graag :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels geformateerd en opnieuw geinstalleerd, nu werkt alles weer goed.

Maar wat het probleem nou was :?

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Kennelijk ergens in het software. Maar goed probleem is weg. :)

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:05:
Kennelijk ergens in het software. Maar goed probleem is weg. :)
Nou helaas van korte duur :'(

Crysis deed het weer en toen maar weer wat programmatjes geinstalleerd zoals Nero, messenger Divx codecs etc.

Crysis weer traag, alles uninstalled wat ik geinstalleerd had maar mag niet baten ;( :? 8)7
Erg frustrerend dit :/

Nu zag ik bij Systeem een kloksnelheid van 9,31ghz staan 8)7 en daarachter 2,0 gb geheugen wat klopt.
Zou er iets met mijn geheugen mis zijn ? Memtest heb ik al gedraaid maar die geeft geen problemen aan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:01:
[...]

Nou helaas van korte duur :'(

Crysis deed het weer en toen maar weer wat programmatjes geinstalleerd zoals Nero, messenger Divx codecs etc.

Crysis weer traag, alles uninstalled wat ik geinstalleerd had maar mag niet baten ;( :? 8)7
Erg frustrerend dit :/

Nu zag ik bij Systeem een kloksnelheid van 9,31ghz staan 8)7 en daarachter 2,0 gb geheugen wat klopt.
Zou er iets met mijn geheugen mis zijn ? Memtest heb ik al gedraaid maar die geeft geen problemen aan.
Als het prima werkte en pas weer verkeerd ging na het installeren van proggie's waarom denk je dan dat er iets met je hardware is ? Het lijkt toch echt iets met software te zijn. Misschien dat er een proggie is dat iets doet met je videodrivers. Als het goed werkt met een kale install dan moet het gewoon software en geen hardware zijn.

Ik zou zeggen installeer de boel nog een keer helemaal opnieuw en maak daar een image van. Ga na die image pas andere dingen er op zetten en kijk waar het verkeerd gaat. Als het goed is werkt het gewoon constant goed tot dat je een bepaald programma er op zet. Dan kan je gewoon die image terug zetten zonder al te veel werk en verder gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 06-04-2008 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu alles verwijderd wat ik maar kon verwijderen en Crysis loopt nog slecht.

Zal eens Crysis opnieuw installeren.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:55

MsG

Forumzwerver

Je weet dat Crysis gewoon lomp zwaar is? Zelfs voor huidige pc's? Hoe hoog zet je hem?

En zet bij GTA SA de framelimiter eens aan. Gaat hij dan wel op normale snelheid? Probeer eens aan ander nieuw spel te draaien, of een demo ervan, bijv CoD 4.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:41:
Je weet dat Crysis gewoon lomp zwaar is? Zelfs voor huidige pc's? Hoe hoog zet je hem?

En zet bij GTA SA de framelimiter eens aan. Gaat hij dan wel op normale snelheid? Probeer eens aan ander nieuw spel te draaien, of een demo ervan, bijv CoD 4.
Ik heb hem op Ultra high gespeelt zonder AA en dat ging vloeiend, nu begint hij al te haperen als ik hem opstart dus met dat EA scherm. En niet alleen bij dit spel...

Verwijderd

Topicstarter
Net even Nvidia drivers eraf gehaald en weer erop gezet, toen deed Crysis het weer normaal.

Nog een keer opnieuw opstarten om te kijken of het zo bleef maar Crysis ging weer langzaam.

Edit: Blijkbaar was het een stuurtje die ik aangesloten had voor het spel DirT de boosdoener en vertraagde me pc. Heel vreemd 8)7 maar ik ben er dus eindelijk uit.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 13:12 ]

Pagina: 1