dns-instellingen voor name-based virtual hosts

Pagina: 1
Acties:

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb een website, zeg www.voorbeeld.nl gehost bij bedrijf X. Dit is een name-based virtual hosts. Dit neem ik tenminste aan, want een nslookup van mijn www.voorbeeld.nl geeft dezelfde ip als www.bedrijfx.nl

Anyway, ik heb nu een domein geregisteerd bij bedrijf Y. Via een mooi control panel kan ik dit domein laten doorverwijzen (dns instellingen type A instellingen aangepassen) naar het ipadres van hierboven, MAAR jullie raden het al: dan krijg ik natuurlijk www.bedrijfx.nl te zien ipv www.voorbeeld.nl

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat het nieuwe domein naar mijn www.voorbeeld.nl wijst?

Verwijderd

1. Door waar je het nieuwe domein host een weblink / redirect te maken naar de website.

2. Door hem te verhuizen naar de hoster waar ook je website zit,

3. Door het nieuwe domein te laten opnemen in de apache config van je website hoster. (dunno of dit goed werkt).

• mmedia
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:27:
1. Door waar je het nieuwe domein host een weblink / redirect te maken naar de website.
Dit vind ik persoonlijk geen mooie oplossing
2. Door hem te verhuizen naar de hoster waar ook je website zit
Ik heb een "anoniem" domein, als ik hem verhuis ben ik mijn anonimiteit kwijt. Dit wil ik niet, verder geen rare site ofzo, ik wil gewoon geen NAW gegevens online.
3. Door het nieuwe domein te laten opnemen in de apache config van je website hoster. (dunno of dit goed werkt).
Weet ook niet of dit werkt, maar ik wil dus eigenlijk dat mijn domein direct verwijst (via dns) naar mijn website. Weet alleen dus niet of dit gaat werken...

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
probeer eens doorwijzing op naam ipv op ip-adres
want daar kan je blijkbaar niets mee doen
(en soms draaien de verschillende site's dan op verschillende poorten - niet meteen zichtbaar van buitenaf, maar wel intern zo ingesteld)
en anders ga je keuze's moeten maken:
minder schoon, of minder anoniem.

(en persoonlijk denk ik: als je dan toch een site online wil zetten, waarom dan ook aan niemand laten weten dat die van u is inclusief de domeinnaam? - maar iedereen heeft recht op privacy natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 05-04-2008 00:43 ]

• mmedia
soulrider schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:42:
probeer eens doorwijzing op naam ipv op ip-adres
Is dit ook mogelijk met dns-instellingen?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
mmedia schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:06:
[...]

Is dit ook mogelijk met dns-instellingen?
ik heb een subdomein zo toch doorverwezen naar mijn no-ip-adres. dus zou moeten lukken.
(dns-instellingen van een domein gehost bij one.com)

altijd een poging waard eh. (resolves zijn dan wel wat trager omdat je 2x een dns-request krijgt, 1x je anoniem die doorverwijst naar het andere waar dan weeral een dns-query voor moet komen)
Maar als je dat kan instellen ben je wellicht wel van de misery af en heb je het gewenste (iets gebruikersonvriendelijker maar je moet ergens een middenweg vinden eh)

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 05-04-2008 12:12 ]

Pagina: 1