Laptop met de langste levensduur qua batterij

Pagina: 1
Acties:

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 12:56
Hello,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.
het enige van belang is dat deze een lange levenduur heeft qua batterij. Dit omdat ik vaak met het vliegtuig weg ben.

Het enige probleem is dat bij de gegevens van de fabrikant heel vaak overdreven wordt.
vandaar dat ik het graag wil weten uit eigen ervaring van gebruikers of verkopers van de laptop.

het meest ideale zou 8 uur zijn... maar dit is enkel te vinden in Utopia natuurlijk :)

Merk speelt geen rol, maar hij moet wel een DVD drive hebben...

Thanks!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

dodo79

witte dikke tonnie

Een collega van mij heeft een sony vaio met een ulv cpu erin.
Weet niet welk type hij heeft, maar hij beweert dat de accu 8.5uur meegaat.
Bij normaal internette en msn e.d.

omdat het kan!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Jammer dat je perse een DVD drive wilt hebben, want bij IBM/Lenovo is het mogelijk om de DVD speler eruit te halen, en er een Ultrabay accu in te schuiven, waarmee je 1.5 tot 2 uur extra werktijd op accu krijgt.

Gecombineerd met een 9 Cells hoofdaccu zou je dan zeker wel 7 tot 8 uur moeten kunnen werken.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Punt is dat als je een laptop hebt gevonden die zo lang mee gaat kwa accuduur dat dat na een jaar al zeker niet meer het geval is. Mag je in vliegtuigen een extra accu meenemen?

Life is not about specs, it is about joy!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

dodo79

witte dikke tonnie

ThinkPadd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:54:
Jammer dat je perse een DVD drive wilt hebben, want bij IBM/Lenovo is het mogelijk om de DVD speler eruit te halen, en er een Ultrabay accu in te schuiven, waarmee je 1.5 tot 2 uur extra werktijd op accu krijgt.

Gecombineerd met een 9 Cells hoofdaccu zou je dan zeker wel 7 tot 8 uur moeten kunnen werken.
Dat hebben sommige hp laptops ook idd.
Mijn laptop zou ook met een dubbele accu de 8uur moeten halen.

omdat het kan!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:48

Zerora

Ik Henk 'm!

Is een tweede accu geen idee. Zodat als je ene accu leeg is de andere erin kan stoppen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• GENETX
  • Nu online
Vraag is dan: Heb je de DVD speler ook nodig in het vliegtuig. Lijkt me op het eerste gezicht nl niet een probleem om deze los mee te nemen en na de reis de extra accu er uit te gooien en de DVD speler er weer in te zetten. Alleen op die manier lijtk het me haalbaar.

Eventueel zou het ook geen probleem zijn om een aantal DVD's die je nodig zou hebben op je reis om te zetten naar een ISO image en met een programma als daemontools te mountne om hem onderweg te gebruiken.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:32

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Mijn Lenovo/IBM Thinkpad gaat makkelijk 4.5 uur mee met een 9 cell accu. Ik heb een reserve accu op Ebay (originele IBM accu, dus geen chinese explosieve troep) voor 30 dollar erbij gekocht, dus ik kan voor ongeveeer 8 a 9 uur vooruit. Dit is met standaard settings en brightness laag.

Kijk vooral naar welke cpu en gpu er in je laptop zit tesamen met hoeveel cells accu.

T60P Widescreen

• Aloys
  • Niet online
Misschien kan je nog iets meer informatie geven? Wireless heb je waarschijnlijk niet nodig in het vliegtuig, dus dat scheelt al een hoop. Misschien kun je nog meer onnodige dingen uitzetten, laptop locken in langzaamste speedstep-stand.

Met undervolten valt ook nog erg veel winst te halen, ik kan na het undervolten 5.25 uur op mijn laptop werken :) .

edit: Misschien kijken of een SSD-hardeschijf interresant is in jouw geval. (Ik weet niet wat je budget is?)

[ Voor 13% gewijzigd door Aloys op 05-04-2008 13:02 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Vroeger had ik een Compaq Armada E500 die met beide batterijen samen 9 uur meeging als je superzuinig was, en 6 uur als je gewoon wat aan het internetten was. Het lijkt me sterk als dit nu niet meer bestaat.

Vooral thinkpad 12" is een goede aanrader voor lange levensduur op alle fronten, maar verder lijkt het me niet heel lastig voor TS om wat eerder genoemde steekwoorden door de zoekmachines te jassen en zelf tot de conclusie te komen.

Als je iets gevonden hebt, deel je ervaringen dan vooral in dit topic, er komen regelmatig van dit soort vragen op het forum langs en een hoop mensen zijn dus goed gediend van je ervaringen.

Verwijderd

Ten eerste idd veel accu power voorzien. Een 2de accu meenemen en als de eerste leeg is, switchen levert idd al dubbele autonomie.
Ten tweede energie verbruik zo laag mogelijk houden: alle bijkomende chips die je niet nodig hebt uitschakelen in BIOS, brightness van TFT verlagen, misschien kan hd in sleep, cpu onderklokken en ondervolten, laptop met onboard gpu kiezen, en uiteraard laptop met zuinige chipset en cpu kiezen.

Verwijderd

HP Laptops met:
Levensduur van de batterij: Tot 5 uur (tot 9 uur met de HP XL-Battery en tot ruim 11 uur met de HP Ultra-Capacity Battery)
http://h10010.www1.hp.com...97-12434482-80117312.html

Kost je wel wat natuurlijk.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, mijn Toshiba Portege R500 heeft tot aan 12u batterijtijd volgens Toshiba, maar dat haal je echt nooit. 6-7 uur lukt wel als je beetje zuinig werkt. De TS moet gewoon zelf gaan zoeken naar reviews waar ze echt testen ipv alleen de fabrikanten te vertrouwen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• aem kei
een extra battery pack is inderdaad een goed idee...
waarom was die DVD belangrijk? als ik die excel en PDFen beu ben, kan ik eens een filmpje bekijken...

Maar met Divx zou dit probleem opgelost zijn :)

thanx all!!
en laat maar komen, ik dacht eerst aan de macbook air... maar hoe meer ik ernaar kijk hoe minder ik het een goed idee vind. vooral de vaste accu vind ik geen goed idee..

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Hehe, macbook air is ook niet bedoeld om een lange batterijduur te hebben :) Valt meer in de categorie 'accessoires', vandaar ook de prijs en markt/marketingplaatsing.

offtopic:
zie hier ook de kracht van sterke marketing - mensen weten dat het bestaat, dus overwegen het te kopen zonder dat ze de concurrentie kennen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je bedoelt "en ik ga zelf zoeken"? Bij de meeste reviews worden ook battery rundown tests gegeven, en "echte" batterijlevens ipv de claims van de fabrikanten. Gewoon zelf aan de slag dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 05-04-2008 15:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• aem kei
gambieter schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:04:
[...]

Je bedoelt "en ik ga zelf zoeken"? Bij de meeste reviews worden ook battery rundown tests gegeven, en "echte" batterijlevens ipv de claims van de fabrikanten. Gewoon zelf aan de slag dus :)
Tuurlijk zoek ik ook verder...
maar 96 ogen zien er meer dan 2 :p

wat misschien ook een oplossing is, is een laptop welke ook via een Empower jacket kan worden opgeladen, en tot nu toe is dat enkel Apple, Dell en HP (die het ook als originele accessoire aanbieden)...
Pagina: 1