Toon posts:

Bellen via Tele2, TV via sattelliet, welke INTERNETPROVIDER?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn schoonouders willen internet. Het klinkt misschien als het begin van een grap, maar dit is het niet. Ze kijken tv via sattelliet, en ze bellen via Tele2.

Ze hebben dus geen kabel-tv en ook geen KPN telefoon abo.

Ik ben nu opzoek naar een manier voor ze om te kunnen internetten. Maar er valt zoveel af (@home, ADSL van KPN, Tele2 ADSL enzovoort).

Ik heb al gezocht hier op het forum, maar ben niemand met dezelfde situatie tegen gekomen. Iemand een idee? Of moeten ze toch maar een analoog tv abo afsluiten met @Home er bij?

Groet, Marcel

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 21:05
Waarom valt Tele2 adsl af als ze al bellen via Tele2? Bij Tele2 heb je immers ook triple-play (pay) abonnementen waarbij ze dan gelijk alledrie (telefoon, tv en internet) bij 1 provider hebben.

Het is niet snel, maar ik las dat dit binnenkort ook mogelijk is in NL : http://www.ses-astra.com/...d/astra2connect/index.php

Het is dan wel niet snel en voor die prijs heb je veel sneller adsl, indien er sprake is van een optimale situatie natuurlijk, maar het is wel via de satelliet als je de rest buitenshuis wilt houden.

UPC en KPN hebben ook triple-play abonnementen waardoor je ook alles bij 1 aanbieder kunt onderbrengen, het is eigenlijk alleen maar wat je bereidt bent te betalen per maand en wat je precies wilt qua snelheid / gemak.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Telefonie van Tele2 gaat ook nog gewoon over een KPN aansluiting, Tele2 heeft echter de hele administratieve rompslom van KPN overgenomen voor die aansluiting. Je kunt hier dus gewoon ADSL op aanvragen, in het geval van Tele2 ADSL zou dat zelfs helemaal geen probleem moeten zijn.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een wide gok is dat er gebeld wordt met Tele2 Mobiel. Doen mijn ouders ook, en dat kost ze 2-3 euro per maand, inclusief belminuten).

Aangezien de schoonouders van de TS beschikken over Telefonie en een TV abo, zou het onzinnig zijn om nog een abo af te nemen.

Ik heb geen kabel-tv, maar wilde wel kabelinternet, dat kon niet appart, en zou er 15,- bijkomen voor TV, dus viel af. Voor ADSL geldt het zelfde, je hebt koper nodig van KPN, dat kost je ook al 9,95 per maand (net zo duur als het goedkoopste KPN abo overigens).

Internet via de sateliet is een optie, al denk ik dat een goedkoop ADSL abo'tje + koper goedkoper is.

Toch wel appart dat je geen internet kan krijgen los, zonder dus een abo te nemen voor koper of kabel-tv.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:07:
Ze hebben dus geen kabel-tv en ook geen KPN telefoon abo.
Ik ga er even vanuit dat er wel een fysieke telefoonlijn ligt (omdat ze al via Tele2 bellen).

Volgens mij is niet bij alle ADSL abo's een KPN abo vereist. Wel is het vaak zo (maar volgens mij dus niet altijd) dat je op het moment van aanvraag een KPN abo moet hebben (dat je daarna weer gelijk op kan zeggen). Bij een provider als Telfort is kaal koper niet eens duurder.

Verder ga ik ervan uit dat kabel geen optie is omdat ze TV willen blijven kijken via de satelliet (?).

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Telfort zonder bellen? Je betaald geen KPN kosten en ik neem aan dat er wel een telefoonlijn is? (dus de kabel, niet een telefoonabo).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
En hoe is de UMTS ontvangst? T-Mobile PIT+ bijv, is niet snel, maar snel zat om mailtjes te checken en bankzaken te doen bijv.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek eerst eens even uit of er daar uberhaupt wel adsl aangevraagd kan worden (postcodecheck). Dat praat wat makkelijker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1