[Case] Antec P182 & Voeding

Pagina: 1
Acties:

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 19:34
Hey mensen,

Ik heb een paar on-opgeloste vraagjes/probleempjes betreffende de Antec P182

Het gaat namelijk over de voeding die ik nu heb of daarvan de kabels wel lang genoeg zijn om deze weg te kunnen werken achter het moederbord, en of deze überhaupt lang genoeg zijn als de voeding dus ondergin geplaatst gaat worden.
Ik hoop hier wat antwoorden kunnen vinden.

Ik ben altijd een anthousiaste "googleaar" als ik mijn zinnen heb gezet op iets nieuws voor mijn PC en probleempjes die erbij kunnen optreden als er iets nieuws wordt aangeschaft.
Ik heb hier dus nogal op google naar antwoorden zitten zoeken, maar helaas nog niet gevonden wat ik zoek.

Het/De probleem(en)/vraag(en):

Ten Eerste:

Op het moment bezit ik een SuperFlower Aurora SF-650R14A 600watt voeding. Link Fabrikant
Deze zit nu boven in de kast bevestigd, maar zal binnenkort onderin een Antec P182 komen te zitten. Nu in de Antec P182 is het mogelijk alle kabels in de kast weg te werken achter het moederbord. Ik ben bang dat zodra de kast binnen komt, ik erachter ga komen dat de kabels van mijn Super-Flower Aurora te kort gaan zijn om ten eerste achter het moederbord weg te werken.
De 20pins mobo plug (excuses voor de namen, weet niet de precieze verwoordingen voor alle kabels van de PSU :P) + de 4 pins mobo plug zijn maar zo'n 40cm (of minder) lang.... De antec p182 is 51cm hoog.

Ik vroeg mij af zijn er heel toevallig mensen die de Antec P182 bezitten en toevallig dezelfde voeding hebben gebruikt in verband met deze kast en of deze dus past kwa kabel lengte?

Ten tweede:

Ik denk zelf al zo'n beetje dat ik dus een andere voeding moet gaan aanschaffen om deze volledig te kunnen wegwerken en met volle teugen te kunnen benutten in de Antec P182. Dus ben ik wat gaan googlen naar een vervangende 600Watt modulaire voeding met langere kabels dan 40 cm.

En toen kwam ik de Zalman ZM600-HP, 600 Watt tegen van rond de 100 euro. En mijn budget is 100 euro voor een voeding :P Komt die dus: Iemand die een Antec P182 in verband met een Zalman ZM600-HP, 600 Watt voeding heeft? Of weet of deze voeding kabels lang zijn/in de Antec P182 goed weg gewerkt kan worden? Of gewoon kan vertellen hoelang de kabels ongeveer zijn van deze voeding? Voor het geval ik er achter kom zodra mijn Antec P182 binnekomt en ik een voeding te kort kom..... |:(

Alvast mijn dank is groots _/-\o_ voor wat ophelderingen die men mij zou kunnen bieden over voeding gebruik binnen de Antec P182, want dit is waar ik mij nu het grootst druk over maak.

Mocht het van nut zijn, Mijn PC specs:

Mobo: Asus P5B
CPU: C2D E6750 @ stock 2,66Ghz
Cooler: Scythe Ninja Mini
VGA: Gainward 8800GTS 512Mb
HDD: Samsung Spinpoint T166 500Gb
RAM: 2x 1Gb G.Skill Extreme DDR2 667Mhz Dual Channel
SPU: Creative Audigy SE 7.1

Alvast Bedankt,

Taurnil :)

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. En nergens vind ik antwoord.

Ik heb de P182 op het oog in combinatie met de Enermax MODU82+ 625W. Nou heb ik een tijdje geleden in een datasheet van Enermax gelezen (ik kan de info niet meer terugvinden :? , maar ik weet zeker dat het erin stond) dat de kabel 45 cm lang is. Is dat lang genoeg?

Kan iemand met een passende kabel eens een meting doen? Zou ik zeer op prijs stellen (en de TS ook denk ik, al heeft ie misschien al een antwoord gevonden, zijn vraag is van anderhalve maand geleden). Bij voorbaat dank.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Ragger schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:12:

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. En nergens vind ik antwoord.

Ik heb de P182 op het oog in combinatie met de Enermax MODU82+ 625W. Nou heb ik een tijdje geleden in een datasheet van Enermax gelezen (ik kan de info niet meer terugvinden :? , maar ik weet zeker dat het erin stond) dat de kabel 45 cm lang is. Is dat lang genoeg?
^^ kick ^^

Ik wil op niet al te lange termijn ook deze behuizing aanschaffen, en wil dan ook een Enermax Modu82+ 625W plaatsen. Same question dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Kilgore
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik weet alleen het antwoord mbt tot de enermax modu82+ 625watt. Op SPCR staat een uitgebreid fototopic van iemand die deze hardware gebruikt:

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=47714&highlight=enermax+modu82
My Enermax MODU82+ 625W story...
I agreed entirely about the idea to mount the intake fan upwards, so I did at first. The cables were definately long enough to go through the P182 cable routing on the inside, but, I wanted them behind the motherboard for improved airflow. Well, then the 4/6-pin connector is just a little short. I ended up flipping it around (you will see this towards the end), intake fan down.
Als we hem moeten geloven, kun je de power connector dus achter het moederbord kwijt als je de psu met fan naar beneden monteert.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf deze kast met een OCZ gameXtream 700 Watt voeding, heb alleen de kabel lengtes niet zo bij de hand atm, maar dit gaat allemaal wel.
Echter om de 8-pins 12V connector aan te kunnen sluiten heb ik wel een verlengkabeltje gebruikt, anders was het niet mogelijk om deze kabel netjes weg te werken,

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-10 16:48
Ik heb de P180 met een OCZ 600watter. Ook ik heb mijn kabels netjes achter mn moboplaat weggewerkt. De enige kabel die van mij te kort was, was de 12V voor de CPU. Deze heb ik netjes verlengd (stukje kabel van een andere voeding ertussen gesoldeerd, netjes met krimpkousjes enzo) en dit werkt al een jaar prima. De 12V CPU aansluiting zit op mijn mobo (Asus M2N-SLI Deluxe) helemaal bovenaan en dit is een heel best eind vanaf de voeding die onderin ligt. Hou hier dus rekening mee!!

smile an everlasting smile

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Kilgore schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:22:
Ik weet alleen het antwoord mbt tot de enermax modu82+ 625watt. Op SPCR staat een uitgebreid fototopic van iemand die deze hardware gebruikt:

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=47714&highlight=enermax+modu82

[...]

Als we hem moeten geloven, kun je de power connector dus achter het moederbord kwijt als je de psu met fan naar beneden monteert.
Bedankt voor deze link, ik heb even alles zitten lezen zojuist. Prachtig! Dit scheelt echt veel kabelzooi in de behuizing.

• Kilgore
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01-2023
Wildfire schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:43:
[...]

Bedankt voor deze link, ik heb even alles zitten lezen zojuist. Prachtig! Dit scheelt echt veel kabelzooi in de behuizing.
Kijk zeker ook even verder op spcr. Ze zijn daar helemaal p182-fan dus wellicht kunnen ze nog meer relevante info met je delen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Kilgore schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:51:
[...]

Kijk zeker ook even verder op spcr. Ze zijn daar helemaal p182-fan dus wellicht kunnen ze nog meer relevante info met je delen.
Ik heb al diverse reviews doorgelezen, het blijkt wel zo te zijn dat de ventilator in het PSU-gedeelte problematisch kan zijn omdat er PSU-kabels tegenaan kunnen komen. Maar daar valt i.c.m. tiewraps ofzo wel iets op te bedenken vermoed ik.

Het is iig een pracht van een kast. Het enige nadeel wat ik zie is dat er geen sidefans zijn. Mijn huidige Coolermaster Stacker heeft aan de zijkant een fantray zitten. Hierdoor blaast er verse lucht rechtstreeks op mijn videokaart en mobo, dat zal ik dan wel moeten missen in de P182. Maar goed, als er een goede airflow is in de P182 zal dat niet zo'n probleem zijn. Mijn Stacker heeft niet zo'n goede airflow vanwege de kabelbrij :'(
Vincentio schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:59:

[...]

Als je een niet modulaire voeding hebt, dan kunnen die kabels wel eens in de weg liggen, echter is dit wel netjes en efficient weg te werken.
Als ik de Antec P182 eenmaal heb, zal ik er een Enermax Modu82+ 625W inzetten. Modulair dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 26-06-2008 10:20 ]

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:44:
[...]

Ik heb al diverse reviews doorgelezen, het blijkt wel zo te zijn dat de ventilator in het PSU-gedeelte problematisch kan zijn omdat er PSU-kabels tegenaan kunnen komen. Maar daar valt i.c.m. tiewraps ofzo wel iets op te bedenken vermoed ik.

Het is iig een pracht van een kast. Het enige nadeel wat ik zie is dat er geen sidefans zijn. Mijn huidige Coolermaster Stacker heeft aan de zijkant een fantray zitten. Hierdoor blaast er verse lucht rechtstreeks op mijn videokaart en mobo, dat zal ik dan wel moeten missen in de P182. Maar goed, als er een goede airflow is in de P182 zal dat niet zo'n probleem zijn. Mijn Stacker heeft niet zo'n goede airflow vanwege de kabelbrij :'(
Als je een niet modulaire voeding hebt, dan kunnen die kabels wel eens in de weg liggen, echter is dit wel netjes en efficient weg te werken.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb de Antec P182 vandaag besteld, krijg 'm -als het goed is- morgen binnen. Wellicht dat ik dan nog wel een korte review zal schrijven.

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 28-06-2008 11:32 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik kan ondertussen zeggen dat de kabellengtes van de Enermax Modu82+ geen probleem zijn. Dat lukte allemaal mooi.

Wel lastig zijn de SATA-kabels naar de onderste HD kooi. Je houdt altijd lengte over en die moet je toch ergens kwijt, maar naast de HD kooi zelf lukt dat niet echt goed omdat ze anders tegen de fan aankomen die daar zit. Heb wat zitten frotten en uiteindelijk de kabels wat samengebonden waardoor er genoeg ruimte overbleef. De rest heb ik aan de zijkant van de kast verstopt, waardoor het wel weer moeilijker werd om de behuizing te sluiten (denk: kleine "bobbel" door de kabels). Maar goed, dat is dus alsnog gelukt.

De bovenste HD kooi kun je niet gebruiken als je een lange videokaart hebt. Ik heb een GTX 280 en die zou er niet in hebben gepast, gelukkig had ik de bovenste HD kooi niet nodig dus die "schuifjes" waar de HD's op monteert heb ik eruit gelaten.

Op low zijn de fans trouwens best wel stil. Medium en high daarentegen doe je liever niet :)

Pagina: 1