Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muziek op site

Pagina: 1
Acties:

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Topicstarter
Hallo

Ik ben bezig een site aan het maken die een flashanimatie bevat met muziek.
Het probleem is dat de muziek altijd onderbroken en herbegonnen wordt bij het navigeren naar een andere subpagina.

Hoe zou ik dit het beste aanpakken? Inhoudelijk werken met divs hiden/unhiden per rubriek? Iframes? Ik weet het niet. Het betreft een website voor klassieke muziek concerten voor een VZW. Het is redelijk onelegant als de zachte pianomuziek (chopin O+ ) telkens onderbroken wordt. voorlopig heb ik al een delay in de muziek, nl. hij begint maar spelen achter 10 seconden, maar een echte oplossing is dat niet.

Kan iemand even meedenken ?

• marqram
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-11 13:33
ververs je pagina met AJAX, dan refreshed je pagina niet. En begint de muziek dus ook niet op nieuw

of

gebruik (i)frames, maar dat is gay.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik zou voor je speler een aparte iframe maken, in plaats van je hele pagina te herladen dmv ajax, want dan kan men de vorige en volgende knop niet meer gebruiken.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

marqram schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:34:
ververs je pagina met AJAX, dan refreshed je pagina niet. En begint de muziek dus ook niet op nieuw

of

gebruik (i)frames, maar dat is gay.
AJAX is voor zoiets als dit meer 'gay' dan frames hoor. De nadelen van AJAX gebruiken voor sitenavigatie is dat je niet direct naar een subpagina kan linken. Met frames (en een klein scriptje die de parent checkt enzovoorts) is dat beter mogelijk, maar het is alsnog behelpen. Er is gewoon géén methode waarbij je direct naar subpagina's kan linken en die ook zonder Javascript werkt. Het beste van alle methode is een extra frame gebruiken. Dat gaat echter weer ten koste van je ranking in zoekmachines.

Ik moet je wel waarschuwen: geluid op websites wordt door 9 van de 10 mensen _niet_ gewaardeerd. Het is voor mij persoonlijk ook een reden om een andere site op te zoeken als ik niet PER SÉ op die ene site met muziek hoef te zijn. De muziek opzich kan niet bij mensen in de smaak vallen, maar veel mensen hebben ook eigen muziek op staan, waar jouw Chopin dan weer onverwacht doorheen gaat. Mijn tip is om de muziek standaard uit te zetten, maar de play-knop wel redelijk prominent in beeld te plaatsen. Zo irriteer je niemand, maar zien mensen toch snel dat de mogelijkheid om even te luisteren er wel is.

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
"Zo irriteer je niemand, maar zien mensen toch snel dat de mogelijkheid om even te luisteren er wel is."

En het scheelt ook weer bandwidth :P

www.mayaposch.com

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zou het ook nog kunnen overwegen om je player in een popup weer te geven. Ook niet ideaal misschien, maar het is wel een oplossing.

🌞🍃

Verwijderd

neem gewoon een ouderwetse frame (dus niet een iframe)... laad de flash in een frame van 30pixels hoog (zodat de aan en uit knop van je flash duidelijk zichtbaar is!!) en de rest van je site in de andere frame...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:56
Veel mensen gebruiken hiervoor (waaronder ik overigens) gewoon een frame of iframe van een paar pixels hoog. Desnoods kun je ook de hele site in flash maken, maar daar ben ik persoonlijk dan weer op tegen. Zoek ook even op verschillende 'bekende' trance producers op Google op, deze hebben ook heel vaak muziek in hun site zitten! Dat is in die tak namelijk wel een van de standaarden zeg maar.

Overigens kun je zeggen dat het 'gay' is of iets dergelijks, maar a) lijkt me ongepast om het zo te verwoorden en b) het werkt en het is standards compliant, dus wat is het probleem? Dat het misschien lastig navigeren is en dat het niet altijd goed werkt, tja dat is een ander verhaal maar dat behoort volgens mij niet 'gay' genoemd te worden. Daarnaast zijn er ook nog zat mensen die sites maken dmv tabellen omdat dat makkelijker werkt dan div's. Echter zijn daar tabellen niet voor gemaakt en is dus ook zeer ongepast.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Standards compliancy is één ding, kwaliteit is punt twee ;) Ik kan met gemak een site in elkaar timmeren die perfect voldoet aan de standaarden, maar die voor de gebruiker zo _ont-zet-tend_ kut werkt, dat ik gewoon geen bezoekers heb. Andersom kan het ook. Mijn site kan voor (grafische) gebruikers lekker werken, maar een code hebben uit het jaar nul en waar spraak/tekstbrowsers niks mee aankunnen.

Het punt met muziek is gewoon dat het irritant is. Standaard dus uitzetten is de algemeen aanvaarde tip. Mocht je bezoeker toch iets leuks willen luisteren (het blijft een leuke feature voor je site, zeker met goed passende muziek en een gemakkelijker bediening), dan raad ik een popup aan. Frames zijn gewoon slecht voor je ranking in zoekmachines.
Pagina: 1