Toon posts:

Speedtouch router kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op het moment een speedtouch adsl router ST780WL (+draadloos).
Bij het aanschaffen hiervan kon ik er al niet inkomen ivm een wachtwoord dus toen heb ik hem geprobeerd te resetten. Het is allemaal niet zo'n stevig spul en het reset knopje begaf het meteen waardoor ik hem nu niet meer kan resetten. Toen is me verteld dat ik hem 24 uur van de stroom af moet halen maar zelfs na 2 dagen zonder stroom hielp dit nog niet.
Ik heb er nooit veel problemen mee gehad dus ik miste het niet zo maar nu is het zo dat alles werkt behalve mijn wifi. Op willekeurige momenten gaat het wifi lampje uit en kan ik hem niet meer detecteren en als ik hem wel kan vinden dan kan ik het netwerk niet op. (als ik mezelf met een kabel eraan hang is er geen probleem) Hopelijk kan ik dit probleem oplossen vanuit de router.
Dus bij deze de vraag. enig idee wat er met mn router aan de hand is en hoe kan ik alsnog in mn router komen om de instellingen aan te passen

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:40
Als je IPB hebt krijg je kostenloos een nieuwe router. Ik heb zelf overigens nog nooit gehoord van een kapot reset knopje bij een speedtouch dus wellicht dat je heel hard gedrukt hebt? Maakt overigens nieuw uit, je krijgt gewoon een nieuwe als je aangeeft dat deze deffect is. Dat wlan zichzelf uitschakeld heb ik wel eerder gehoord, valt verder naar mijn ervaring weinig aan te doen.

HD bellen dus en aangeven dat je box defect is.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
WLAN is te herstellen door de knop aan de voorkant in te drukken.
Voor wat betreft dat knopje, bel gewoon de HD en leg het ff uit.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van KPN direct adsl. Iemand ervaring met de service en klantvriendelijkheid hiervan?
Ga ik maandag maar meteen even bellen.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:56:
Ik maak gebruik van KPN direct adsl. Iemand ervaring met de service en klantvriendelijkheid hiervan?
Ga ik maandag maar meteen even bellen.
Je hebt het modem in bruikleen, vervanging van het modem is geheel kostenloos. Het versturen van het nieuwe modem zal enkele werkdagen duren. Dit betekent dat je sowieso enkele dagen zonder internet zit.

[ Voor 15% gewijzigd door SCIxX op 05-04-2008 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is opgelost. De modem die ik had was niet in bruikleen maar ik kreeg zo een nieuwe die ik wel in bruikleen heb nu. (heb er nu dus 2).
Toen ik de nieuwe router aansloot en opstarte kreeg ik evenlater hetzelfde probleem. Nu ben ik wat rond gaan kijken en bleek het aan het kanaal te liggen. Er zijn nogal veel draadloze netwerken bij ons in de buurt en als er teveel mensen op hetzelfde kanaal gaan zitten schijnt dat voor problemen te zorgen. Anyways. Alles is opgelost maar heb nu een ander probleem. Na het wijzigen van mn toeganswachtwoord (van de router) kan ik er niet meer in. Niet met het wachtwoord dat ik ingesteld heb en ook niet met een oud password of gewoon admin / password etc. Open ik wel een nieuw topic over anders.
Pagina: 1