xoftspy, registry mechanic.
die eerste klikt me al vreemd in de oren - noem het achterdocht qua betrouwbaarheid.
(en zo een hoop programma's is ook weer niet nodig - reg-cleaners ook niet echt nodig)
hijackthis eens draaien en log neerpluiren kan al meer helpen, kunnen we mee denken.
controleren of er remote iemand connecteert:
zelf zo weinig mogleijk connectie maken en mbv 'netstat' op de command-line eens kijken welke poortjes openstaan en gebruikt worden (ev. netstat -a)
processlijst van task-manager kan al wat helpen: onbekende programma's eens killen en zien wat er verdwijnt - gebruik hiervoor ook een kladblok en pen

- kan je achteraf het onnodig uninstallen of ev. via msconfig (tijdelijk) voorkomen dat die dan mee opstart.
je kunt ook loggen mbv sniffers (ik gebruik packetyzer daarvoor) zie je ook de meeste trafiek.
(maar dat hierboven is allemal afh. van je kennis - ik heb door zulke stappen en veel pc's virus- en spyware vrij gekregen zonder uninstall, en met genoeg data om door te spelen naar cert-teams en ecops - de botnet-client die zich op mijn systeem wou installeren liep daardoor ook tegen de lamp)
en ja: systematisch werken is altijd beter dan gokken daarmee dat ik je pen en papier aanraad om gaande weg notie's te nemen 'offline' - dat je achteraf nog steeds weet wat je allemaal hebt gedaan, en hebt opgezocht. (google op tijd naar process-namen enzo)
[
Voor 10% gewijzigd door
soulrider op 05-04-2008 15:50
]