Vage "₂" in Apple vervolgt New York om appel-logo

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
nieuws: Apple vervolgt New York om appel-logo
Zo moeten de New Yorkers warm worden gemaakt voor een CO₂-reductie van dertig procent en moeten ze aangezet worden om zuiniger met grondstoffen om te gaan.
De ₂ rendert als een blokje hier in IE6. Het lijkt me handiger gewoon de <sub> html tag te gebruiken ervoor :).

Had even firefox aangeslingerd, en daarin is de 2 ook meer een pixelbrij dan een echt duidelijke 2.
Afbeeldingslocatie: http://www.oisyn.nl/pics/co2.png

CO2 lijkt me een stuk mooier, in alle browsers :)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2008 18:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nadeel daarvan is weer dat de regelafstand groter wordt, maar goed. Aangepast in ieder geval.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Die regelafstand ziet er tot mijn blijdschap onder FF redelijk goed uit, maar onder IE7 is het geen gezicht. Ik zal het niet terugwijzigen, maar de huidige versies van FF en IE laten het subscript-2-karakter goed zien en die zal ik dus in een volgend geval gewoon weer gebruiken.

Dat jouw FF er zo'n rare 2 van maakt vind ik wel vreemd, bij mij is 'ie zowel in IE7 als in FF goed leesbaar.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Desnoods gebruik je een kleinere font-grootte ipv een subscript. Dan heb je geen problemen met regelafstand.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Was dat maar waar :')

ipv dus - eens zien hoe dat eruit ziet.

edit:
Ook niet ideaal, but it'll do for now. Als je nog eens tegen een echte subscript-2-oplossing aanloopt, hou ik me aanbevolen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Rataplan op 05-04-2008 19:15 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
:?

bla bla bla bla CO2 bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla CO2 bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

jaja, zie edit :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Een plaatje is ook nog een optie, alleen da's weer minder vriendelijk voor mensen met een afwijkende weergave of screenreaders oid :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:21

crisp

Devver

Pixelated

IE6 :/

Intentionally left blank

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Crisp: in FF 2.0.0.13 Win32 & Linux en FF 3b5 Win32 ziet er hier precies hetzelfde uit als bij .oisyn. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AtleX schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:29:
Crisp: in FF 2.0.0.13 Win32 & Linux en FF 3b5 Win32 ziet er hier precies hetzelfde uit als bij .oisyn. :)
Bedoel je dat het rendered als een blokje? Dat is hier namelijk niet het geval in Firefox hoor.

IE6 is gewoonweg niet unicode-capable, maar wat verwacht je dan ook van zo'n dinosaurus?

Intentionally left blank

Verwijderd

IE6 is gewoonweg niet unicode-capable, maar wat verwacht je dan ook van zo'n dinosaurus?
Hey, laat de dinosauriërs er buiten, die zijn namelijk wel cool 8)

Moet zeggen dat ik het er onder FF2 @ Vista niet raar vind uitzien...

[edit]Zal wel aangepast zijn ondertussen....

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 20:01 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is al aangepast inderdaad. De enige plek waar je het tekentje nu nog kunt zien is in de titel van dit topic.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:53:
[...]

Bedoel je dat het rendered als een blokje? Dat is hier namelijk niet het geval in Firefox hoor.

Pech voor jou, moet je maar een andere baan zoeken :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2008 20:44 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:43:
[...]

Pech voor jou, moet je maar een andere baan zoeken :Y)
Ik vind dat een bijzonder ondoordachte opmerking eerlijk gezegd, smiley of niet...

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Waarom?

Je kunt je ook afvragen hoe zinnig het is om in deze draad twee posts te plaatsen die aangeven hoe kut IE6 wel niet is, terwijl het niet relevant is voor het probleem an sich. Als het kut zijn van IE6 je erg hoog zit en daar niet tegen kan, dan doe je het verkeerde werk (omdat t.net nou eenmaal ook veel bezoekers met IE6 krijgt). Simple as that :).

Nou weet ik ook wel dat dat niet zo is (hence de smiley), maar ik vind het ook strontvervelend dat ik elke keer een reactie naar mijn hoofd krijg als ik zeg dat ik IE gebruik, en dan kun je zo'n reactie terugverwachten.

Maar hey, no hard feelings verder hoor :). Mijn intentie was gewoon het teruggeven van een witty remark, ik wilde je niet beledigen ofzo (if so, mijn excuses).

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2008 01:31 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op zondag 06 april 2008 @ 01:04:
Waarom?

Je kunt je ook afvragen hoe zinnig het is om in deze draad twee posts te plaatsen die aangeven hoe kut IE6 wel niet is, terwijl het niet relevant is voor het probleem an sich. Als het kut zijn van IE6 je erg hoog zit en daar niet tegen kan, dan doe je het verkeerde werk (omdat t.net nou eenmaal ook veel bezoekers met IE6 krijgt). Simple as that :).
IE6 is een browser die een 'best effort' behandeling krijgt van ons maar is niet 'fully supported' meer en met goede redenen (die ik je niet uit zou moeten hoeven leggen en die jij ook zou moeten kunnen begrijpen). Hoewel het niet onze taak is gebruikers 'op te voeden' denk ik niet dat we dan maar allerlei concessies moeten doen en blijven doen om verouderde software te blijven ondersteunen. <sub> heeft zo ook weer issues en het nu gebruikte <small> vind ik semantisch gezien eigenlijk onverantwoord. Als er geen perfecte oplossing is dan kies ik liever voor een oplossing die goed werkt in browsers die wel volledig gesupport worden en als dat niet goed werkt in IE6 dan is dat een gevalletje jammer maar helaas.
Nou weet ik ook wel dat dat niet zo is (hence de smiley), maar ik vind het ook strontvervelend dat ik elke keer een reactie naar mijn hoofd krijg als ik zeg dat ik IE gebruik, en dan kun je zo'n reactie terugverwachten.
Het gaat niet om IE an sich maar expliciet om IE6 ;)

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nou ja, wetenschappelijk gezien is <sub> natuurlijk de manier om een chemische notatie op te maken. Ik vind het gebruik van een unicode char eigenlijk een smerige hack, waarvan je er bovendien donder op kunt zeggen dat niet ieder font ze ondersteunt :). Het is dan idd wel jammer dat de regel er hoger door wordt (valt dat trouwens niet te voorkomen met styles?)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

<sub> werkt ook prima, behalve in IE... :P

Intentionally left blank

Pagina: 1