Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Een kennis heeft net een nieuwe laptop gekocht, en mij leek het wel slim om meteen Vista er opnieuw op te zetten, omdat je dan al die stomme programmatjes van de fabrikant niet hebt.
Maar... bij de laptop is geen Vista dvd bij geleverd.....
Hoe zou ik dit toch kunnen doen?

PS: Ik ga geen nieuwe licentie kopen ofzo ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een OEM diskkit bestellen, en de key van de laptop gebruiken.

Hou er wel rekening mee dat je ook wel even zoet kan zijn met het vinden van alle drivers, maar het moet te doen zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door RaZ op 05-04-2008 13:37 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom verwijder je niet gewoon die programma's? Heb ik ook gedaan. Zoveel waren het er niet en ze waren gewoon te vinden bij software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Een Vista versie downloaden (ja je weet wel waar!) in dezelfde taal. Vervolgens de key gebruiken die op de onderkant van de laptop staat. En voila een Vista installatie die volledig legaal is!

Bovendien, zoals al gezegd werd, kun je tijdens de installatie al gaan zoeken naar Vista drivers. Op de site van de fabrikant of indien je weet welke onderdelen er precies in zitten, de site van de chipbakker.
Kaasplank schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:51:
Waarom verwijder je niet gewoon die programma's? Heb ik ook gedaan. Zoveel waren het er niet en ze waren gewoon te vinden bij software
Lijkt me geen lekker lopende oplossing. Je blijft toch diverse bestanden en register entries behouden e.d. Een clean install is dus echt het beste, wellicht kost het je wat meer tijd, maar als je klaar bent kun je hem imagen en dan heb je ook wat voor de toekomst!

[ Voor 39% gewijzigd door AvanCade op 05-04-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
De invloed van een paar extra programma'tjes op Vista als geheel zal nu ook niet zo heel veel uitmaken gok ik, en de-installatie is makkelijker. Maak i.i.g. voordat je Vista opnieuw installeert een recovery-dvd aan met de bijgeleverde software, zodat je altijd terug kunt naar de fabrieks-situatie. Vooral omdat het voor een kennis is, anders mag je elke keer op komen draven als ie Windows weer opnieuw geinstalleert wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke DVD van Vista (mits in dezelfde taal) kan je gebruiken om Vista te herinstalleren (gebruik de code op de onderkant van je laptop). Ik zou echter geen DVD van internet halen, aangezien je niet weet wat hier allemaal mee gebeurd is.

Gebruik een DVD van een kennis of vriend.
Pagina: 1