USB 2.0 Sharing hub 4 poort / 2PC

Pagina: 1
Acties:

• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo Iedereen ik zit met het volgende probleem, ik wil een externe schijf (met alleen een usb aansluiting) aan 2 computers hangen en niet d.m.v. een netwerk.

Nu zijn daar USB Sharing Hubs voor zoals deze.

Nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met dit soort USB HUBS en weten jullie ook een goeie USB 2.0 Sharing hub in plaats van deze 1.1 hub?
En waar zou je deze dan kunnen krijgen?

De bedoeling is om vanaf de externe schijf MP3tjes op beide computers te draaien!

Alvast bedankt _/-\o_

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
Ik denk dat de schijf het niet leuk zal vinden om vanuit twee interfaces gelezen en beschreven te woden.

Waarom koop je geen 2 netwerkadapters (of geen als je er nog 2 overhebt) en verbind je deze niet met een crossed cable en zet file sharing aan in Windows. Dit zou je eventueel ook nog kunnen doen met een wifi als je dit fijner vindt. Dan hoef je ook de externe schijf maar aan één computer te hangen.

Desnoods zou je overigens ook nog een router met USB functionaliteit ertussen kunnen zetten.

Overigens heb ik gelezen dat je het NIET wilt dmv een netwerk, maar meer kon ik niet bedenken en ik zou het gewoon wel dmv een netwerk doen.

• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Alex bedankt voor je reactie,

Draadloos was ik zo snel nog niet op gekomen opzicht lijkt mij dat ook wel practische het probleem met een netwerk lijkt mij alleen dat de computer waar de schijf aanhangt altijd aan moet staan wil je op de ander muziek hebben, en dit is niet altijd het geval.

En dat is nu juist het probleem, de computers staan naast elkaar dus ik ga er niet vanuit dat ik tegelijk muziek ga draaien, bij die hub uit het voorbeeld werkt hij volgens mij ook niet tegelijk op 2 computers maar kun je met een knopje switchen tussen twee computers.

Zo hoef je dus niet iedere keer te prutsen met kabels, maar ik zal het draadloos eens even proberen misschien bevalt het wel zo goed dat ik het zo oplos.

Als er nog mensen zijn met reacties over de sharing usb hubs zijn die altijd welkom.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
Ja of gewoon over netwerk icm een router met USB aansluiting, dan hoef je alleen maar de router aan te leggen en is goedkoper dan draadloos ;)