Planet uitgaande mail wordt niet verzonden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40655

Topicstarter
Sinds gisteren kan ik geen meer mail verzenden met outlook.
Ik heb hier meerdere workstation in het netwerk via planet internet met verschillende e-mail accounts, maar deze kunnen allemaal niet meer verzenden.

Op planet.nl zijn er geen storingen gaande en heb alle instellingen op de computers nog maar eens nagekeken. Firewalls open gezet, account instellingen (zoals mail.planet.nl /port 25), router opnieuw opstarten etc. Dit mocht allemaal niet baten. Kan het zijn dat planet ons heeft geblokkeerd voor smtp omdat wij deze week last hadden van spyware op onze computers?

Als foutmelding bij outlook geeft deze (0x800CCC0F) weer....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 40655 op 05-04-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:08
Er is maar 1 partij welke daar een antwoord op kan geven; Planet Internet.

Je kan nog even proberen met een telnet sessie verbinding te maken met de server van planet:

telnet mail.planet.nl 25
> MAIL FROM: <je e-mail adres>
> RCPT TO: <ontvanger>
> DATA
> Subject: test
> bericht
> .
> quit

Als het goed is zal de e-mail dan worden verzonden

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 21:11

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Anoniem: 40655 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:47:
Sinds gisteren kan ik geen meer mail verzenden met outlook.
Ik heb hier meerdere workstation in het netwerk via planet internet met verschillende e-mail accounts, maar deze kunnen allemaal niet meer verzenden.

Op planet.nl zijn er geen storingen gaande en heb alle instellingen op de computers nog maar eens nagekeken. Firewalls open gezet, account instellingen (zoals mail.planet.nl /port 25), router opnieuw opstarten etc. Dit mocht allemaal niet baten. Kan het zijn dat planet ons heeft geblokkeerd voor smtp omdat wij deze week last hadden van spyware op onze computers?

Als foutmelding bij outlook geeft deze (0x800CCC0F) weer....
Firewall openzetten heeft geen enkel effect; uitgaand verkeer wordt in principe niet tegengehouden, tenzij je het expliciet aangeeft.

Het is mogelijk dat planet alle mail komende vanaf ouw ip adres heeft geblokt i.v.m. spyware. dan moet je gewoon even de helpdeks bellen/mailen en melden dat je weer schoon bent.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:23
kijk eens op http://blacklist.planet.nl waarschijnlijk heb je inderdaad een blokkade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Matrix schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:18:
kijk eens op http://blacklist.planet.nl waarschijnlijk heb je inderdaad een blokkade
Hmmz heb momenteel de helpdesk aan de telefoon.
Ik word nu doorgestuurd naar de technische dienst. De vorige medewerker kon mij vertellen dat ik niet werd geblokkeerd anders zou ik nl. helemaal geen internet meer hebben.

Op de website http://blacklist.planet.nl staat wel:

84.84.***.** 127.0.0.13
Klachten van andere providers [W32.Netsky.D@mm]

Dus misschien toch wel geblokkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:48
Onzin, je mail kan wel geblokkeerd zijn, daarvoor hoeft je internet niet geblokkeerd te zijn.

Check dit op blacklist.planet.nl

Sta je hierop dan kun je jezelf weer vrijkopen, je kan ook de reden zien waardoor je geblokkeerd bent. Er staat een nummer bij en dit nummer heeft een bepaalde betekenis, dat is de reden waarom je geblokkeerd bent. Wees er zeker van dat dit niet weer zal voorkomen voordat je jezelf vrijkoopt, anders word je helemaal geblokkeerd.

Sta je hier niet op, en heb je wel mail.planet.nl, en kun je wel via webmail.planet.nl emailen dan ligt het alsnog ergens op je pc.

[ Voor 49% gewijzigd door SCIxX op 05-04-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het ip-adres staat idd op de 'blacklist'

Ik heb nu alle pc's van het netwerk gehaald en toch word het ip iedere keer op de blacklist geplaatst

127.0.0.13 Feedbackloop rapportage
Klachten van andere providers

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waar komt dat IP-adres (127.0.0.13) vandaan? Is iets lokaals, lijkt me stug dat dat juist op een blacklist staat. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:09:
Waar komt dat IP-adres (127.0.0.13) vandaan? Is iets lokaals, lijkt me stug dat dat juist op een blacklist staat. :?
Dat "ip-adres" is volgens mij meer iets van een soort foutcode.
Ons ip 84.84.1**.*0 staat er namelijk naast.

De volledige informatie betreffende de foutcode van 127.0.0.13:

127.0.0.13 Feedbackloop rapportage
Het IP adres is op de blacklist geplaatst op basis van geautomatiseerde klachten die wij van andere providers binnen kregen.

Om overlast van spam en virussen te bestrijden en om het aantal besmette computers te verminderen werkt de KPN Abusedesk samen met andere Abusedesks, blacklistbeheerders en spam-bestrijders. Met een aantal van deze organisaties wisselt KPN verdachte IP adressen uit.

In een aantal gevallen is dit uitwisselen geautomatiseerd via zogenaamde feedbackloops. De feedbackloops van Spamcop en AOL zijn de meest voorkomende. Overigens worden de meeste IP adressen die mogelijk geblacklist zouden gaan worden vanwege klachten via een feedbackloop al eerder op de blacklist geplaatst omdat het al aan een ander criterium voldaan werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 19:00

Pogostokje

* twiet *

Het lijkt mij dat je niet meteen van die lijst afkomt, zodra jij de PC's afkoppelt van het netwerk. Ze hebben externe klachten gekregen over jou en die verdwijnen niet op magische wijze als jij je PC's uitzet. :)
Ik denk dat je het beste even heel serieus kan gaan kijken wat er mis is bij jou en dat probleem verhelpen, om daarna pas in contact te treden met Planet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pogostokje schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:25:
Het lijkt mij dat je niet meteen van die lijst afkomt, zodra jij de PC's afkoppelt van het netwerk. Ze hebben externe klachten gekregen over jou en die verdwijnen niet op magische wijze als jij je PC's uitzet. :)
Ik denk dat je het beste even heel serieus kan gaan kijken wat er mis is bij jou en dat probleem verhelpen, om daarna pas in contact te treden met Planet.
Maar wanneer de pc's niet meer verbonden zijn met het netwerk dan zit enkel de router alleen nog aangesloten op planet internet. Dan heb je toch in feite alles uitgesloten? Hoe kan ik verder dan nog proberen het probleem te analyseren?

PS: Is het misschien mogelijk om mail binnen te halen via een andere smtp verbinding dan die van je ISP (mail.planet.nl). De e-mail wordt nl. via een domein gehaald en verstuurd....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 40655 op 08-04-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gisteren weer met planet gebeld en mijn laatste reactie hier uitgelegd aan de helpdesk medewerker.Deze kon mij alleen maar vertellen dat ik een mailtje moest sturen naar abuse@planet.nl en daar het probleem in uitleggen. Dit zou de enigste manier zijn om van de blacklist af te komen :/ .

Nu wachten wij dus op een reactie terug van planet maar dit duurt echt te lang!
Wij hebben hier nl. de e-mail nodig om ons werk te kunnen uitvoeren.
Weet iemand misschien hoe wij dit toch z.s.m. kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als je niet kan wachten: neem webmail van andere provider, zoals Gmail. Dat is nog gratis en je kan in tussentijd alsnog wat wegsturen, omdat webmail buiten om loopt en niet via smtp gaat vanaf je verbinding.

Planet heeft wel vaker last van blacklist, niet zo netjes van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Je kan met thunderbird al je planetaccounts importeren en mail aanmaken, en vervolgens versturen met een andere smtp-server (bijvoorbeeld van hotmail). De ontvanger zal hier niets van merken. Zo doe ik het al jaren, heb speedlinq, hotmail en gmail, en alle worden verzonden over de speedlinq-smtp, en als die eruit ligt dan switch ik gewoon naar hotmail smtp (is localhost-truukje van thunderbird en de webmail-addon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is het mogelijk om dit eventueel in Outlook in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je zou even moeten kijken waar je de uitgaande server of smtp-server instelt, maar ik weet niet hoe het zit met outlook express. De Office Outlook kan het waarschijnlijk onder opties > emailinstellingen > emailaccounts... (denk ik, weet ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

pven schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:09:
die 127.0.0.13 is een abuse code van KPN CERT. 13 is de specifieke reden dat je af bent gesloten, en in dt geval kwamen er dus klachten van andere providers/klanten dat vanaf de verbinding virussen actief waren.

Het van de verbinding afhalen van alle pc's is niet voldoende. Alle pc's zullen helemaal schoon moeten zijn. Dus, lekker scannen met verschillende virusscanners en Hitman Pro. Van al deze scans de logs verzamelen en doormailen naar de abusedesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:58:
[...]

die 127.0.0.13 is een abuse code van KPN CERT. 13 is de specifieke reden dat je af bent gesloten, en in dt geval kwamen er dus klachten van andere providers/klanten dat vanaf de verbinding virussen actief waren.

Het van de verbinding afhalen van alle pc's is niet voldoende. Alle pc's zullen helemaal schoon moeten zijn. Dus, lekker scannen met verschillende virusscanners en Hitman Pro. Van al deze scans de logs verzamelen en doormailen naar de abusedesk :)
Is dus al gebeurd! Alle computers zijn 2x gecheckt en zelfs 1 pc die vermoedelijk het virus had is volledig geformatteerd. Na een uurtje werden wij alweer op de blacklist geplaatst en was het weer niet meer mogelijk om te mailen.

Uiteindelijk heb ik dus alle pc's weer afgekoppeld zodat alleen de router nog maar verbinding heeft met internet.Tevens de router opnieuw gereset en geconfigureerd.
Van buitenaf heb ik via blacklist.planet.nl vrijgekocht maar na een uurtje werden wij al weer op de blacklist geplaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eindelijk een mailtje terug van planet!

Bedankt voor uw bericht. Uw mailing werd door Hotmail/AOL ontvangers als
spam aangemerkt. Hotmail/AOL heeft dit aan onze mailservers
gerapporteerd. Als direct gevolg daarvan is uw IP adres automatisch op
onze blacklist terecht gekomen.

Wij adviseren u af te stemmen met alle Hotmail/AOL ontvangers die in uw
klantenbestand staan, of zij uw mailing nog wensen te ontvangen.

Maar wij hebben helemaal geen mailing de deur uit gedaan!!!!
Dus hoe kunnen wij überhaupt de ontvangers van Hotmail/AOL benaderen?
Iemand een idee? We worden nl. nog steeds op de blacklist gegooid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:48
Geef gewoon aan dat dit niet bewust is gebeurd, dat de pc is gescanned en het voorval niet meer voor zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik zou dan ook voor de zekerheid ff alle wachtwoorden van je planet-emailaccounts veranderen. Misschien heeft iemand wel via jouw accounts een dikke mailing gedaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Mar2zz schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:57:
Ik zou dan ook voor de zekerheid ff alle wachtwoorden van je planet-emailaccounts veranderen. Misschien heeft iemand wel via jouw accounts een dikke mailing gedaan ofzo.
Dan zou de klacht wel van Planet zelf gekomen zijn, denk je niet? Planet kan tot 18 maanden terug zoeken met wie je ge-emailed hebt, dus dat is zo gepiept.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

heb je niet per ongeluk een onbeveiligd draadloos netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
burne schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:03:
[...]

Dan zou de klacht wel van Planet zelf gekomen zijn, denk je niet? Planet kan tot 18 maanden terug zoeken met wie je ge-emailed hebt, dus dat is zo gepiept.
Waarom zou planet daarover klagen? jij mag toch mail versturen wat interesseert het hen wat daarin staat en hoeveel het er zijn, zij weten toch neit hoeveel vrienden en/of kennissen jij hebt? Zij weten pas dat je aan het spammen bent als de ontvangers van je mail de mail niet accepteren en aanmerken als rotzooi/ongewenst/spam.
Pagina: 1