Losse MP3 files in 1

Pagina: 1
Acties:

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
Ik heb totaal geen ervaring met MP3 edit software, ik kan wel zoeken maar hoe weet ik daadwerkelijk of het een goed programma is zonder ervaring?
Ik ben opzoek naar een programma waar je losse MP3's in één grote file kan zetten, dit ivm met oa Apré Ski cd's (ik heb ze orgineel maar die wil ik niet in de auto gebruiken). Want al brand je ze als losse files heb je dat ze niet soepel overlopen.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Exact Audio Copy en EAC and Cue Sheets FAQ
hiermee kan je dus zelf audio CD's maken/branden en de "overgang" er uit slopen

mp3 moeten wel eerst naar WAV
(met bijv winamp -> output -> wav disk writer)

[ Voor 31% gewijzigd door ThaHandy op 05-04-2008 19:45 ]

• Hari-Bo
ThaHandy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:42:
Exact Audio Copy en EAC and Cue Sheets FAQ
hiermee kan je dus zelf audio CD's maken/branden en de "overgang" er uit slopen

mp3 moeten wel eerst naar WAV
(met bijv winamp -> output -> wav disk writer)
Is het niet mogelijk met een programma om de extensie niet te veranderen?

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 19:29
wat bedoel je ?
EAC doet dit allemaal automatisch voor je *.cda -> *.wav -> *.mp3
Het programma gebruikt LAME om te coderen en met Cue sheets (zoals al aangegeven) kun je "gaps" verwijderen.

[ Voor 85% gewijzigd door Mitch op 05-04-2008 20:18 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

copy /b nummer1.mp3 + nummer2.mp3 + nummer3.mp3 allenummers.mp3

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Als je de CD's toch origineel hebt, waarom maak je dan niet simpelweg een 1:1 kopie van die CD?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Ik gok dat hij een crossfade tussen de tracks wil, gezien het 'soepel overlopen'.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Lijk mij eerder de pause totdat de nieuwe mp3 begint te spelen.
De reden dat je geen 1:1 kopie van cd's wil is dat er meer muziek op een mp3 cd past.

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:21:
Als je de CD's toch origineel hebt, waarom maak je dan niet simpelweg een 1:1 kopie van die CD?
Ik wil het wel in MP3 formaat, dus ik heb de cd's geript maar dan worden het losse MP3 bestanden en ik wil er 1 maken omdat ze dan wel goed overlopen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
Audacity die kan dit al en is gratis ook. Daarnaast kun je ook betaalde pakketten zoals Cool Edit Pro (oud!) of GoldWave gebruiken. Aldanniet icm LAME

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

probeer nu maar gewoon: copy /b nummer1.mp3 + nummer2.mp3 + nummer3.mp3 allenummers.mp3
Het beste is om de mp3(1en2) tags te verwijderen voordat je dat doet maar niet noodzakelijk.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:50
DukeBox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:41:
probeer nu maar gewoon: copy /b nummer1.mp3 + nummer2.mp3 + nummer3.mp3 allenummers.mp3
Het beste is om de mp3(1en2) tags te verwijderen voordat je dat doet maar niet noodzakelijk.
Wat dacht je van andere meta informatie (zoals de lengte)?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
DukeBox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:41:
Oeh, werkt geweldig, toch nog wat geleerd vandaag d:)b

@ robbert : alleen van die ID3-tag progsels hebben er misschien problemen mee, WMP e.a. zien gewoon de volledige lengte, dus van de $num files bij elkaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Bitage op 05-04-2008 20:57 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

robbert schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:52:
Wat dacht je van andere meta informatie (zoals de lengte)?
MP3 decoding leest daar over heen.. id2 en id3-tag bijvoorbeeld worden ook door mp3 spelers genegeerd als die alleen id1-tag ondersteunen, door ze eerst te verwijderen worden je files wel een paar bytes ;) kleiner.

Wat ook leuk is, pak een .gif en een .mp3, copy /b plaatje.gif + nummer.mp3 nieuwplaatje.gif open hem en je hebt een plaatje.. sleep hem naar je mp3 player.. en een plaatje dat muziek bevat ;)

save as mp3: Afbeeldingslocatie: http://imageserver.qik.nl/dukebox/plaatje.gif :)

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 05-04-2008 21:24 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:50
Bitage schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:56:
@ robbert : alleen van die ID3-tag progsels hebben er misschien problemen mee, WMP e.a. zien gewoon de volledige lengte, dus van de $num files bij elkaar.
Amarok ziet hier iig slechts de lengte van het eerste bestand, maar speelt het wel in zijn geheel af (de teller blijft hangen op de lengte van het eerste bestand).

Daarnaast maak je door ze op deze manier de concateneren misbruik van het feit dat veel spelers incorrecte zooi toch prima afspelen.

[ Voor 26% gewijzigd door robbert op 05-04-2008 21:30 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je maakt er geen misbruik van, je maakt er juist gebruik van.
MP3 heeft als spec dat het alle data negeert die niet binnen de stream modulatie valt..

Hoe dan ook, ik geef niet aan dat het de beste manier is, maar wel een van de makkelijkste.
.wav heeft overigens geen file info, je zou ook cd cd naar .wav kunnen exporteren en vervolgens copy /b en dan naar .mp3
Of cat /dev/cdrom | lame -xvbr -onewfile.mp3 is nog beter.

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 05-04-2008 21:40 ]

Pagina: 1