Ik ben momenteel bezig met een niewe pc / wc setup
Wat heb ik al:
Kast: MozartTx
Mobo: Striker II Formula
GPU: xfx 7900 gtx 1x wc 1x normaal
1x rad 3x12
2x rad 2x12
1x rad 1x12
1x waterchill cpu antarctica koeler
1x MIPS set 2x mosfet 1x SB 1x NB
1x alphacool GPU koeler
pomp waterchill 12V 900L/H 150cm opvoer
Aansluitingen 1/4" --> 10mm
Omdat ik de MIPS set nog niet binnen heb ben ik alvast gaan tekenen hoe ik het beste de loop kan maken.
(nog niet helemaal af)

filmpje
Ik heb al wel een idee voor een goede loop (zoals getekend)
Boven op res1 en res2 komt een vul aansluiting waardoor ik het systeem makkelijk kan vullen (en lucht er uit laten)
Ergens onderaan maak ik een af tap aansluiging
En ik maak nog 2 kranen op de res zodat als ik iets moet vervangen ik niet de hele loop hoef te drainen.
Mijn vraag is nu. KAN dit (ja denk ik wel) maar is het ook verstandig, welke problemem zou ik tegen kunnen komen.
EN heeft iemand mischien een beter/ leuker idee.
Ik wil eigenlijk ook nog 2 elektrische kleppen in mijn systeem maken zodat ik de level van het vloeistof per res kan bepalen (voor een leuk effect.) dus klep 1 dicht res 1 vult , klep 1 open en klep 2 dicht res 1 loopt leeg res 2 vult. Hellaas kan ik geen elektrische kleppen vinden met 1/4" of 10mm push in aansluiting (en 5V of 12V)
Wat heb ik al:
Kast: MozartTx
Mobo: Striker II Formula
GPU: xfx 7900 gtx 1x wc 1x normaal
1x rad 3x12
2x rad 2x12
1x rad 1x12
1x waterchill cpu antarctica koeler
1x MIPS set 2x mosfet 1x SB 1x NB
1x alphacool GPU koeler
pomp waterchill 12V 900L/H 150cm opvoer
Aansluitingen 1/4" --> 10mm
Omdat ik de MIPS set nog niet binnen heb ben ik alvast gaan tekenen hoe ik het beste de loop kan maken.
(nog niet helemaal af)

filmpje
Ik heb al wel een idee voor een goede loop (zoals getekend)
code:
1
2
3
| pomp -->CPU -->NB -->Mosfet -->mosfet -->rad1x -->rad3x -->res1 -->res2 -->pomp
| ^
----->SB -->GPU1 -->(GPU2) -->rad 2x -->rad2x --- |
Boven op res1 en res2 komt een vul aansluiting waardoor ik het systeem makkelijk kan vullen (en lucht er uit laten)
Ergens onderaan maak ik een af tap aansluiging
En ik maak nog 2 kranen op de res zodat als ik iets moet vervangen ik niet de hele loop hoef te drainen.
Mijn vraag is nu. KAN dit (ja denk ik wel) maar is het ook verstandig, welke problemem zou ik tegen kunnen komen.
EN heeft iemand mischien een beter/ leuker idee.
Ik wil eigenlijk ook nog 2 elektrische kleppen in mijn systeem maken zodat ik de level van het vloeistof per res kan bepalen (voor een leuk effect.) dus klep 1 dicht res 1 vult , klep 1 open en klep 2 dicht res 1 loopt leeg res 2 vult. Hellaas kan ik geen elektrische kleppen vinden met 1/4" of 10mm push in aansluiting (en 5V of 12V)
To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!