Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Oke toch maar even een topic aanmaken.

Heb net flink rondgezocht op internet maar kan geen oplossing vinden voor mijn probleem. Ik heb een GA-P35-DS4 mobo, (rev2.0) met een AL889 geluidskaart onboard. Nu draaide ik altijd Vista met de HD drivers en wanneer ik dan muziek draaide, spreidde deze dat altijd keurig uit over mijn 5 speakers van de 5.1 set.

Nu ben ik noodgedwongen (software incompatibiliteit) weer terug op XP, heb weer de HD 1.90 driver geinstalled maar hij doet het dus niet meer over alle boxen. Zonde! In het topic op de frontpage over de HD1.90 driver heb ik gevraagd hoe dit werkt, en daar kreeg ik te horen dat je "speaker fill" moet aanvinken. Dus ik zoeken zoeken, maar niet vinden. Na wat google raadplegen kwam ik erachter dat dit een functie is in Vista, en niet in de driver. Ik heb de software nu 10x doorgelopen maar kan er niets over vinden.

Dus de grote vraag: HOE krijg ik onder XP met de Realtek HD1.90 mijn muziek over alle boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niemand die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 14:09
Een workaround kan zijn om die incompatibele software toch maar aan de gang te krijgen, er zijn nogal wat hulpmiddeltjes en trucs die zogezegd incompatibele soft toch aan de praat krijgen. Natuurlijk zit je steeds met de restrictie dat 16bit apps niet werken op een 64bit OS.
Maar desnoods run je de soft in een virtual PC (toch gratis ;-) )

Bovendien wordt het niet echt aangeraden om muziek door 5.1 speakers te jagen, een goeie 2.0 setup wordt nog steeds verkozen door de meeste audioliefhebbers.

Maar om toch rechstreeks te antwoorden op de vraagstelling :
Speaker fill is een nieuwe optie in Vista, die er inderdaad niet zal zijn in XP. Indien je player winamp is, kan je deze thread misschien eens doornemen :
http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=66049