Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Sinds een half jaar heb ik een nieuwe werkgever. Ik ben consultant voor een bepaalde business unit. Daar bestaat mijn functie voor een deel uit adviseren aan de afdeling productontwikkeling. Dat laatste bevalt wederzijds zo goed, dat toen daar een vacature ontstond, mijn overstap het meest voor de hand lag. Dit is dan ook aanstaande.

Echter, op papier zijn dit twee verschillende BV's. Nu zegt mijn huidige manager dat ik een nieuw contract krijg bij de andere werkmaatschappij. Ik betwijfel dat. Sowieso is het contract slechts een papieren formaliteit. Dat ze me administratief in een andere werkmaatschappij onderbrengen heeft voor mij toch geen gevolgen? If anything is de nieuwe werkmaatschappij groter en dus stabieler.

Waar ik bang voor ben is dat met het tekenen van een nieuw contract proeftijden en dergelijken ook weer opnieuw ingaan, hetgeen me niet gebruikelijk lijkt, ook niet bij normale promoties.

Iemand hier ervaring mee?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58

The Legend

*Plop*

Je bent er toch zelf bij? :) Laat dan in je nieuwe contract opnemen dat er geen proeftijd ed is. Als je "op papier" over gaat naar een andere BV is het opzich wel logisch dat je een nieuw contract krijgt. Anders zou die nieuwe BV salaris gaan betalen aan iemand die "op papier" dus niet bij hun in dienst is omdat je nog onder contract staat bij de huidige BV 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-07 14:39
Het is vanuit werkgeverszijde slim om jou een nieuw contract te laten tekenen, en misschien zelfs noodzakelijk. Ik begrijp uit je omschrijving dat je geen hogere functie gaat uitoefenen? Dan zou het voor jou niet moeten uitmaken, en kan je liever gewoon even goed opletten, en tekenen.

Proeftijden zullen niet opnieuw gelden. De proeftijd is er zodat de werkgever bekend kan geraken met de werknemer. Dit blijkt ook uit jurisprudentie waarbij een uitzendkracht in dienst treedt als werknemer en het overeengekomen proeftijdbeding nietig wordt verklaard.

Dus als dat laatste je enige zorg is, geen probleem?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 08:06
Nieuwe functie met nieuwe/andere verantwoordelijk heden kan met een nieuw Contract worden geopend.

Waar je moet opletten in dat contract is dat er niets in staat over proef tijden e.d. en dus ook niet indien je al een vast contarct hebt dat je dan overgaat naar een 1jarig contract.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
The Legend schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:48:
Je bent er toch zelf bij? :) Laat dan in je nieuwe contract opnemen dat er geen proeftijd ed is.
Dat had ik inderdaad ook bedacht, maar is dat juridisch toegestaan?

Edit: ja, dat blijkt te kunnen: http://www.arbeidsrechter.nl/h/h133.htm
Als je "op papier" over gaat naar een andere BV is het opzich wel logisch dat je een nieuw contract krijgt. Anders zou die nieuwe BV salaris gaan betalen aan iemand die "op papier" dus niet bij hun in dienst is omdat je nog onder contract staat bij de huidige BV 8)7
Dat maakt zin, ja.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als je promotie binnen je bedrijf maakt, kan het goed dat je wel weer 'n proeftijd krijgt: blijk je absoluut ongeschikt voor je nieuwe functie, kunnen ze je teruzetten naar je oude functie. 'n Proeftijd kan en mag dus wel, en wordt ook wel gebruikt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 15:21
@ardana Al denk ik dat de TS eerder bang is dat op een proeftijd een ontslag kan volgen (dat is het idee van een proeftijd)

Ik denk dat dit goed te onderhandelen is met de werkgever, heb je al verder informatie gekregen van de werkgever dan alleen "je moet een nieuw contract tekenen"?

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 14:14
Ik heb paar jaar terug iets dergelijks gehad, ik ben naar onze consultancy afdeling (/verdieping :p) gegaan, en dat zit onder een andere B.V. Was toen een mooi moment om over arbeidsvoorwaarden om tafel te gaan zitten, en ik heb dus een nieuw contract gekregen bij de andere B.V., maar zonder proeftijd, en ook gewoon weer voor onbepaalde tijd. Ik zou je niet met minder af laten schepen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 23:41
An zich zegt het toch weinig bij een wisseling al dan niet een nieuw contract. Indien je onbekwaam blijkt te zijn voor je nieuwe taak kan men je daardoor toch terug zetten. Omgekeerd zoals al aangegeven is het wel een mooi moment om eens te praten over je nieuwe contract, een gelegenheid die er anders niet in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 13:46
En als je het niet eens bent met de voorwaarden blijf je lekker op je oude stekje zitten :+

Er zijn inderdaad contractuele geintjes mogelijk dus je zal het punt voor punt moeten aflopen om te zien of je er niet bij inschiet of ze een gaatje hebben om je goedkoop te lozen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 12:17
Ook kans om eventuele details uit je oude contract, die niet bevielen eruit te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Een nieuw contract bij promotie of verandering lijkt mij niet gek.

Recentelijk heb ik ook een nieuw contract getekend omdat er een nieuwe versie van het personeelsregelement van kracht werd (met bonusregeling :Y)). In dit nieuwe contract staat dus de nieuwe versie van het regelement genoemd, een andere kleine verandering, wel de standaard proeftijdclausule maar er stond ook op de voorpagina vermeld dat ik reeds in dienst ben bij het bedrijf vanaf <datum>. Dit nieuwe contract geldt dus vanaf 01-01-2008, maar is niet het begin van de mijn diensttijd (heet dat zo?), waardoor proeftijd ook niet toedoet.

Hoe dit precies bij jouw contract vermeld zal worden moet je gewoon nalezen. GOED nalezen, ik raad ook aan het contract eerst mee naar huis te nemen en daar eens rustig door te lezen, met het oude contract ernaast. Zelfs al wordt de indruk gewekt dat het een formaliteit is en dat je gewoon even snel moet tekenen, foutjes worden snel gemaakt, en het is makkelijker opgelost voordat je getekend hebt dan na...

In ieder geval veel plezier met je nieuwe functie!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1