7200.11 mogelijk ook ingebouwde limiet net als 7200.10 AAK

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:29
Ok ik had dus problemen met mijn 7200.10 AAK drives. De grafiek was recht en begrenst op 70 mb/seconde net als bij http://www.tomshardware.c...formance-seagate-firmware .

Ik heb vandaag 3 nieuwe 7200.11 gehaald en aangesloten. 1 ervan is nu de raid 0 aan het backuppen en de 2 andere zet ik net (via de bios) in raid 0.

Onafhankelijk halen de 2 drives gemiddeld 90.4 en 91.4 met een burstrate van 260 MB/sec. De grafiek (geloof ik in ander topic gepost bij spinpoint) loopt op 100-110 tot 40 % en loopt dan af.

De raid 0 grafiek loopt ook recht maar echt TE recht... Hij heeft geen vliegende start zoals de individuele drives maar blijft op 180 hangen, bij 40% zet de daling vervolgens in. Gemiddeld haal ik 166.8 MB/s. Dit is een stuk lager dan 2x 90=180. Echter dit is niet het ergste, het gekste is dat de burst rate gedaald is naar 160 MB/s

Zouden ook deze drives een speedlimiter erop hebben zitten (op 180?)???

Zie hier voor alle benchmarks...
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/3853/benchmarks7200zd2.th.jpg

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het ding niet nog gecapped op S-ATA150? Daar zit zo'n jumpertje voor, als je die van je drive afhaalt dan heel je wel wat hogere snelheden is mijn ervaring, dat was in elk geval met mijn 7200.11s.

• sdk1985
Terw_Dan schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:26:
Staat het ding niet nog gecapped op S-ATA150? Daar zit zo'n jumpertje voor, als je die van je drive afhaalt dan heel je wel wat hogere snelheden is mijn ervaring, dat was in elk geval met mijn 7200.11s.
Nee kijk maar naar de burst rate van de onafhankelijke schijven, deze is 260 MB/sec, dat kan alleen met sata II. In sata I modus halen ze 130 MB/sec (had ik getest ook). Via HDtune is uit te lezen dat SATA 2 aanstaat.

Wellicht dat de nforce controller dit niet doorheeft?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:25

_Apache_

For life.

Als alles netjes sata2 draait klinkt het alsof je raid controller op zijn max draait, wat voor controller heb je?

Onboard / dedicated met hoeveel geheugen?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• sdk1985
Onboard nforce 680. Ik draai nu 2x een raid 0 configuratie maar die andere draait nu alleen OS dus lijkt me niet dat hij daar zo'n problemen mee heeft nu. De 1e raid 0 configuratie gaat overigens binnenkort weer weg, deze is ter vervanging. Maar wil eerst weten of alles goed is.

Het kan overigens aan HDtach liggen want ik testen net met HDtune onder windows XP pro (normaal test ik onder "lege" home waar ik alleen benchmarks draai en verder niks..., maar omdat ik daar de individuele schijven heb getest wijgert deze windows te accepteren dat het nu raid drives zijn en hij ziet ze gewoon individueel 8)7 incl SMART data :? ).

Dit zijn dus niet ideale test doordat bijvoorbeeld norton aanstaat:). Kan echter wel de 3e 7200.11 ook onder deze OS testen met bijvoorbeeld HDtune dus dan kun je het alsnog vergelijken.

HDtune laat een beter beeld zien voor de transfer rate:

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/7816/720011raid0hdtunevj5.th.jpg

:S ook de burstrate van de 3e schijf is nu om te huilen (86.7) misschien is het toch norton... Hoe krijg ik mijn windows XP home zover die raid in te zien, raid drivers ligt het niet aan want die windows zelf staat al op een raid 0.
Brust rate is wel weer dramatisch :?

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 05-04-2008 13:16 ]