• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:55
Nou ik ben geen held in OCen heb het ook nog niet vaak gedaan maar ben er gister mee begonnen.
Specs:

E6750 ( Arctic Cooling Freezer 7 Pro)
MSI P35 NEO2
4x 1GB PC6400 G.E.I.L.
2x ASUS HD2600XT

Screenshot
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/201ht4.jpg

Nu is mijn vraag, hoelang moet ik stressen met Orthos? Ik heb hem vanacht laten stressen dat was een uurtje 8/9. En hij werdt 52C max idle is ie rond de 36C
Mijn geheugen draait 1:1, verder was het systeem stabiel.

Ik denk dat 52c nog niet zo erg hoog is, alhoewel boven 60 word al zwaar lijkt mij..

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je 8 uur lang hebt gestressd is je PC wel stabiel. 52 graden is een mooie temperatuur. De coretemp van je CPU mag ongeveer 90 graden worden en je CPU temp 62 graden volgens intel.
Maar als je [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11] even door leest weet je alles wat je moet weten. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 05-04-2008 10:40 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:26
Is allemaal netjes :D

Gistere me nieuwe kitje van 8 gig OCZ binnen gehad en meteen me E6750 laten loeien, van 2.6 naar 3.4
Stabiel rond de 42 Graden

Enige probleem heb ik als ik aant gamen ben en je sluit spel af loopt het spel vast ( maar dat schijnt door combinatie van 8gig en mijn mobo te zijn )

En als ik hem iets te ver overclock gaan me usb poorten flippen haha dus ik ga hem vanavond weer op 3.2 zetten zoals die altijd heeft gedraaid :)

• tiswat
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:38:
Als je 8 uur lang hebt gestressd is je PC wel stabiel. 52 graden is een mooie temperatuur. De coretemp van je CPU mag ongeveer 90 graden worden en je CPU temp 62 graden volgens intel.
Maar als je [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11] even door leest weet je alles wat je moet weten. ;)
Hardstikke bedankt, ga hem meteen doorlezen! :)
Mektheb schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:41:
Is allemaal netjes :D

Gistere me nieuwe kitje van 8 gig OCZ binnen gehad en meteen me E6750 laten loeien, van 2.6 naar 3.4
Stabiel rond de 42 Graden

Enige probleem heb ik als ik aant gamen ben en je sluit spel af loopt het spel vast ( maar dat schijnt door combinatie van 8gig en mijn mobo te zijn )

En als ik hem iets te ver overclock gaan me usb poorten flippen haha dus ik ga hem vanavond weer op 3.2 zetten zoals die altijd heeft gedraaid :)
Haha, flippen je usb poorten :P toch maar terug clocken idd. Wel netjes 42C :o

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:26
tiswat schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:46:
[...]

Hardstikke bedankt, ga hem meteen doorlezen! :)

[...]

Haha, flippen je usb poorten :P toch maar terug clocken idd. Wel netjes 42C :o
hahaha ja erg vreemd maar goed, zet hem wel op idle 3.0 of 3.2 kijken welke die beste pakt en dan nog maar is naar leverancier mailen wanneer intel die Q9450 komt brengen :P

Cause im waiting for months :(

• tiswat
Mektheb schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:49:
[...]

hahaha ja erg vreemd maar goed, zet hem wel op idle 3.0 of 3.2 kijken welke die beste pakt en dan nog maar is naar leverancier mailen wanneer intel die Q9450 komt brengen :P

Cause im waiting for months :(
Wat heb je voor koeling dan eigk? Zal die van mij nog een beetje verhogen en dan houd ik er echt mee op. ;) Want de zomer komt er aan en misschien is de zomer warm dan wil ik niet dat mijn pc echt warm word. Al hoewel, als ik achter mijn pc zit heb ik airco :9

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

-The_Mask- schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:38:
De coretemp van de CPU en de CPU temp?!?! :? Als er nou het volgende zou staan, dan klopt het wel. >> "temp van de GPU mag ongeveer 90 graden worden, en de CPU temp niet warmer dan 65 graden."

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• -The_Mask-
  • Niet online
Xadeon schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:56:
[...]

De coretemp van de CPU en de CPU temp?!?! :? Als er nou het volgende zou staan, dan klopt het wel. >> "temp van de GPU mag ongeveer 90 graden worden, en de CPU temp niet warmer dan 65 graden."
De Tjunction temp mag ongeveer 90 graden worden ook wel de coretemp genoemd.
En de Tcase temp mag 61,8 graden worden ook wel CPU temp genoemd.
Staat ook wel op de site van Intel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• tiswat
Xadeon schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:56:
[...]

Met Catalyst kon je toch je GPU fan speed vast zetten, nu schommelt ie tussen de 15&20% constant.. ;(

• -The_Mask-
  • Niet online
tiswat schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:04:
[...]

Met Catalyst kon je toch je GPU fan speed vast zetten, nu schommelt ie tussen de 15&20% constant.. ;(
Kan in ieder geval wel met RivaTuner. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

-The_Mask- schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:59:
[...]

De Tjunction temp mag ongeveer 90 graden worden ook wel de coretemp genoemd.
En de Tcase temp mag 61,8 graden worden ook wel CPU temp genoemd.
Staat ook wel op de site van Intel. ;)
Dat is niet waar. De T junction temp is een 3e temperatuur waarde dat zogenaamd wordt gemeten. Maar deze waarde heeft naar velen weinig nut, de enige temp waarde die je in de gaten moet houden zijn de temps van je cores, meer niet.
tiswat schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:04:
[...]

Nee met Catalyst gaat dat helaas niet. Je kunt het beste even ATiTool 0.27 beta 4 even downloaden>installeren. En daar even de fansettings op 100% zetten of welk ander waarde je prefereert.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• tiswat
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:13:
[...]

Kan in ieder geval wel met RivaTuner. :)
Heb ATI Tool 0.27 gedownload, werkt perfect :9 toch bedankt :D Zit er wel aan te twijfelen of ik mijn graka niet een beetje OC.
Xadeon schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:16:
[...]

Dat is niet waar. De T junction temp is een 3e temperatuur waarde dat zogenaamd wordt gemeten. Maar deze waarde heeft naar velen weinig nut, de enige temp waarde die je in de gaten moet houden zijn de temps van je cores, meer niet.

[...]

Nee met Catalyst gaat dat helaas niet. Je kunt het beste even ATiTool 0.27 beta 4 even downloaden>installeren. En daar even de fansettings op 100% zetten of welk ander waarde je prefereert.
Bedankt O+

• -The_Mask-
  • Niet online
Xadeon schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:16:
En toch is het wel waar ;)
Of we begrijpen elkaar verkeerd.
Zoek maar op Google naar: Tjuntion Tcase Tweakers
Als je dat in typt kom je het wel tegen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Voor jou info. De T junction temp is een temp waarde dat wordt gemeten door een sensor dat zich onder de cores zou bevinden. Maar de ervaring leert dat de meting daarvan zovaak afwijkt, dat het eigenlijk geen nut heeft. Bovendien hebben de cores al hun eigen tempsensors die over het algemeen vrij nauwkeurig zijn. Dan begrijp je ook dat een eventuele 3e of zelfs 5e waarde niet veel nut heeft.

edit: ik snap ook eigenlijk niet waar Intel met deze "feature" heen wil.

Om maar een voorbeeld te geven;
  • core 0 - 40 graden
  • core 1- 43 graden
  • Tjunction - 90 graden
Als je beiden cores daadwerkelijk een samen een temp ontwikkelen van 90 graden, dan branden ze dwars door de zijkant van je behuizing heen.

[ Voor 42% gewijzigd door Xadeon op 05-04-2008 11:48 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Xadeon schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:41:
Voor jou info. De T junction temp is een temp waarde dat wordt gemeten door een sensor dat zich onder de cores zou bevinden. Maar de ervaring leert dat de meting daarvan zovaak afwijkt, dat het eigenlijk geen nut heeft. Bovendien hebben de cores al hun eigen tempsensors die over het algemeen vrij nauwkeurig zijn. Dan begrijp je ook dat een eventuele 3e of zelfs 5e waarde niet veel nut heeft.

edit: ik snap ook eigenlijk niet waar Intel met deze "feature" heen wil.

Om maar een voorbeeld te geven;
  • core 0 - 40 graden
  • core 1- 43 graden
  • Tjunction - 90 graden
Als je beiden cores daadwerkelijk een samen een temp ontwikkelen van 90 graden, dan branden ze dwars door de zijkant van je behuizing heen.
Als je die waarden in CoreTemp ziet dan betekend dat Core 0 40 en Core 1 43 graden is. En dat de Tjunction temp max 90 graden mag worden voordat de CPU gaat throttlen. En Tcase is de temp tussen de Cores in ook wel CPU temp genoemd. Zo bedoel ik het zie ook deze post van bassie. Maar laten we maar stoppen de topic te kapen het gaat hier om de TS niet om ons. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

-The_Mask- schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:53:
[...]

Als je die waarden in CoreTemp ziet dan betekend dat Core 0 40 en Core 1 43 graden is. En dat de Tjunction temp max 90 graden mag worden voordat de CPU gaat throttlen zichzelf uitschakelt. En Tcase is de temp tussen de Cores in ook wel CPU temp genoemd. Zo bedoel ik het zie ook deze post van bassie. Maar laten we maar stoppen de topic te kapen het gaat hier om de TS niet om ons. ;)
En wat denk jij dat er gebeurd als er een temp van 90 graden wordt bereikt? Zoals ik al eerder aangaf, dat Tjunction waarde weinig nut heeft, zolang je weet welke temperatuurwaarden core 0 en 1 hebben.

Pagina: 1