Toon posts:

Dit is echt gewoon K*T :/

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hele dag bezig geweest met baybus. Alles netjes solderen en dan werkt het gewoon niet :/ Precies gedaan volgens schema maar doet het gewoon niet.. AArgh :/ Dat na een hele dag kloten. En dan ook nog op het eind als je de zooi aan het opruimen bent je poot flink verbranden aan de soldeerbout dat is echt gewoon ruk.

Nou ik zal je vertellen dat voelt k*t! :/

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

ja dat i echt |:(.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en wat is de vraag :?
of wil je ons, laten weten dat het K*T is :?

en ja HET IS ONGELOOFELIJK K*T

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
ik leef met je mee, uhm wie heeft dat schemea gemaakt?.. jijzelf >:),

/sorry moest er ff uit..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 februari 2001 20:40 schreef psygho het volgende:
ik leef met je mee, uhm wie heeft dat schemea gemaakt?.. jijzelf >:),

/sorry moest er ff uit..
Nee ;( Ik zal is wat pics posten zo. FF wat shots maken. Het is allemaal wel netjes en heeft erm flink wat tijd gekost.

Verwijderd

Topicstarter
OK hier de pics:

Hier erm het hele geval:
Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/ding1.jpg

Hier knopjes allemaal gesoldeerd volgens het schematje:
Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/ding2.jpg

Dichterbij:
Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/ding3.jpg

Nog Dichterbij:
Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/ding4.jpg

Wat een gekut :/

Dat wit/groenige draadje wat je ziet is een draadboompje die gaat naar de - op het printplaatje in het kastje. (Alle minnen van de knopjes zijn met elkaar verbonden)

Mjah blijf het kut vinden :/

• SaURoN
  • Niet online
wat ga je er aan doen ?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 07:40
Het ziet er erg mooi uit, balen zeg dat het niet werkt :(
ik leef met je mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 februari 2001 20:52 schreef SaURoN het volgende:
wat ga je er aan doen ?
Morgen MasterJ bellen en vragen of ie een idee heeft :) ehehe

Kijken of hij het snapt :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
ja wel mooi gemaakt, ziet er wel mooi uit, jammer dat het het doel voorbij schiet, maar dit lijkt niet op een ff snel gebouwd fabrikaatje....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit was inderdaad niet ff Vlug Vlug...

Als je alles een beetje netjes wilt hebben gaat tijd in zitten. Nu het nog werkend krijgen he ;)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
wat voor schakelaars zijn dat?

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

eh freak:) waar heb je ze gehaald??

en zijn de schakelaarlampjes blauw of groen
(of is het een stickertje hehe)

Verwijderd

Topicstarter
Dees komen uit een zaakje uit Breda, nitefly heeft ze voor me gehaald. Dit waren de laatse daar. Ik weet zelf niet waar je ze anders kan halen. Dan zou je HellFire ff moeten contacten die wist nog wel een adres.

Die lampjes zijn groen, past mooi bij die groene neon die ik vandaag binnen heb gekregen.

• Woef
  • Niet online
oooooooh...
dat verdient een bloemetje een bloemetje...... :P

Verwijderd

Topicstarter
Kom hier dan met dan bloemetje.. Ownee maak eerst die 35 piek maar over op me rekening :P

Verwijderd

Ik heb gisteren ook iets K*T meegemaakt.
ik dacht van ik ga lekkere heatsinks op mijn geforce plaatsen en m'n orbje nog wat aanpassen.
Ik plaats die in mijn pc en die geeft zo'n raar beeld, overal strepen in DOS en hij is niet meer te instaleren in windows.
Na een beetje verder prullen heeft die het 10 sec goed gedaan en dan was het volledig gedaan.
Nu ik heb iemand gevonden die nog een originele koeler heeft van mijn geforce, dus kan ik die in 'originele' staat terugbrengen :) en mijn garantie eisen :)

Kijk hier een paar pics hoe het was :
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomahawk/casemod/geforce1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomahawk/casemod/geforce2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomahawk/casemod/geforce4.jpg

Verwijderd

Iemand roept K*T !!!
Stuurt pics...
Valt dat effe tegen!
Had hele andere pics verwacht !!!

Lullig voor je. Nachtje slapen, morgen rustig kijken, helpt soms. Succes!

Verwijderd

Hmm Toma hoe verf je je bladen??
Er komt toch verf binnenin de fan?
Of kan dat los??

Verwijderd

mooi geschuurd/gepolijst tomahawske..

doet me denken aan me gorb..

jammer dat ie ermee op is gehouden..
wat ijzervijlsel dat ergens contact maakt??
of gewoon wat transistors meegeschuurd..

Verwijderd

Nee ik heb een beetje secondelijm gebruikt en ik denk dat dat de das heeft omgedaan. Naar het schijnt geleid secondelijm en ik zal niet voorzichtig genoeg geweest zijn.
Ach ja, ik hoop volgende week een nieuwe geforce te hebben en dan zal ik me wat artic adhesive aanschaffen :)

• ReseTTim
  • Laatst online: 20-05 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 17 februari 2001 22:44 schreef Tomahawkske het volgende:
ik dacht van ik ga lekkere heatsinks op mijn geforce plaatsen en m'n orbje nog wat aanpassen.
Ik plaats die in mijn pc en die geeft zo'n raar beeld, overal strepen in DOS en hij is niet meer te instaleren in windows.
Na een beetje verder prullen heeft die het 10 sec goed gedaan en dan was het volledig gedaan.
Nu ik heb iemand gevonden die nog een originele koeler heeft van mijn geforce, dus kan ik die in 'originele' staat terugbrengen :) en mijn garantie eisen :)

Kijk hier een paar pics hoe het was :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ziet er fet uit die bovenste

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
Freaky, kom maar ff langs met je baybus :)

• SaURoN
  • Niet online
Freaky,
zo doet ie het weer.
Leg op de grond stamp er op en maak een nieuwe........ Als het goed is doet ie het nu

>:)>:)
:P:P

Verwijderd

Topicstarter
jah FU!

Verwijderd

zeik neit maar die vid-kaart ziet er n wel leuk uit ja met die cooler echt vet maar de rest?!!!!!!

:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r

Verwijderd

Topicstarter
Beetje Gefrustreerd ofzo?

|:(

• Xtuv
Op zondag 18 februari 2001 15:00 schreef Lennox het volgende:
zeik neit maar die vid-kaart ziet er n wel leuk uit ja met die cooler echt vet maar de rest?!!!!!!

:r:r
Gedraag je eens een beetje.

• Xtuv
Maareh Freaky, wat ga je doen? nog proberen om 'm aan de praat te krijgen? of overnieuw beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen gezeur in mijn tread. Wees is lief :)

Hey Xtruv ik heb alles nog een keer nagekekem maar waar de fout zit :?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Post het schema eens dat je hebt gebouwd, dan kunnen we kijken waar het evt fout is gegaan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar niet echt een schema van. Heb alleen een schema hoe ik alles op de knopjes moet aansluiten

Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/aansluiting.jpg

Alleen op dit plaatje is de + en de - omgedraaid. Op de knopjes is het goed aangesloten. De minnen zijn met elkaar verbonden. En de draad van die minnen loopt naar de min op het printplaatje.

Verwijderd

Waar zijn die weerstanden voor?
als je 12V on/off switches gebruikt is het iedee toch gewoon 12V er op of er af?
dus:
-------------
/ / / / / / /
+ + + + + + +

waar -- je ground is en aan de +'en je fans hangen en de /'s je switches zijn, het is dan toch gewoon een questie van stroom er op en stroom er af?
of mis ik wat

zou het misschien kunnen dat je teveel trekt van 1 punt in je PSU?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Op zaterdag 17 februari 2001 22:44 schreef Tomahawkske het volgende:
Ik hoop dat ze bij die winkel je in je gezicht uitlachen :r
Een prutser moet gewoon zijn verlies accepteren en een nieuwe kopen en niet onterecht gaan janken om "garantie".
Bijzonder puberaal voor iemand van 22

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

ach ja ik zet er toch gewoon terug een originele koeler op
creative wordt er niet armer van zenne
en daarbij als jij het voorhebt zie ik e niet zeggen, oei kapot laten we maar een nieuwe kopen ???

• Demo
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomahawk/casemod/geforce1.jpg
:9~:9~:9~
BTW izzut 'echt' nVIDIA groen???

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

nvidia groen ?
ik heb dat gewoon fluo geel gespoten, geeft een lekker effect onder m'n blacklights :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 februari 2001 17:07 schreef Hiro Shima het volgende:
Waar zijn die weerstanden voor?
als je 12V on/off switches gebruikt is het iedee toch gewoon 12V er op of er af?
dus:
-------------
/ / / / / / /
+ + + + + + +

waar -- je ground is en aan de +'en je fans hangen en de /'s je switches zijn, het is dan toch gewoon een questie van stroom er op en stroom er af?
of mis ik wat

zou het misschien kunnen dat je teveel trekt van 1 punt in je PSU?
In de knopjes zitten ledjes, en die vinden het niet echt leuk op 12 volt...

Verwijderd

Waarom zeg je niet wat er nou niet werkt? Als je geen informatie geeft, krijg je onduidelijke antwoorden!

Is het een 12volt/7 volt baybus?
Zijn het alleen maar 12volt aan/uitschakelaars?
Wat zit er tussen de rode draad en bijvoorbeeld de grijze?
Een ventilator?
En wat is die dunne zwarte draad?
Aarde?

Mijn poging:

*********Is het een 12volt/7 volt baybus?
Dan moet je de gele 12voltdraad van de voeding aan de rode van de ventilator solderen, en de zwarte van de ventilator aan de middelste pen van de schakelaar. De rode draad van de voeding wordt aan de onderste of bovenste pen gesoldeerd. De zwarte draad moet aan de overgebleven pen gesoldeerd worden. (hoe de led schakelt weet ik niet).

Dus in jouw schema is de dunne zwarte draad aarde, de rode draden zitten aan de zwarte van de ventilators (en de neonbuis) vast en de overige kleurendraden zitten samen aan elkaar en aan de rode van de voeding.
Als ik jouw baybus zie: de witzwarte draad is aarde (maar hiervoor te dun!), de rode draden moeten aan de zwarte fandraden, en de overige draden (alle kleuren) moeten aan de rode 5volt voedingsdraad. Behalve de witte draad van de neonbuis (want die laat je toch niet op 7 volt branden?).

Als het alleen maar 12volt aan/uitschakelaars zijn: alle rode draden samen naar de gele draad van de voeding. Elke kleurdraad naar een andere rode fan-draad. Elke blauwe of zwarte fandraad naar de zwarte voedingsdraad. Nu schakel je de fan aan en uit. Als de fans niet schakelen: heb je 12volt/aarde omgedraaid?

Als de leds niet branden: heb je de aansluiting van de zwartwitte draad en de weerstand omgedraaid. Haal de aansluitingen los van je moederbord.
Zet eens een 9volt batterij over de zwartwitte draad en het eind van de weerstand (bij de gekleurde aansluiting). Brandt de led? Zonee: draai de baterij om: brandt de led? Zoja: dan heb je de zwartwitte draadaansluiting en de weerstand aansluiting verwisseld.

BTW: ik vind het asociaal als mensen hun spullen (videokaart) zelf vernaggelen, en daarna de garantie gaan claimen. Daardoor worden die producten voor anderen weer duurder.

Verwijderd

misschien wel, maar je kan toch altijd proberen, en tis niet dat de produkten daar duurder van worden ???
ik heb ze net kunnen omruilen zonder problemen :)
en moest het nu niet kunnen, pech voor mij, maar ja nu heb ik weer eens geluk, mag toch ook wel eens, niet ?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op maandag 19 februari 2001 18:32 schreef augustus het volgende:
Waarom zeg je niet wat er nou niet werkt? Als je geen informatie geeft, krijg je onduidelijke antwoorden!

Is het een 12volt/7 volt baybus?
- Nee 12 volt alleen

Zijn het alleen maar 12volt aan/uitschakelaars?
- Ja, alleen dat ledje mag niet op 12 volt vandaar dat kabelboompje bovenaan. (Die gaat naar de min op het printplaatje)

Wat zit er tussen de rode draad en bijvoorbeeld de grijze?
- Die gaat naar een kastje toe met een printplaat waar alles op aangesloten zit. De+ bij de + en de - bij de - en daar zit ook een molex connector aan verwerkt op dat kaartje voor naar voeding. Verder gaan vanuit daar kabels naar de fans met molex connector

Een ventilator?
- Fans komen er aan en Neon (iig 12 volt zooi)

En wat is die dunne zwarte draad?
- Dunne zwarte draad bovenaan die verbind alle minnen van de ledjes van de knopjes. Die moet je apart doen.
Die gaat naar het kasie naar de - dus

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 23:06
Op zondag 18 februari 2001 10:42 schreef SaURoN het volgende:
Freaky,
zo doet ie het weer.
Leg op de grond stamp er op en maak een nieuwe........ Als het goed is doet ie het nu

>:)>:)
:P:P
als je maar niet denkt dat ik dan weer ga mekkeren om die schakelaartjes. ;)

wel jammer zeg dat het niet werkt, het ziet er allemaal wel heel secuur uit. erg mooi gedaan!

anyways, laat het nog even weten als het allemaal wel werkt.

edit:

damn typo's
Pagina: 1