Beeld begint te stotteren, pc crasht

Pagina: 1
Acties:

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik test drive unlimited. Ik speel op 1400 x 900 met de maximale resoluties, alleen hdr is uitgevinkt. Verder speelde het spel erg soepel en liep alles lekker.
Vanmiddag heb ik ook nog gespeeld en toen draade hij perfect. Nu start ik het spel weer op (pc is niet uit geweest) en dan begint na na ene minuut lichtjes te stotteren wat binnen een minuut zo erg word dat hij gewoon secondes overslaat en dan hangt de pc vast. Geluid en alles blijft doorspelen, maar de pc reageert niet op toetscommando's en andere dingen, het spel zelf is compleet bevroren en xfire ingame openen functioneerd ook niet meer.

Aantal dingen heb ik al nagekeken
- Temparaturen zijn warm maar niet extreen, 60/70 graden processor en videokaart iets meer als 70 tot max 80 wat ik heb gezien
- Harde schijf is getest met hdtune en geeft geen errors
- Toevallig van de week het geheugen getest met memtest een nachtje en die gaf ook geen errors.
- Pc is voorzien van de laatste drivers
- Alles is geupdate kwa programma's
- Test drive unlimited is trouwens ook orgineel

Dusja, ik zou het even niet meer weten. Wat ik denk ik dat de videokaart rip is of begint te raken want bij opstarten als de pc aanslaat en heel even de fans vol open gooit ratelt de videokaart fan ontzettend. Dus misschien ondanks de gemeten waardes dat hij oververhit raakt?! Geen idee... Zou dit kunnen?

De specs zijn alsvolgend:
- Intel core 2 duo 4400 2 x 2ghz processor
- Asus p5lp-le moederbord
- 2gb ddr2 dual channel ram geheugen
- 400gb hitachi sata harde schijf
- Xfx geforce 8600gts 256mb videokaart
- Pinnacle pctv 110i tv kaart
- Creative soundblaster live 5.1 geluidskaart
- Lite-on dvd brander met lightscrible
- Lite-on draadloze netwerkkaart

En dit alles draait op xp pro sp2.

Iemand die mij op weg kan helpen?

Edit: net test drive unlimited opnieuw gestart, beeldscherm instellingen aangepast, en toen klikte ik op confirm en toen sloef tdu vast. Lcd shcermpje van mijn toetsenbord (logitech g15) werkte gewoon nog en nu met alt + tab (en nog een draaiend achtergrond programma) kon ik wel terug naar bureaublad en stond er onder taakbeheer dat tdu niet reageerde...

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 04-04-2008 18:49 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zou toch kunnen duiden op een hitte probleem, probeer eens om met bijvoorbeeld rivatuner de fan van je 8600gts wat harder te laten draaien. Of zet een tafelventilator op je open systeemkast en kijk of het spel dan nog vastloopt.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ook met open kast en alles doet hij hetzelfde... En temparaturen zijn ok, met fans vol open draait de videokaart net iets minder als 70 graden en de processor zelfs iets onder de 60....

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
60/70 is erg heet voor een CPU. Zit zelfs boven de max aangeraden temp van Intel. Als die temp idle zou zijn, wat ik niet hoop is het extreem hoog. Als het stressed is dan is het behoorlijk hoog. Als die temp hoger wordt tot laten we zeggen 80 graden gaat de CPU zich terug klokken en dan gaat de FPS omlaag. Als ie vervolgens nog heter wordt gaat je PC op zijn bek.

Ik zou het toch zeker in de temps zoeken. Als je CPU temp stressed niet boven de 60 komt heeft het er niets mee te maken. Wordt ie 70 of meer dan kan dit goed de oorzaak van je probleem zijn.

70/80 graden voor de videokaart is geen enkel probleem. Zodra die bij de 90 of meer komt kan dat ook het probleem zijn.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:53:
60/70 is erg heet voor een CPU. Zit zelfs boven de max aangeraden temp van Intel. Als die temp idle zou zijn, wat ik niet hoop is het extreem hoog. Als het stressed is dan is het behoorlijk hoog. Als die temp hoger wordt tot laten we zeggen 80 graden gaat de CPU zich terug klokken en dan gaat de FPS omlaag. Als ie vervolgens nog heter wordt gaat je PC op zijn bek.

Ik zou het toch zeker in de temps zoeken. Als je CPU temp stressed niet boven de 60 komt heeft het er niets mee te maken. Wordt ie 70 of meer dan kan dit goed de oorzaak van je probleem zijn.

70/80 graden voor de videokaart is geen enkel probleem. Zodra die bij de 90 of meer komt kan dat ook het probleem zijn.
Ja ok, maar de processor lijkt me geen punt, het is iets met het beeld wat voor een probleem zorgt lijkt me nu, als ik instellingen aanpas van het beeld kiepert test drive om...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Check eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of je nog tests kunt doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee die heeft ook niet geholpen, maar de temparaturen zijn het probleem niet want het spel heeft gewerkt tot vanavond en er is echt nisk aan het systeem verandert...

En een verse installatie van tdu maakt ook niks uit.

Verder windows blijft wel gewoon werken en daar zit het punt ook niet zo. Maar is er een manier om de videokaart te testen ofzo? Want ik begin toch langzaam in die richting te denken...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm ok, freaky, net tdu dus opnieuw geinstalleerd en de pc nog even getest en alles, ik vermoed zowiezo dat hardware aan het kapot gaan is vanwege nog wat andere problemen, vandar ook dat ik hp maar een mail heb gestuurd. Maar tdu starte net gewoon op en speelde weer gewoon normaal. 8)7

Eens kijken hoe het verder van het weekend gaat maar ik vind het wel vreemd eerlijk gezegt.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Je gaf aan dat bij het inschakelen de fan van de videokaart ook een ratelend geluid geeft ? Dan zou ik eens kijken of er geen draden tegen de fan komen of dat de fan gewoon niet helemaal vol met stof zit. In beide gevallen kan ik me voorstellen dat de koeler niet meer optimaal werkt en je dus inderdaad toch temperatuurproblemen kunt krijgen.

En als iets gisteren nog normaal werkte dan geeft dat natuurlijk geen enkele garantie voor de werking nu. Mijn oude tv's deden het ook altijd tot ze stuk gingen, zelfde met auto's, wc borstels en vulpennen (you catch my drift, right ?).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja ik snap je helemaal, punt is ook wel dat de 4 uitbreidings sloten van de pc helemaal vol zitten en naast de videokaart een half hoog pci kaartje zit, verder zitten er geen kabels enzo ervoor, stof is ook geen ;punt, ik maak hem elke week schoon, maar ik laat zowiezo de pc eens nakijken door hp vooral omdat de onboard geluidskaart er al eens mee is uitgescheden... Dan laat ik de videokaart ook maar eens testen door de computer winkel waar hij vandaan komt. Meer kan ik niet doen op dit moment. Wat ik wel merk als hij vast hangt dat de koelers hoorbaar draaien.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

Heb je het enkel bij TDU gehad ?

Indien ja kan het misschien gewoon aan TDU liggen, en moet je eens op zoek gaan naar het tooltje dat je radial.cdb aanpakt.

Zie ook >> http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=69223 & http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=69196

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dankje voor je reactie, ik heb dat geprobeerd en tot nu toe werkt tdu nog goed.

Fingers crossed... :P

Pagina: 1