AC3 geluid stottert met 720p.BluRay.x264 films

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Beste tweakers

Sinds ik de zeer efficiente CoreAVC codec heb ontdekt kijk ik weer regelmatig HD films op mijn Panasonic AE500 720p beamer. Mijn laptop was vroeger nooit in staat HD materiaal af te spelen. Specs van laptop:

Acer 1500
AMD 3000+
1024 MB geheugen
80 gig 7200 rpm Hitachi
ATI 9600 mobile 128 MB
1400 * 1050 beelscherm.

Al met al een prima internet bakje en sinds kort weer simpele home theater laptop.
Heb de boel middels via AC3filter op WinXP naar een M-AUDIO Sonica Theater USB geluidskaart gelinkt.

Afbeeldingslocatie: http://emusician.com/images/archive/maggraphics/1103QP-M-Audio-Sonica.jpg

Via GOM player speel ik de boel af. Alles draait goed, en met niet al te heftige films blijft de cpu load binnen de perken.
Echter nu het probleem. Zo nu en dan valt het geluid eventjes (fractie van seconde, soms iets langer) weg. Ik zie de 5.1 ledjes op de receiver even terugspringen naar 2 ledjes (stereo, zie ik default als de laptop aan gaat). Nu zou je verwachten dat het correleert met een zware scene en hoge cpu load maar dat is niet het geval. Het lijkt meer erop dat hoge bitrates qua geluid gaan haperen ofzo.

Nu heb ik al erg veel gegoogled en geprutst met de settings van Ac3Filter (waaronder het verlagen van de AC3 encoder bitrate) maar het heeft allemaal weinig zin. Vroeger heb ik via een andere PC wel eens standaard HD met AC3 afgespeeld en dat ging perfect, dus aan de USB geluidskaart ligt het waarschijnlijk niet. Heeft iemand een idee hoe dit te fixen? Wellicht dat er wat videoframes kunnen worden opgeofferd voor non-jerky sounds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 00:49
Als je de x.264 via het netwerk, dan heb ik dat probleem ook(of een usb HDD)

Probeerhem eens volledig lokaal af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Animal schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:35:

Heb ik ook al aan gedacht, probleem is er dan nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:35:

Dan moet jij je netwerk eens nakijken, je kan 2 blu-ray films @ max bitrate tegelijkertijd draaien op een 100mbit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Bah bah bah.

Zit je net lekker een film te kijken, valt het geluid na een tijdje gewoon he-le-maal weg. Het was soms al vet irritant, dat je er secondes wegvielen (thank god for subs). En dan ineens helemaal niks.
En qua specs was dit wel de rustigste film die ik ook gezien heb. Echt superrustige scenes dus, absoluut geen zware belasting voor de cpu.

Anyone???