Toon posts:

Noctua NH-U9B CPU koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg mijn stock Intel koeler (aangezien deze de luidruchtigste is in heel mijn systeem) te vervangen door een stiller exemplaar en ik heb mijn oog laten vallen op de Noctua NH-U9B. Deze zou met de ULNA slechts 7.9 dB produceren _/-\o_

Heeft iemand ervaringen met deze fan? (niet met de 120mm versie, daarvan heb ik al het een en het ander gevonden)

groeten,
Willem

Asus P5KPL-VM
Intel Dual Core E2180 @2.6Ghz
2Gb Apacer PC2-6400 (5-5-5-18)
1* 80 Gb Western Digital 7200RPM 2MB SATA (miskoop)
1*500 Gb Seagate 7200 RPM 8MB SATA (ex Lacie extern)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Ik vond de stock cooler redelijk goed anders. Maar ik heb ff voor je gekeken (gehoord) De fan is op 5 volt (dat ULNA is gewoon een paar omgedraaide draadjes dus) echt niet te horen, maar doet nog best wel pijn als je je oor er in steekt :P Daarbij verplaatst hij echter niet heel veel lucht, maar mijn E6600 blijft desondanks lekker koel. (28 graden idle nu zonder case fans)

Ff zitten googlen, blijkt dat ik nog de oude versie fan heb, de B moet nog stiller zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door jdm8 op 04-04-2008 22:21 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welkom op GoT :w

Hier op GoT wordt verwacht om naar ervaringen op internet te zoeken en niet hier te vragen het zou namelijk een warboel worden als iedereen maar vragen ging stellen over ervaringen van elk onderdeeltje van de PC.
Noctua fans zijn in ieder geval wel heel stil. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jdm8

jdm8

Het is overigens echt een koeler voorkleine cases hé? Als je ruimte zat hebt zijn er goedkopere koelers die beter koelen. Bij beperkte ruimte is deze koeler echter geweldig :)

Verwijderd

Topicstarter
Ruimte vormt niet zo'n probleem. Ik ben vooral op zoek naar zo stil mogelijk. En met de 7.9dB die ze claimen, lijkt me dit toch de stilste.

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05-2025
Als de ruimte toch geen struikelblok vormt, ga dan voor een passieve koeler...
Meestal iets groter als een actieve, maar uitermate stil.

Het is dan natuurlijk wel aan te raden om een aantal casefans te plaatsen (i.v.m. airflow...)

Een Scythe Mugen (passief) of een Thermalright Ultra 120 Extreme (zonder fan) zouden moeten volstaan als je je processor niet te ver overklokt...

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook al naar zitten kijken, maar ik wil liever geen extra fan in mijn kast. Op dit moment gebruik ik de fan van mijn voeding (Enermax Liberty 400W) als outtake.Ik denk dat moest ik een passieve koeler nemen, dat het in mijn case toch iets te warm gaat worden. Daarom ben ik op zoek naar de stilst mogelijke actieve koeler. En als ik de Noctua juist richt, blaast hij de warmte ook nog eens richting de achterkant van mijn case en naar buiten toe.

• jdm8

jdm8

Ik denk dat je dan beter een scythe infinity ofso kunt kopen, De temp zal wel meevallen denk ik. (ik kon ook passief draaien met mijn noctua HN-U9 met alleen de voeding als outtake). Als het toch te warm wordt hun je altijd nog zo'n noctua fan los kopen en ergens in je case zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Voila,

de Scythe Infinity is besteld bij Coolprices. Van zodra hij er is, zal ik even de temperaturen en bevindingen posten. (owja, eerst installeren uiteraard 8) )

Verwijderd

Topicstarter
De temperaturen met de stock koeler op het laagste toerental (1000RPM)
idle: 30-32°C
load: 60-65°C (getest met Intel Tat, normaliter haal ik zo geen temperaturen)
omgevingstemperatuur: ong 20°C

Dit alles met een 30% overclock vd CPU. (via biosoverklokprofiel)

• jdm8

jdm8

Edit knop ;) Maar met zulke temps verwacht ik geen problemen als je passief gaat koelen. En zoals i kal gezegd hebt, je kunt er desnoods nog een losse fan bij hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen de Scythe volledig operationeel.
Temps
idle: 28-32°C (ong 10 graden hoger dan kamertemp)
load: 65-68°C (Intel Tat)

Ziet er zo goed uit! Heerlijk stil!

• jdm8

jdm8

Is dat met of zonder fan?

Verwijderd

Topicstarter
Alles zonder de fan. Die ligt hier ergens te slingeren ;)
Heb het met de fan ook eens geprobeerd. Gevolg: veel lawaai meer, maar idle geen enkele verbetering. Load heb ik er niet mee getest. Is ook niet zo relevant voor mij. Ik belast mijn processor meer dan de helft van de tijd nauwelijks.

• jdm8

jdm8

Netjes :) Is bij mijn Noctua ook zo, de fan maakt nauwelijks verschil bij idle, stressed iets meer. Maar of je proc nou 50 of 60 graden wordt maakt eigelijk niks uit, dus dan is de keuze snel gemaakt ;)
Pagina: 1