Toon posts:

Targa laptop service problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zomer heb ik een "Targa Traveller 1777 X2" gekocht bij de Lidle
Meer info hier: http://www.targa.co.uk/in...defined&SPCAREA=undefined
Afbeeldingslocatie: http://service.targa.de/dokumente/Targa1777X2.jpg
Graag zal ik jullie mening horen over Targa. En wat is jullie ervaring met dit merk.

Dit vind ik ervan:
*veel sterretjes*
Ik ben niet tevreden met Targa. Voor niet hun service.
De laptop is opzich niet verkeerd. Hij maakt wel behoorlijk wat herrie als ik de prestaties hoog zet en ik een game start. Ok de kwalliteit is niet echt goed. De batterij is slecht ontworpen. Hierdoor breekt er makkelijk een stuk af. Ook zat het voorpanneel niet goed vast aan het scherm. Er ontstond een kier rechtsonder bij die pannelen. Dus ik bel de service van targa. Ik moest maar een paar foto's opsturen zeiden ze. Dus ik dat gedaan. Het zou onder de garantie vallen. Dus ze komen hem halen. (19 Januari). Krijg ik 2 weken later een brief in de bus. Of ik eventjes €289 wou betalen. Dus ik gelijk bellen. Het bleek toch niet onder de garantie te vallen. Er stond ook een batterij op de rekening waarvan ik had gezegt dat ze die niet hoefde te fixen omdat dat mijn eigen schuld was.

Dus of ik moest betalen of hem terug laten sturen. En we moesten de brief met een handtekening terug sturen of faxen als we hem wouden laten maken. Dus ik zeg "dan ga ik nog even kijken of ik em laat terugsturen". Die maandag daarna laat ik mijn pa op zijn werk de brief terug faxen met een bevestiging dat ze hem mogen repareren. Wordt ik de volgende dag gebeld. Ze hadden hem al terug gestuurt. Ze hadden aan de telefoon begrepen dat ze hem moesten terugsturen. En ze hadden daarna pas mijn fax gekregen. En hij was al aan de grens dus ze konden hem niet meer tegenhouden. (ik denk dat gaat snel, vanuit duitsland binnen 1 dag aan de grens). En we moesten hem maar op eigen kosten terug sturen als we hem weer wilde laten repareren.

Uiteindelijk is hij er 2 dagen later. Ik gelijk terug gestuurt. Komt er weer 2 weken later een brief binnen. Met hetzelfde bedrag. Dus wij weer terugsturen met handtekening en gelijk het geld overmaken. Wordt ik 4 dagen later gebeld of ik het geld al over gemaakt had. Ja dat was allang gedaan en het was ook al afgeschreven. Dus ik de volgende dag terugbellen of het al overgemaakt was. Nog steeds niet. Dus ze zeiden dat ikhet dan maar bij de bank moest vragen of het al overgeschreven was. Dus ik bel weer de dag erna dat het allang was afgeschreven. Dan moest ik maar een kopie van het internetbankieren sturen. Als bewijs dat het overgemaakt was. En jahoor die middag werdt hij opgestuurt zeiden ze. Achteraf bleek dat ze het pas maandag na het weekend gedaan hadden want na 5 dagen was hij er nog niet. Toen ik hem eindelijk die donderdag erna binnen kreeg wil ik hem gelijk gebruiken. Ik doe een opleiding Technische Informatica dus ik kan hem best goed gebruiken.

Doe ik hem aan de netstroom want die duitsers hadden hem helemaal leeg getrokken, komen er ineens rare geluiden uit het voedingsblok. Een heel maf zoemend geluid. Dus ik boos. Gelijk weer bellen. Ja ze zouden een nieuwe voeding opsturen dan. Die is er uiteindelijk een week later. Dus ik die erin gedaan. En jahoor hetzelfde probleem. Ik was het al helemaal zat. Ik gelijk weer bellen. (het is dat we gratis naar vaste nummers bellen anders was ik blut). Na 3 keer het verhaal te doen komen ze hem dan nog een keer ophalen. Dat was dus afgelopen woensdag. Ik ben m'n laptop dus al evenjtes kwijt. En nu maar zien hoe het verder loopt. Ondertussen staat iets wat van bagger kwalliteit is bekend als "Targa kwaliteit"

Graag zou ik jullie mening horen over Targa en wat jullie ervaring er mee is.
En misschien als je nog tips over mijn probleem hebt zijn die altijd welkom. Bedankt alvast en ik hou jullie op de hoogt.

Verwijderd

nou weet ik niets van Targa, maar wat wil je eigenlijk?
Dat wij je helpen met een defect of dat we gezamelijk Targa afkraken?

In jou geval kan je het best even goed praten met iemand aan de lijn, zijn of haar naam opvragen en zeggen dat je diegene zoekt mocht er weer iets niet goed zijn.

(ik gok dat er meer dan 30 keer het woord: dus in jouw verhaald is voorgekomen)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ga deze brei aan letters maar niet lezen. Wat nieuwe alinea's erin maakt het wat makkelijker en misschien de moeite waard om het wél te lezen.

Dankjewel. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 04-04-2008 23:14 ]

ARME AOW’er

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-01 15:29
Een reden waarom ik m'n pc's vanaf nu van een goed merk koop. Welke ook een service en reparatie center in NL hebben. Mijn medion pc was ook zo'n soort geval maar minder extreem. Is de eerste keer 2 weken terug geweest voor een defect mobo en 1,5 week later omdat de graka naar z'n grootje was. Velen vinden de medion service perfect maar het duurt mij allemaal iets te lang. Geen medion hier meer.

Van Targa zelf heb ik echter nog nooit gehoord.. Wat wel eens wil helpen (hielp ook met mijn vandaag binnengekregen HP notebook) is een soort van boze mail te schrijven (mits je goede argumenten hebt natuurlijk). Ik bestelde deze hp bij 4allclients en hij zou eerst vrijdag/zaterdag komen, maar dat ging niet meer lukken toen werd het dinsdag. Hele dag thuisgezeten en in de middag gebeld of dat ding nog kwam. 5 min aan een 0900 num gehangen komt dat vrouwtje terug met een verhaal dat ze niet weten wanneer HP met hun leverering kwam (vreemd? tijdens het bestellen hadden ze nog 30 stuks!), beleefd vroeg ik wanneer hij dan zou komen, werd uiteindelijk 10 april... Na het telefoontje vond ik eigenlijk dat ik ze best even op de vingers mocht tikken over dat voorraad en leverbaar indicatie systeem. mailtje gestuurd en 3 dagen later krijg ik een noreply terug waarin staat order verzonden :) Vandaag binnen gekregen terwijl de leverdatum toch echt 10 april was.

Dit hoeft niet voor jouw te werken maar je kan het proberen :)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Nog nieuws?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit lijkt me een betere voor Shopping Forum... dus, een klein duwtje vanuit Complete Systemen & Laptops :)

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Heb ook een Targa, maar ik heb nooit problemen met de service gehad.
Mijn laptop is 2x weggeweest, 2x voor het scherm (backlight was naar de klote, begon te knipperen etc...)

Beide keren was de laptop na 1 a 1,5 week weer terug. Ik heb dus niks om Targa af te kraken...

Verwijderd

Ik heb juist uitstekende ervaringen met de reparatieservice van Targa. Over Targa wat mij betreft niets dan goeds. Targa is ook één van de weinige merken die drie jaar garantie op haar producten biedt.

Ook aan de telefoon, bij het melden van de defecten, word ik uitstekend geholpen. De medewerkers zeggen altijd netjes hun naam, staan je prima te woord.

Laptop 2x een paar weken ter reparatie geweest. 1x behuizing (en met ververst BIOS teruggekregen ivm Vista Readyness), 1x mobo. Beide keren goed gerepareerd. Wel een paar weken weggeweest in beide gevallen, maar ik heb het ervoor over.

Overigens zitten er standaardcomponenten in de Targa's en het is niet anders dan anders dan bij andere merken. Targa is puur een merknaam.
Pagina: 1