Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan maar nu ik op dit moment totaal 5 HD's in me pc heb omdat ik mijn oude raid 0 vervang voor schijven die wel snel gaan (7200.10 met AAK gaan eruit) zie ik dat ik 3 sata channels heb. 1.0/1.1 2.0/2.1 en 3.0/3.1.
Heb niet echt tests hierover kunnen vinden maar wellicht dat iemand het kan beredeneren of mijn redenatie kan beaamen?
Ik weet niet hoe het hardware matig in elkaar steekt maar als het zo gaat als met geheugen dan is het beter gescheiden channels te combineren omdat op deze manier elke "controller" 1 schijfje aanstuurt. Aangezien ik net de burstrate test op 260 MB/sec weet ik niet of bijvoorbeeld poort 5 en 6 dat aankan als ze beiden aan het bursten zijn?
Er is echter wel een kleine maar... ik heb namelijk 3 channels maar er moeten ook meerdere dingen 1
1)nieue raid 0 setup van 2 schijven
2) een 3e hd als backup
3) een DVDrom en een DVD brander
Totaal dus 5 vd 6 poorten. Eventueel kan ik dan de cdromspelers naast de hd's prikken is dat een idee?
dan wordt het:
Channel 1
1backup schijf
2 leeg
Channel 2
3 HD 1
4 DVD
Channel 3
5 HD1
6 DVD-rw
Is dit een goed idee of is het op 1 of andere manier sneller om raid te enablen voor bijv channel3; 5,6?
ps ik gebruik een nforce 680i.
Heb niet echt tests hierover kunnen vinden maar wellicht dat iemand het kan beredeneren of mijn redenatie kan beaamen?
Ik weet niet hoe het hardware matig in elkaar steekt maar als het zo gaat als met geheugen dan is het beter gescheiden channels te combineren omdat op deze manier elke "controller" 1 schijfje aanstuurt. Aangezien ik net de burstrate test op 260 MB/sec weet ik niet of bijvoorbeeld poort 5 en 6 dat aankan als ze beiden aan het bursten zijn?
Er is echter wel een kleine maar... ik heb namelijk 3 channels maar er moeten ook meerdere dingen 1
1)nieue raid 0 setup van 2 schijven
2) een 3e hd als backup
3) een DVDrom en een DVD brander
Totaal dus 5 vd 6 poorten. Eventueel kan ik dan de cdromspelers naast de hd's prikken is dat een idee?
dan wordt het:
Channel 1
1backup schijf
2 leeg
Channel 2
3 HD 1
4 DVD
Channel 3
5 HD1
6 DVD-rw
Is dit een goed idee of is het op 1 of andere manier sneller om raid te enablen voor bijv channel3; 5,6?
ps ik gebruik een nforce 680i.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.