Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoekveld die je naar een html pagina stuurt

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Ik heb me rot gezocht op Google voor een script waarbij je na het invullen van een woord of zin in een zoekveld, je naar een bepaalde pagina wordt gestuurt dat van te voren is ingesteld.

Als ik bijv. 'informatie' of 'ik wil informatie' invul en op zoek klik, moet de zoekveld je sturen naar informatie.html.

Zoiets:

if user types "informatie" or "ik wil informatie" or "geef informatie" then goto www.domein.nl/informatie.html

Ik zal van te voren woorden/zinnen aan een pagina moeten koppelen (MySQL of gewoon txt bestand?).

Enig idee of een dergelijke kant en klare script bestaat.

Of is dit eenvoudig te maken in PHP? Heb zelf erg weinig kennis van PHP en MySQL.

[ Voor 10% gewijzigd door QUILIX op 04-04-2008 22:38 ]

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-11 20:57
Dat is inderdaad eenvoudig met PHP en MySQL te maken. Alleen zul je je er wel even in moeten verdiepen. Als je al een scriptje vindt, zal je altijd nog de kennis moeten hebben om het naar jouw wensen aan te passen.

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
--Niels-- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:45:
Dat is inderdaad eenvoudig met PHP en MySQL te maken. Alleen zul je je er wel even in moeten verdiepen. Als je al een scriptje vindt, zal je altijd nog de kennis moeten hebben om het naar jouw wensen aan te passen.
Aanpassen kan ik wel. Heb veel gewerkt met kant en klare PHP script.

Alleen weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken.

Jammer dat er geen script is hiervoor.

Verwijderd

Hoe maak je forms op een website:
http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp

Hoe zorg je er voor dat de ingevulde informatie verwerkt wordt:
http://www.w3schools.com/php/php_forms.asp

Verbinding maken met de MySQL database:
http://se2.php.net/manual/en/function.mysql-connect.php

Handige tool om je MySQL databases te beheren:
http://www.phpmyadmin.net/home_page/index.php

Dan kan je zelf een script en een database in elkaar bakken. Succes!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Dit is eenvoudig te maken. Gewoon je formulierwaardes opvragen in PHP en zoeken in je database of er een match is. Daarna redirecten naar de goede pagina. Ik weet niet om hoeveel items het gaat, maar gewoone en menu/lijst met links maken is praktischer en gebruiksvriendelijker. Een typfout is bijvoorbeeld snel gemaakt ;)

Scriptrequests mogen hier niet, dus veel verder kunnen we je niet helpen. Zoek eens wat meer informatie op over de dingen die ik hierboven genoemd heb en ga dan eens proberen.

Succes!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-11 20:57
Globaal zal het er zo uit moeten komen te zien:
  • Het zoekveld zit in een html formuliertje
  • Formuliertje roept bijv. zoek.php aan.
  • Je database bevat dan bijv. 2 tabellen:
    1. Tabel Pagina's met de kolommen: pagina_id, naam
    2. Tabel Zoektermen met de kolommen: zoekterm_id, pagina_id, zoekwoord
  • In zoek.php heb je een stukje code die in je database in tabel Zoektermen gaat zoeken naar welke termen overeenkomen met het gezochte woord. En vervolgens kijk je dus welke pagina bij deze zoekterm hoort. En als er dan meerdere verschillende pagina's worden gevonden, dan kun je dit eerst als overzicht aan de gebruiker tonen en anders kun je de gebruiker direct naar de pagina sturen.

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Ik snap er geen bal van, maar ik zal me erin verdiepen ;) :>

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
QUILIX schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:48:
[...]
Aanpassen kan ik wel. Heb veel gewerkt met kant en klare PHP script.

Alleen weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken.

Jammer dat er geen script is hiervoor.
QUILIX schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:08:
Bedankt voor de antwoorden. Ik snap er geen bal van, maar ik zal me erin verdiepen ;) :>
Het wordt je hier op een zilveren schaaltje zowat aangedragen; als je geen verstand hebt van dit soort zaken zul je je er in moeten verdiepen of het aan iemand overdragen die er wél verstand van heeft. Dit is na een paar simpele tutorials al prima te maken in zowat elke taal die van je gading is. Maar zoals je topic hier nu staat is het niet veel meer dan een scriptrequest en een 'ik zal me er in verdiepen'. Dat hoor je voordat je een topic opent te doen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.