Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als ik het mij goed kan herinneren stuur het Windows traceroute-programma ICMP-pakketjes naar niet bestaande portnummers. Probeer eens een traceroute-programma die niet gebruik maakt van die ICMP-methode. Je kan namelijk wel filosoferen over wat de oorzaak zou kunnen zijn maar misschien dat je met het gebruik van een alternatief sneller tot een conclusie kan komen. Ook ff proberen met bijv. DMZ-zone, firewall uit enz.
Ik denk overigens dat je mag concluderen dat als je een website pinget (ook ICMP), en je reactietijd ook goed is, het dus geen negatieve gevolgen heeft. Daarnaast zijn pings in games UDP-pings (en dus anders dan Windows traceroute).
Ik denk overigens dat je mag concluderen dat als je een website pinget (ook ICMP), en je reactietijd ook goed is, het dus geen negatieve gevolgen heeft. Daarnaast zijn pings in games UDP-pings (en dus anders dan Windows traceroute).
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Die hoge tijd is waarschijnlijk gewoon omdat 't ding niet snel is met 't genereren van ICMP destination unreachable pakketjes. Is op geen enkele manier boeiend.
Fout herinnerd. ICMP kent geen poortnummers. Verder klopt 't: het ding stuurt ICMP pakketten (Afaik echo requests, maar daar ben ik niet zeker van) met een steeds hogere TTL, beginnend bij 1. De UNIX versie van traceroute doet wel wat jij zegt: stuurt een UDP pakket naar een willekeurige poort.temp00 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:56:
Als ik het mij goed kan herinneren stuur het Windows traceroute-programma ICMP-pakketjes naar niet bestaande portnummers.
[ Voor 62% gewijzigd door CyBeR op 04-04-2008 19:44 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.