Stroomuitval - alles draait maar niks start op

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:11
Ik ben druk bezig, valt de stroom uit (zekering eruit; zoontje had kortsluiting in een disco lamp).

Als ik de pc wil opstarten, starten alle fans: de voeding, de graka en de cpu koeler. En dat was het. Ik kan wel de dvd drive openen en er een dvd in doen, maar daar gebeurt niets mee.
Zou dat toch de voeding kunnen zijn? Of zou er nog meer beschadigd zijn?

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11-2025
hoor je een piepje?

en check is of je beeldscherm kabel er wel goed in zit

• GurbY{nl}
Nee, niks geen piepjes. En ja, alle kabels zitten/zaten/zitten er goed in: ik was dus gewoon aan het werk op het ding toen de stroom uitviel. Heb alles al 1 voor 1 afgekoppeld en opnieuw aangesloten maar de pc slaat alleen aan (de fans dus) maar geen HD die gaat draaien, geen piepjes, geen beeld...

• GurbY{nl}
Die troubleshooter heb ik helemaal doorgenomen maar daar staat niets in wat op dit probleem lijkt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gyedema schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:28:
Die troubleshooter heb ik helemaal doorgenomen maar daar staat niets in wat op dit probleem lijkt.
Daar is de troubleshooter ook niet voor. Je moet gaan testen, zoals daar ook in staat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GurbY{nl}
Proberen de bios te resetten zou ik nog kunnen doen?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
gyedema schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:31:
Proberen de bios te resetten zou ik nog kunnen doen?
Dat ook maar vooral onderdelen vervangen en de PC zo kaal mogelijk opstarten dus zonder HD en DVD en met maar 1 geheugenreepje. :)
En zoals gambieter al zegt het doorlezen van de troubleshooter zal je echt niet een werkende PC opleveren je zult wel tests er mee moeten uitvoeren ;)

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 04-04-2008 19:36 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• GurbY{nl}
Bios reset bleek te helpen: pc start op, piepje komt, fans vallen terug in toerental (want niet warm) en de boel lijkt volledig onbeschadigd....
Ik had het even warm!

tnx voor de reacties!
Pagina: 1