Hallo,
Ik heb de vakantie besteeds aan OOP.
Maar Ik kom er deze keer niet niet aan uit met php.
Enerzijds lukt het me langs geen kanten om een singleton te maken.
Anderzijds lukt het me niet om vanuit één klasse een andere klasse aan te roepen.
Ik zal er wat -niet werkende- code bijhalen
Dit moet een singleton voorstellen, en onderaan zie e hoe dat ik het wil gebruiken.
De singleton moet het 'config.ini' bestand inlezen/bewerken.
Deze functies zitten in de klasse file_handle->ini->
bijvoorbeeld file_handle->ini->get_config()
Het zal voor de gevorderden hier een makkelijke vraag zijn, maar ik kom echt niet verder.
Ook liefst wat uitleg bij de singleton, want ik snap niet dat dat zo ingewikkeld moet zijn.
De singleton ken ik van javascript, en gebruik ik veel in JS.
Ik heb de vakantie besteeds aan OOP.
Maar Ik kom er deze keer niet niet aan uit met php.
Enerzijds lukt het me langs geen kanten om een singleton te maken.
Anderzijds lukt het me niet om vanuit één klasse een andere klasse aan te roepen.
Ik zal er wat -niet werkende- code bijhalen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| class config { static $file_handler_ini; function __construct() { $this->file_handle_ini = new file_handle('config.ini', true); } function get_config() { return $file_handler_ini->ini->set_config($config_new); } function set_config() { return $file_handler_ini->ini->get_config(); } $config_new =array ( 'db_serveradress'=>'localhost:8889', 'db_username'=>'ODCB', 'db_password'=>'pppp' ); config::set_config($config_new); $settings = config::get_config(); |
Dit moet een singleton voorstellen, en onderaan zie e hoe dat ik het wil gebruiken.
De singleton moet het 'config.ini' bestand inlezen/bewerken.
Deze functies zitten in de klasse file_handle->ini->
bijvoorbeeld file_handle->ini->get_config()
Het zal voor de gevorderden hier een makkelijke vraag zijn, maar ik kom echt niet verder.
Ook liefst wat uitleg bij de singleton, want ik snap niet dat dat zo ingewikkeld moet zijn.
De singleton ken ik van javascript, en gebruik ik veel in JS.