[XP/Vista] Installeren viaUSB Stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb een nieuwe slimline pc aangeschaft zonder besturingssysteem en DVD ROM. Nou zou ik graag Windows Vista/XP willen installeren via een USB Stick. Zou dit mogelijk zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:15
Volgens mij kan je gewoon je computer vanaf een usb stick laten opstarten. dit kan je regelen in je bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Ja, dat klopt. Maar dat werkt heel traag en dan moet ik het besturingsysteem ook nog helemaal installeren... Dan kan ik het beter het besturingssysteem in 1 keer installeren ipv te booten met een besturingssysteem op een usb stick en daar het besutingssysstem te installeren.

[ Voor 43% gewijzigd door Arata op 05-04-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
installeer virtual pc, op een 2e pc, instaleer XP in deze pc, sysprep deze pc, maak er een gohst image van, en zet deze xp op je slimline ;-), heb je iig al xp op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leen bij iemand een externe dvd-rom speler..

sluit aan ;)

en je kan cd erin doen booten installeren

en hopla hij werkt

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Of, indien dit kan, een PXE boot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Exorcist schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:36:
Of, indien dit kan, een PXE boot :)
Maar dan moet ie wel verstand hebben hoe een distrubutie server op te zetten. Denk niet dat ie dat in huis heeft als ie al niet weet hoe je zonder CDrom speler een OS kan installeren

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

To_Tall schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:42:
[...]

Maar dan moet ie wel verstand hebben hoe een distrubutie server op te zetten. Denk niet dat ie dat in huis heeft als ie al niet weet hoe je zonder CDrom speler een OS kan installeren
True, maar het kán wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 22:21
Vanuit een andere Vista/Server 2008 installatie voer je de volgende 10 stappen uit om een USB stick om te toveren naar een Windows Vista/Server 2008 installatie medium.

Formateer je USB stick (minimaal 4GB)
Start de CMD op als admin (in het voorbeeld ga ik ervan uit dat je USB stick "disk 1" is. Controleer dit via schijfbeheer en pas het indien nodig aan. Controleer dit goed! Anders wis je mogelijk de verkeerde schijf)
1. diskpart
2. select disk 1
3. clean
4. create partition primary
5. select partition 1
6. active
7. format fs=fat32 Quick
8. assign
9. exit (laat CMD gewoon open voor de volgende stap)

Vista/Server 2008 kopieeren naar je USB stick
Voer het volgende commando uit om alle bestanden van je DVD naar je USB stick te kopieren. In het voorbeeld is D:\ de bron en E:\ het doel.
10. xcopy d:\*.* /s/e/f e:\

Stuk makkelijker dan PXE en andere dingen via het netwerk en precies het antwoord op je vraag of je Vista kan installeren vanaf USB. Je kan deze methode ook gebruiken met een externe harde schijf maar ik raad een snelle USB stick aan. Heb nu een USB stick die circa 20MB per sec doet en de installatie vliegt voorbij.

[ Voor 27% gewijzigd door Mentox op 06-04-2008 11:17 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
To_Tall schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:42:
[...]

Nene, ik wil gewoon niet al teveel moeite doen, ik ben namelijk een beetje lui xD
Mentox schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:39:
Vanuit een andere Vista/Server 2008 installatie voer je de volgende 10 stappen uit om een USB stick om te toveren naar een Windows Vista/Server 2008 installatie medium.

Formateer je USB stick (minimaal 4GB)
Start de CMD op als admin (in het voorbeeld ga ik ervan uit dat je USB stick "disk 1" is. Controleer dit via schijfbeheer en pas het indien nodig aan. Controleer dit goed! Anders wis je mogelijk de verkeerde schijf)
1. diskpart
2. select disk 1
3. clean
4. create partition primary
5. select partition 1
6. active
7. format fs=fat32 Quick
8. assign
9. exit (laat CMD gewoon open voor de volgende stap)

Vista/Server 2008 kopieeren naar je USB stick
Voer het volgende commando uit om alle bestanden van je DVD naar je USB stick te kopieren. In het voorbeeld is D:\ de bron en E:\ het doel.
10. xcopy d:\*.* /s/e/f e:\

Stuk makkelijker dan PXE en andere dingen via het netwerk en precies het antwoord op je vraag of je Vista kan installeren vanaf USB. Je kan deze methode ook gebruiken met een externe harde schijf maar ik raad een snelle USB stick aan. Heb nu een USB stick die circa 20MB per sec doet en de installatie vliegt voorbij.
Werkt dit ook bij Windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 22:21
Nee dit werkt niet bij XP anders had ik het er wel bijgezet.

Wat je wel kan doen is UBCD4Win gebruiken. Je zorgt ervoor dat UBCD4Win opstart vanaf je USB stick en dat je Windows XP installatie bestanden beschikbaar zijn vanaf dezelfde of een andere usb stick.

In UBCD4Win heb je een optie om XP te instaleren.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Ik heb geen specs van de PC, maar kun je hem/haar niet even openschroeven om te kijken of je niet intern nog een IDE/SATApoortje overhebt om tijdelijk de optical aan te sluiten?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ryvion schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:48:
[...]

Nene, ik wil gewoon niet al teveel moeite doen, ik ben namelijk een beetje lui xD
offtopic:
Ik zou niet te hard met dat soort kreten gaan strooien, ook al bedoel je het wellicht grappig ;)
Je loopt kans dat je jezelf daarmee in de voet schiet omdat je niet serieus wordt genomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Mentox schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:55:
Nee dit werkt niet bij XP anders had ik het er wel bijgezet.

Wat je wel kan doen is UBCD4Win gebruiken. Je zorgt ervoor dat UBCD4Win opstart vanaf je USB stick en dat je Windows XP installatie bestanden beschikbaar zijn vanaf dezelfde of een andere usb stick.

In UBCD4Win heb je een optie om XP te instaleren.
Ik zal daar eens naar kijken.
CaPtAiNCaRnAgE schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:02:
Ik heb geen specs van de PC, maar kun je hem/haar niet even openschroeven om te kijken of je niet intern nog een IDE/SATApoortje overhebt om tijdelijk de optical aan te sluiten?
Ik heb geen optical, helaas.
alt-92 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:08:
Ik zou niet te hard met dat soort kreten gaan strooien, ook al bedoel je het wellicht grappig ;)
Je loopt kans dat je jezelf daarmee in de voet schiet omdat je niet serieus wordt genomen.
[/quote]
Mijn excuses daarvoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Arata op 12-04-2008 14:05 ]

Pagina: 1