Toon posts:

club3d theatron DD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een club3d theatron DD gekocht. Ik heb geen spdif uitgang. Ik heb wel een aux uitgang en een 6 inch uitgang over in mijn hifi set.

6 inch is dus een aansluiting voor center front en rear. Voor alledrie uitgangen geld dat ik het L en R moet aansluiten. Aangezien de kaart alleen maar 1 soort uitgang heeft kan ik het dus niet aansluiten. Het kan wel denk ik dus allemaal aansluiten op L uitgang in mijn hifi maar ja er moet ook wat in R uitgang.Maar ik geloof niet dat je dan optimaal geluid hebt.

Nou wil ik het aansluiten op de aux uitgang maar waar moet ie in de theatron? Heb gegoogeld maar kom er niet uit. Je hebt namelijk 6 uitgangen namelijk: Front out, Sur out, Cen\Lfe, Rear out, Mic in, Line in.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk niet dat veel mensen begrijpen wat je nu precies wil.. 6 inch zijn 15,24 cm, geen idee wat dat met uitgangen te maken moet hebben :+

Vertel effe precies welke set je hebt, en wat daar voor ingangen op zitten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:09:
Ik heb een club3d theatron DD gekocht. Ik heb geen spdif uitgang. Ik heb wel een aux uitgang en een 6 inch uitgang over in mijn hifi set.

6 inch is dus een aansluiting voor center front en rear. Voor alledrie uitgangen geld dat ik het L en R moet aansluiten. Aangezien de kaart alleen maar 1 soort uitgang heeft kan ik het dus niet aansluiten. Het kan wel denk ik dus allemaal aansluiten op L uitgang in mijn hifi maar ja er moet ook wat in R uitgang.Maar ik geloof niet dat je dan optimaal geluid hebt.

Nou wil ik het aansluiten op de aux uitgang maar waar moet ie in de theatron? Heb gegoogeld maar kom er niet uit. Je hebt namelijk 6 uitgangen namelijk: Front out, Sur out, Cen\Lfe, Rear out, Mic in, Line in.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
heel wazig verhaal, maar ik doe een poging. (met name dus op het bold gedeelte)

je wil dus op je aux aansluiten op je versterker, ik neem aan dat deze bestaat uit 2 tulp stekkers.
je hebt een kabel nodig van 2x tulp naar 3.5mm plug, en het handigst lijkt mij om ze in de frontspeakers te drukken.
Maar dan moet je wel bij de driver aangeven dat je hem stereo wil gebruiken, anders komen tijdens films en zo de stemmen heel slecht door, aangezien deze meestal door de center speaker komen.

Dus op de Front out zou ik zeggen! ;)

Mocht het niet het gewenste resultaat opleveren, probeer je de rest (behalve Mic in, line in)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het moest geen inch zijn maar 6 channel input. Ik heb een Technics sc-eh770 en een sc-eh570.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zie het probleem niet. Je geluidskaart heeft 6 kanaals output, en je Technics 6 kanaals input. Kwestie van 3 mini-jack naar tulp kabeltjes ertussen, en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja maar het probleem is dat ik bij de technics 6 kanaals bij de
Suround ingang staat L en dat is wit en R is rood en staan onder elkaar. Dat heb ik ook met de Front. Bij de center is maar 1 ingang en nog een ingang voor de subwoofer. Dus eigenlijk moet er 1x mini-jack naar 2x tulp omdat de R en L ook moet worden aangesloten toch? Van de front en surround. Of zie ik dat verkeerd?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:00:
Tja maar het probleem is dat ik bij de technics 6 kanaals bij de
Suround ingang staat L en dat is wit en R is rood en staan onder elkaar. Dat heb ik ook met de Front. Bij de center is maar 1 ingang en nog een ingang voor de subwoofer. Dus eigenlijk moet er 1x mini-jack naar 2x tulp omdat de R en L ook moet worden aangesloten toch? Van de front en surround. Of zie ik dat verkeerd?
Zoals ik zei: 3x mini jack naar twee tulpjes. 1x voor front, 1x voor back en 1x voor sub en center.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar de kaart aansluiting heeft 6 uitgangen 1x Front out, 1x Sur out, 1x Cen\Lfe, 1xRear out, 1xMic in, 1xLine in.
De front kaart gaat naar front hifi dus 1 MJ naar 2 tulpen
De surround kaart gaat naar surround hifi dus 1x MJ naar 2 tulpen.
1 MJ van centre kaart naar centre hifi.
1 MJ van rear kaart naar subwoofer hifi

Zo moet het toch lukken toch?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee! Ik raad je aan om de manual van je geluidskaart te lezen, daar staat precies in wat wat is, en zoals je zelf al zei in, heb je 1x front, 1x surround en 1x center/sub . Die die moet je gebruiken, de rest laat je ongebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb net 3 jacksplitters gekocht maar ga denk ik morgen alles aansluiten. Ik heb nog wat gezocht en als het goed is moet de rear van de kaart aangesloten worden aan de surround van de hifi.
De sur van de kaart hoeft niet aangesloten te worden.
Keep you posted.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wie heeft iets van splitters gezegt :?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
3.5mm jack -> Stereo Cinch = "splitter "

..tenminste, dat denk ik dat er mee bedoelt word. (is btw. theoretisch niet een splitter, maar een verloopkabeltje :> )

Pentaxiaan

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die Theatron is 7.1, terwijl je een 5.1 versterker hebt. Check dus even of je de rear of surround uitgang naar je rear van je versterker moet sturen :)

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik dacht altijd dat het idee van de theatron was Dolby Digital fulltime te kunnen uitspuwen? Een theatron zonders spdif lijkt me toch stug, 1 van die jack moet toch wel spdif naar de versterker kunnen sturen? Of heeft je versterker geen spdif?

Als je deze kaart gewoon analoog aansluit ben je toch het hele voordeel van deze kaart kwijt?

ps. het is wel een heel onduidelijk verhaal wat je vertelt...

[ Voor 8% gewijzigd door Matthijs op 05-04-2008 21:40 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Matthijs schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:39:
Ik dacht altijd dat het idee van de theatron was Dolby Digital fulltime te kunnen uitspuwen? Een theatron zonders spdif lijkt me toch stug, 1 van die jack moet toch wel spdif naar de versterker kunnen sturen? Of heeft je versterker geen spdif?
Geen SPDIF dus.
Als je deze kaart gewoon analoog aansluit ben je toch het hele voordeel van deze kaart kwijt?
Want? DD gebruikt 6 kanalen, en er zitten (meer dan) 6 uitgangen op, die bovendien goed zijn uitgevoerd. Met fatsoenlijke stekkers zal het verschil tov SPDIF nihil zijn, zeker met zo'n set. Grootste voordeel van Toslink is de complete elektrische scheiding tussen pc en versterker, waardoor je aardlussen kunt uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
nou sorry voor de late reactie maar het is gelukt.
De rear van kaart heb ik aangesloten aan de surround van de versterker.
Geen splitters maar met mini-jacks. Ha ha.
En de front kaart naar front versterker.
center kaart naar center versterker.
Alles getest en alles doet het.
Dank voor jullie reacts. ;)
Pagina: 1