Ervaringen met OnStream ADR 50Gb

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 905

Topicstarter
We zijn op zoek naar een nieuwe tapestreamer. Ik heb wat rondgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het de OnStream ADR 50Gb, tenminste als er hier genoeg mensen zijn met positieve ervaringen over dit apparaat. Want we zijn er nog niet helemaal zeker van of dit wel een goeie keuze is omdat we helemaal geen ervaring met deze drive hebben, en niemand kennen met zo'n ding.

Dus daarom vraag ik aan jullie om je ervaringen met dit apparaat even hier neer te planten.

Alvast bedankt,

Greetz

Big Tazzz

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:04
het is dus wel 25 Gb uncompressed en 50 Gb compressed. Verkijk je daar niet op (maar ja, je zegt dat je op zoek bent naar een nieuwe tapestreamer, dus je zal wel al ervaring hebben met tapestreamers.)
Verder heb ik er geen ervaring mee, maar een vriend van mij heeft ook naar zo'n ding gekeken, en hij heeft 'm uiteindelijk niet gekocht, omdat het voor hem niet rendabel was (en een 12x Plexwriter wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat van die compressie wist ik inderdaad al.

We hebben hier wel een tapestreamer nodig. De huidige 24Gb(compressed)12b(uncompressed) kan het niet meer helemaal aan. Cd's branden is niet te doen voor ons, is te duur en duurt te lang.

Greetz

Big Tazzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587

Ik heb zelf een ide uitvoering en de 30 Gb uitvoering. het is inderaad 30 gb gecomprimeerd. het is op zich een leuk ding voor zijn prijs klasse. niet duur en goede kwaltiteid. allen het duurd heel lang voor dat ik mijn server heb gebackupt. hij is een halve dag bezig. dat vindt ik het grootste nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5761

Tis wel een leuk ding... niet duur en ken toch veel op.. Zelf had ik er ook 1 maar een HD was interresanter voor me.. Ik bedoel... hoeveel gb wil je back-uppen?. en hoe veilig moet het?.. als je de data mee naar huis wil nemen neem dan tape.. als je gewoon elke nacht alles back upped neem dan gewoon een lekkere hd.. is snel ook nog... of neem een raid-controller (ide dan).. prijs is ongeveer hetzelfde... want hoe duur zijn hd's tegenwoordig?.. daar kan je niet tegenop backuppen met tapes.. een 25 gb tape is bijna even duur als een 25 gb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Opmerkingen voor Nightshade:

- De 30Gb versie is waarschijnlijk Ide, en haalt maar 1Mb/s, de versie waar ik naar aan het kijken ben is de 50Gb Adr. Werkt met U2W-Scsi en haalt 4Mb/s.

- De tijd die hij in totaal erover mag doen is niet zo van belang. Hij is voor op het werk. En ik ben toch 8œ uur per dag aanwezig. Dus in principe mag hij er zo lang over doen.

Opmerkingen voor Nic:

- We backuppen hier nu ongeveer 30Gb. Maar dat wordt alleen maar meer.

- De backup tapes gaan elke dag mee naar huis, i.v.m. mogelijke brand.

- Een 25Gb tape is stukken goedkoper dan een 25Gb harddisk. Een OnStream tape kost fl. 119,- excl. btw. Een 36Gb Seagate Barracuda komt snel op fl. 3.000,- , kun je toch heel wat tape-jes van kopen. En we werken hier met Scsi, niet met Ide.

Greetz

Big Tazzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:04
Dan is het ding volgens mij een aanrader. En inderdaad, ik wist niet dat je grote hoeveelheden data moest backuppen, dan is een cd-recorder VEEEEEEL te omslachtig.
check anders de pricewatch es, want er zijn toch wel scsi schijven die ongeveer even duur zijn als die Onstream, of wil je backups langer dan 1 dag bewaren ?? (misschien stupid vraag, maar de data veranderd dagelijks, dus moet het elke dag opnieuw gebackupped worden, of zie ik dat verkeerd ??)
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=29

Want toch, die externe ADR 50 Gb SCSI kost meer dan fl 2000,-, en dan heb je dus 25 Gb uncompressed en een 36 Gb U2W schijf heb je ook voor onder de fl 2000,-, en dan heb je dus wel echt 36 Gb aan opslagcapaciteit. Maar ja, wil je de backups langer dan 1 dag bewaren, dan is dat weer geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10512

Ik gebruik hier de normale 50Gb SCSI versie en ben daar zeer tevreden over. Heel betrouwbaar. Dit zijn wat gegevens uit een ARCServeIT logbestand:

Totals For....................
Total Sessions................ 5
Total Directories............. 14,733
Total Files................... 273,790
Total Skips................... 0
Total Size (Disk)............. 33,718.89 MB
Total Size (Media)............ 20,574.43 MB
Elapsed Time.................. 3h 1m 16s
Average Throughput............ 186.01 MB/min

Jouw 30 gig zou dus zeker binnen 3 uur er op moeten staan.

Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We hebben hier tapes voor elke dag van de week. Dus als mensen er later in de week achter komen dat ze perongeluk wat weg hebben gegooid kunnen we dat makkelijker terughalen.... 5 harde schijven zou iets te duur worden...

En we gaan voor de interne versie...

En Red Griffin, ik ga voor de 50Gb niet de 30, maar zolang hij het binnen de 8 uur haalt is het goed.

Greetz

Big Tazzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10512

Nou ja, je had het over een huidige 30 Gb aan data die je had.. vandaar. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Hou er trouwens wel rekening mee dat niet alle backupsoftware en OS's ondersteuning bieden. Laatste keer dat ik checkte had bv BackupExec het nog niet en ook een (toekomstige) Windows 2000 driver was twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We gaan over op linux, werkt ie onder, en op ons huidige besturingssysteem, windows nt4 server werkt ie ook. Dus das het probleem niet.

Greetz

Big Tazzz

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
ik heb op dit momment alleen maar slechte ervaringen met de OnStream ADR 50Gb.
Ik adviseer mensen 1 ding koop hem nooit als je nog onder een Novell server draait, het staat op de novell site en de Onstream site en de backup-exec site dat het wel werkt maar in Praktijk is het gewoon SHIT!!
Alleen de handmatige back-up`s gaan goed en alles wat als job is ingesteld gaat naar de klote,
de eene foutmelding naar de ander.
Al diverse instanties hebben er naar gekeken andere scsi controler erin andere hdd noem maar op maar niks werkt!
Pagina: 1