Toon posts:

Nieuwe pc gecrasht :(

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb een kleine tijd geleden m'n eerste pc in elkaar gezet en tot vandaag werkte hij ook nog! (het moge bij dezen duidelijk zijn dat ik nog erg groen ben wat betreft het bouwen van pc's).
Het ging echter mis toen tijdens het spelen van Need For Speed Carbon zowel het beeld als het geluid bleven hangen (dit was na ruim 2 uur gespeeld te hebben). Ik heb m'n pc toen handmatig uitgedrukt, opnieuw opgestart en ben vrijwel direct wat te drinken gaan halen (ik heb hem dus niet opnieuw zien opstarten). Toen ik na amper een minuut terug kwam stond m'n pc te piepen en had ik een zwart scherm. Ik heb hem vervolgens onmiddelijk uitgedrukt, maar elke keer als ik hem weer aanzet, dan blijft het scherm zwart. Nu ben ik bang dat er iets oververhit is geraakt, maar ik weet niet precies wat. Ik denk zelf aan of m'n processor, of m'n grafische kaart. Is er iemand die me hier wellicht wat meer over kan vertellen? De specs van m'n pc zijn als volgt:

Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3
Processor: Intel Core 2 Duo E8400
Videokaart: Radeon HD 3870x2
Voeding: Aurora Super Flower 600W
Geheugen: OCZ 2 Gb 800 MHz

Alvast bedankt!

PS: Ik heb niks overclockt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

De piepjes geven aan wat er met je pc mis is.
Zoek uit welk bios je moederbord heeft (kan je vaak wel zien op de plaatjes in de handleiding) en ga naar bioscentral.com om te kijken wat die specifieke code betekend.

Kom je er daar niet mee uit, dan is het rustig elk onderdeel proberen uit te sluiten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit kan werkelijk van alles zijn. GoT is geen helpdesk, en er is er sowieso maar één die verder kan troubleshooten en dat ben je zelf. Gelukkig laten we je niet geheel met lege handen achter:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Doe er je voordeel mee ;)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.