openSUSE 10.3 x64 - geen title bar...

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb zojuist OpenSUSE 10.3 64-bit geinstalleerd op mijn nieuwe HP 6720s met de volgende hardware:
- Intel 960GL Chipset
- Intel x3100 graphics card

Ik weet dat de x3100 geblacklist is door Compiz Fusion, maar daar ligt dit probleem niet aan denk ik. (Let op, ik ben een totale linux leek!)
Toen ik suse voor de eerste keer op heb gestart, viel het me gelijk op dat er géén kaders / chromes / titlebar (hoe je het ook wil noemen) om de vensters verschijnen.
Ik heb geprobeerd hardware acceleration uit te schakelen in een poging het probleem te verhelpen (stom stom) en nu lijkt de desktop nergens op te reageren als ik de computer opstart. Alleen kan ik wel de kubus draaien.
De server van opensuse (novell) lijkt plat te liggen, dus ik kan mezelf niet bedienen met hun documentatie :/ .. Weten jullie een oplossing voor dit probleem? Met behulp van Google kom ik er helaas niet uit, maar ik krijg de indruk dat het een veel voorkomend probleem is.. En hoe krijg ik de hardware acceleration weer aan vanuit safe mode (textueel)?

Alvast bedankt!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Configuratie voor je X-server staat allemaal in /etc/X11/xorg.conf. Wat je probleem is met geen titelbalk enzo, is dat je geen Window Decorator hebt. Voor Compiz-Fusion is dit Emerald, maar je kan ook je gewone instellen. Dit kan je doen in de Compiz-Fusion Settings Manager onder de plugin Window Decorations.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Lijkt inderdaad een compiz-fusion oorzaak. Compiz geinstalleerd? (opensuse.org is (hier) niet down)

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Welke desktopenvironment draai je?

Ik heb dit ook ervaren als ik compiz aanzette bij kde.
Compiz uitzetten geeft dan weer gewoon de kaders rond de vensters.
Kun je dat proberen?

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?