Toon posts:

Waarom is faxen zo duur?

Pagina: 1
Acties:
  • 609 views

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon uit nieuwsgierigheid.. waarom kostte het mij 3,50 euro om 1 A4-tje te faxen? Heeft dit nou met telefoontikken te maken of meer met de data? Of is de hardware/techniek gewoon duur?

Greetz,
Chris

Verwijderd

Waar fax je naar? En met wat?

Als je naar een 0900 nummer faxed dan is dat wel duur ja .

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:28:
Gewoon uit nieuwsgierigheid.. waarom kostte het mij 3,50 euro om 1 A4-tje te faxen? Heeft dit nou met telefoontikken te maken of meer met de data? Of is de hardware/techniek gewoon duur?

Greetz,
Chris
Je provider maakt geen onderscheidt tussen voice verkeer of data verkeer, faxen is dus even duur als een telefoon gesprek.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Faxen is helemaal niet duur, tenzij je het laat doen (bijvoorbeeld op het postkantoor).

Ik heb zelf een fax, en dat kost me niets meer dan als ik die tijd zou verbellen. Faxen gaat op basis van de tijd dat de lijn open is, zelfde als met bellen dus.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
was een 0900-nummer idd a 10 cpm en op het postkantoor gedaan
maar zo'n ding doet er toch niet 35 minuten over om te verzenden? of zie ik het verkeerd?

of zit het postkantoor die prijzen zo op te schroeven?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 17:34 ]

Verwijderd

faxen is toch gewoon standaard tel. tarief, dus idd indien je naar een 0900 of de zgn FaxEmail nummers (084 nummers) faxed, is het duurder dan normaal.

Verwijderd

0900 is een betaald nummer ja. Als jij een fax versturen zou naar iemand met ook een normaal nummer was je heel weinig kwijt dan 3,50 ;)

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:04
Yep, faxen op postkantoor is duur: http://www.postkantoor.nl...00000362_2_15900000000005

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:33:
maar zo'n ding doet er toch niet 35 minuten over om te verzenden? of zie ik het verkeerd?

Die 3,50 is het standaard tarief bij het postkantoor (even uit m'n hoofd). Aangezien het postkantoor een commercieel bedrijf is, gaan ze niet voor iedereen gratis een faxje sturen.

Kijk voor de grap eens als je ergens een kopie'tje moet maken (hardcopy), dan vragen de meeste ook 10-50 cent. Over het algemeen is een tik (1 afdruk op A4) nog niet eens 1 cent (qua toner/drum/fuser gebruik).

En tjah, wat is duur... 3,50 is blijkbaar niet duur, want je hebt het er wel voor over. Volgende printer die je koopt moet je maar een 4-in-1 ding doen, kan je ook gelijk zelf faxen.

Ey!! Macarena \o/

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:33:

het postkantoor moet natuurlijk ook de faxmachine afbetalen, inclusief het tafeltje waar hij opstaat ed. De bediende die je zo vrindelijk helpt en het blaadje de fax inschuift, verdient ook haar loon... en dan hebben we nog geen marge of indirecte kosten ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met (Overige) Hardware te maken. Voorzover een vraag als dit ergens op GoT thuishoort, is dat in Stuffis Generalis (SG). Helaas heeft de topicstarter nog geen toegang tot SG (zie FAQ daarover), dus heeft moven weinig zin -> dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.