USB 2.0 card reader haalt snelheid niet

Pagina: 1
Acties:

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 16:55
Ik heb een Sitecom CN-312b multi card reader (USB 2.0).

Van mijn 2GB CompactFlash geheugen kaart haal ik foto's van 8-10 MB per stuk.
Het is een Sandisk Extreme 3 CF kaart, dus voldoende leessnelheid.

Zojuist weer 500 MB aan foto's overgepompt, maar dat gaat niet sneller dan 3,2-3,5 MB/sec.
Ik heb de card reader al van de hub gehaald en rechtstreeks achter in de kast geplugd, ik heb het Bios gecheckt (staat op Usb 2.0), ik heb device manager gecheckt. Waar overigens niet te vinden is of iets usb 2.0 is, maar er staan geen warnings of errors.

Ik draai Vista Business en heb SP1 geinstalleerd...

Kleine side-note: Sinds"SP1 heb ik bij het lezen van foto's vanaf de card reader ook zo nu en dan last van een "Explorer stopped working" error, waarna het kopieren vanaf de CF-kaart door de error stopt. Dit is geen consequente klacht. Ik dacht dat het met het automatisch Synchen door Mediaplayer te maken had. Dat heb ik nu uitgezet, maar nog te kort geleden om te kunnen zeggen of dit zorgde voor dit probleem... Maar ook als ik de error niet krijg (dus kopieren verloopt probleemloos) haal ik ook niet meer dan die 3,2-3,5 MB/sec....

Die USB 2.0 leessnelheid zou toch veel hoger moeten liggen?

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 20:39
Ook al is er geen sprake van een hardware of driverprobleem, dan nog is er veel verschil in leessnelheid van cardreaders. Zie hier.
Zelf heb ik ook en paar verschillende USB2.0 readers gehad maar direct na een test weer teruggebracht, Uiteindelijk ben ik bij een simpele 15-in-1 Kingston uit gekomen. Wereld van verschil :)

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 16:55
thx, maar de snelheden die ik in deze test tegen kom liggen in ieder geval nog 3x zo hoog als bij mij. En een Sitecom card reader USB 2.0 is toch niet zo slecht dat het zoveel scheelt..?

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

...sitecom... :s
Heb je de cardreader wel helemaal "alleen" op een USB2 poort aangesloten??
Geen andere apparaten erbij ingeplugt?
Maar geen extra apparaten in je USB Hub/Card reader?

*pardon TS geeft aan alleen in de kast, en uit de hub*
En wat is je snelheid van je geheugen kaartje, ik meen dat daar ook nog wel eens verschil in zit.
*Is een extreem turbo..*
Pardon het is laat ik ga slapen :X

Enige wat ik je nog kan aanraden, check het met een andere pc.
Ik denk dat je Sitecom het niet trekt....

[ Voor 73% gewijzigd door incinerator82 op 07-04-2008 00:59 ]

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl